In dit artikel focussen we ons op een specifieke tak binnen uw organisatie: marketing en sales. Hoe kunnen geluidsopnames van de gevoerde gesprekken deze afdeling effectiever helpen te werken? We geven hieronder drie voorbeelden van manieren waarop Call-recording de marketing- en salesactiviteiten van een bedrijf steunt.

1. Verbeter de verkoopstrategie

Met de juiste sales-strategie maximaliseert u het aantal verkopen. Een concreet stappenplan zorgt ervoor dat uw verkopers of vertegenwoordigers zo doeltreffend mogelijk werken. Hoe meer marktgegevens u hierbij inzet, des te succesvoller uw verkoopstrategie zal zijn.

Marketingafdelingen creëren vaak boodschappen waarvan ze denken dat die een gevoelige snaar bij de markt raken. Maar door daadwerkelijk mee te luisteren met verkoopgesprekken, is het mogelijk om de vinger op de zere plek te leggen. Geluidsopnames beantwoorden belangrijke vragen:

  • Welke vragen hebben klanten?
  • Welke bezwaren noemen ze?
  • Hoe nemen verkopers deze succesvol weg?

Door voortdurend naar de opgenomen calls te luisteren, kunnen marketing-specialisten ook trends ontdekken en de verkoopstrategie waar nodig bijstellen.

2. Personaliseer de verkooptraining

Is de verkooptraining die uw medewerkers krijgen van het soort one size fits all? Door te luisteren naar de gesprekken die elke verkoper voert, kunt u de sterke en zwakke punten van hen opstellen. Vooral die verbeterpunten zijn interessant: het stelt u in staat om individuele training te geven, waarmee elke vertegenwoordiger zijn maximale potentieel kan bereiken en de verkoopdoelen makkelijker behaalt.

3. Doe nieuwe ideeën op

Marketing draait om mensen en hun wensen. Luister naar uw klanten en u krijgt een goed beeld van wat er bij hen speelt. De kans is groot dat u met Call-recording nieuwe marktontwikkelingen ontdekt, waar u vervolgens tijdig op in kunt spelen.