In dit artikel vertellen wij u met welke plichten en consequenties u te maken krijgt. Ook leggen wij u uit hoe deze regelwijziging positief voor u uit kan pakken.

Wat er verandert

Servicenummers mogen met ingang van 1 oktober 2013 niet meer ‘lokaal tarief’ als tariefsaanduiding voeren. In plaats daarvan dienen servicenummerhouders een concreet tarief per minuut of per gesprek te kiezen en dat zowel aan het begin van het gesprek als in communicatie-uitingen te melden.

Waarom deze wijziging?

Hoewel ‘lokaal tarief’ eenvoudig genoeg klinkt, bleek het in de praktijk toch voor bellers niet altijd duidelijk hoeveel een gesprek tegen dit tarief precies kostte. Dit kwam vooral doordat verschillende telefoonmaatschappijen verschillende tarieven voor lokale gesprekken hanteerden. Met de wetswijziging wil de overheid meer transparantie creeëren voor de consument, maar als nummereigenaar pikt u hier ook een graantje van mee.

Hoe u hiervan profiteert

Meer duidelijkheid over de beltarieven is prettiger voor uw klanten. Wanneer uw bellers precies weten wat het tarief is, is de drempel lager om u te bellen en zijn zij bereid om langer aan de lijn te blijven. Dit kan resulteren in meer gesprekken met voor u de kans op een hogere omzet. Een win-win-situatie, dus.

12/09/2013 in :

Heeft u vragen?

Kijk in ons overzicht van veel gestelde vragen, of bel ons op 0800-BELFABRIEK (0800-235 3227).