Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel gratis: phone  🇧🇪 0800-77 899   0800-235 3227 🇳🇱 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

Wanneer voor cloud VoIP kiezen?

Geplaatst in Servicenummers

De tijd dat de telefooncentrale van bedrijven nog een fysieke aangelegenheid was, via kabels door het kantoor, ligt steeds verder achter ons. Een groeiend aantal bedrijven kiest namelijk voor cloud VoIP. Dat biedt namelijk meer mogelijkheden om een optimale bereikbaarheid en tevredenheid te creëren.

Wat is Cloud VoIP?

Cloud VoIP wordt ook wel hosted VoIP genoemd. Het betekent dat er gebeld wordt via een telefooncentrale. Die telefooncentrale is dan echter niet per se in het kantoor aanwezig, verbonden met telefoonkabels, maar wordt gehost in de cloud. Er wordt namelijk gebeld via het internet en niet via een telefoonlijn. Dat betekent dan ook dat telefoons of laptop alleen maar over een internetverbinding hoeven te beschikken om aan te sluiten op de ‘telefooncentrale’.

De naam ‘cloud VoIP’ komt voort uit het feit dat de VoIP oplossing door een andere partij gehost wordt. Bij cloud VoIP gebeurt dat in de cloud. In feite betekent dit dat de telefooncentrale virtueel bij een VoIP provider in een veilige omgeving staat en daar voor u beheerd wordt.

Cloud VoIP geniet steeds vaker de voorkeur boven traditionele oplossingen. Cloud VoIP biedt namelijk veel mogelijkheden ten opzichte van bijvoorbeeld de traditionele telefooncentrale. We behandelen de belangrijkste voordelen.

Betere continuïteit

Bij de keuze voor cloud VoIP is de continuïteit veel beter gewaarborgd dan bij een traditionele telefooncentrale. Dat komt, omdat een traditionele telefooncentrale onderhoudsgevoelig is en bovendien afhankelijk van een fysiek binnenkomende kabel op kantoor. Daar is bij Cloud VoIP geen sprake van. De oplossing is volledig in de cloud gehost, waardoor er voor de klant geen omkijken naar onderhoud is. Zolang er een internetverbinding is, bent u bereikbaar.

Overal bereikbaar

Alle telefoons en laptops met een internetverbinding kunnen aangesloten worden op Cloud VoIP. Dat betekent dat medewerkers natuurlijk op kantoor de telefoon kunnen aannemen, maar ook thuis of op elke andere locatie. Bij Cloud VoIP is er alleen een internetverbinding nodig om te kunnen bellen.

Grote flexibiliteit

Op- en afschalen is nog nooit zo makkelijk geweest. Bij cloud VoIP is het heel gemakkelijk om extra telefoonnummers toe te voegen. Wanneer u hard groeit, groeit uw telefooncentrale in de cloud keihard mee.

Veel extra diensten

Met de keuze voor cloud VoIP komt ook de mogelijkheid voor veel extra diensten. Denk daarbij aan het implementeren van een belplan, een welkomstboodschap, keuzemenu, automatische doorschakeling, voicemail doorschakeling en nog veel meer.

Telefoonnummer naar keuze

Bij de overstap kunt u kiezen uit veel verschillende nieuwe telefoonnummers. 0800- en 0900-nummers, 088- en 085-nummers, lokale nummers en zelfs internationale nummers behoren tot de mogelijkheden. U kunt echter ook gewoon uw bestaande telefoonnummer behouden.

Wanneer voor cloud VoIP kiezen?

Hoe weet u of u ook klaar bent voor cloud VoIP? Wanneer u regelmatig inkomende oproepen van klanten heeft en deze klanten een zo goed mogelijke bereikbaarheid en service wilt bieden is cloud VoIP al snel de logische keuze.

De stap naar cloud VoIP is snel gemaakt, vereist geen verbouwingen of graafwerkzaamheden, is voordelig en stelt u in staat om zelf de regie te nemen over de telefonische afhandeling van klantvragen. Wanneer u nog twijfels hebt over deze stap of wanneer u er vragen over hebt kunt u altijd contact opnemen met de Belfabriek.