Behalve domeinnamen, zien we de laatste jaren een nieuwe branding-trend: het gebruik van naamnummers. Dit soort nummers wordt in het buitenland al jarenlang gebruikt. Zo is in Amerika allang geen reclame meer denkbaar zonder naamnummer. Maar nu lijkt ook Nederland er aan toe. In dit artikel willen wij het hebben over hoe ook u een naamnummer kunt gebruiken binnen uw marketing.

Uw naamsbekendheid en uw servicenummer

Naamnummers zijn gewone telefoonnummers die makkelijker te onthouden zijn omdat de nummers een woord of naam vormen. Het 0800-nummer van de Belfabriek bijvoorbeeld, kan eenvoudig gekozen worden als 0800-BELFABRIEK. Wilt u meer weten over hoe dit precies werkt, leest u dan dit artikel.

Op deze manier is niet alleen uw website makkelijk te onthouden, maar ook het telefoonnummer van bijvoorbeeld uw klantenservice.

Behalve voor uw merknaam, kunt u een naamnummer ook gebruiken om duidelijk aan te geven welke dienst u via het nummer aanbiedt. Zo is het informatienummer van de supermarkt gigant Lidl bijvoorbeeld 0800­-LIDLINFO. Ook kan een servicenummer of bedrijfsnummer u helpen uw slogan te versterken. Zo heeft Canon Nederland bijvoorbeeld gekozen voor 0800­-CANON4U.

Effectiviteit van een naamnummer

Dat naamnummers zeer effectief kunnen zijn blijkt wel uit het voorbeeld van het Australische Motor Finance Wizard dat 1300-CARLOAN als naamnummer koos. Sinds het bedrijf dit nummer in haar reclame campagne gebruikt, is het aantal telefoongesprekken omhoog gegaan van 445 per maand, naar tussen de 7500 en de 10.000 per maand.

Wat voor naamnummer kies ik?

U hoeft natuurlijk niet per se uw bedrijfsnaam te gebruiken voor uw naamnummer. Vindt u een merknummer niet geschikt, dan zijn er genoeg alternatieven. Door in te haken op uw slogan, door humor, rijm of een pakkende naam te gebruiken, zorgt u ervoor uw naamnummer goed blijft hangen.

Dus geen eenmalige aansluit- of registratiekosten en een laag maandtarief van € 45,-.

Is mijn naamnummer nog vrij?

Naamnummers worden op dezelfde manier geregistreerd als ‘gewone’ servicenummers; namelijk op een “wie het eerst komt die het eerst maalt”-basis. Veel algemene termen als ‘loodgieter’ en ‘stomerij’ zijn inmiddels al als naamnummer geregistreerd. Om te ontdekken of uw naamnummer nog beschikbaar is, gaat u dan naar onze servicenummershop en typt u het gewenste woord in. Binnen enkele seconden weet u of uw naamnummer nog vrij is.

Let op: u betaalt hetzelfde voor de naamnummers als voor de ‘gewone’ zakelijke servicenummers. Daarmee geniet u ook van dezelfde extra’s zoals een keuzemenu, voicemail per e-mail, een belcarrousel, uitgebreide statistieken en nog veel meer.

13/03/2013 in :