Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588
Geld verdienen met bellen (hulplijn) (image)

Telefonische hulp blijft het handigst voor consumenten en bedrijven. Want hoe handig een chat-service of e-mailhelpdesk ook is, een telefoongesprek is stukken persoonlijker, stelt bellers in staat om hun vragen beter toe te lichten, en zorgt nu eenmaal sneller voor een oplossing. Hoe kun jij als ondernemer hier slim op inspringen?

 

In dit artikel geven wij jou ideeën voor het opzetten van een hulplijn als inkomstenbron. Dit kan een op zichzelf staande service zijn, maar net zo goed een extra activiteit zijn van een bestaand bedrijf.

Behoefte aan informatie op maat

Van bank tot winkel tot fabriek, er zijn heel wat aanbieders die met telefonische producten of diensten op de vraag van hun doelgroep inspringen. Maar ook over algemenere onderwerpen zoals gezondheid, fiscale vraagstukken en spirituele zaken staan bellers te springen om informatie of een luister oor. En om verschillende redenen geven ze de voorkeur aan informatie per telefoon.

Via een telefonische service kun jij deze mensen informatie op maat bieden. Telefonische consults en technische hulpdiensten zijn hier bekende voorbeelden van. Het is dan ook goed om jezelf af te vragen: wat is mijn expertise en hoe kan ik deze tegen betaling telefonisch aanbieden?

Hoe genereer ik omzet met een telefoonnummer?

Geld verdienen met een hulplijn kan op twee manieren. Laten we deze één voor één bekijken, zodat je kunt zien of ze op jouw situatie zijn toe te passen.

Stel: je hebt een redelijk vaste groep mensen die jij regelmatig adviseert of telefonisch hulp biedt. In dat geval kun je jouw diensten in de vorm van een abonnement aanbieden via bijvoorbeeld een abonneelijn. Deze lijn is uitsluitend toegankelijk voor klanten die jou maandelijks of jaarlijks voor support betalen. Dat hoeft dus geen bedrag te zijn dat je via de telefoon int, maar kan een abonnement zijn waar je vervolgens een gratis of landelijk telefoonnummer met een ‘whitelist’ aan koppelt. Op deze whitelist zet je vervolgens alleen de telefoonnummers die jouw lijn mogen bellen en die wij mogen doorlaten. Zo zet je een exclusieve lijn op alleen voor klanten.

Heb je een minder vaste groep bellers of bellen de meeste bellers jou zo nu en dan, dan is een 0900-nummer perfect voor jou ! Iedereen kan jouw 0900- nummer nummer tegen een bepaald tarief bellen. Bellers betalen hierbij per minuut of per gesprek en de nummerhouder –jij dus– krijgt een gedeelte van de belkosten uitbetaald. Omdat je zelf het tarief in mag stellen, kan je ‘spelen’ met de uiteindelijke inkomsten uit zo’n telefoonlijn.

Wat voor telefoonnummer moet ik kiezen?

Nu je weet welk soort hulplijn je wilt starten, kun je een keuze gaan maken uit de beschikbare soorten telefoonnummers. Niet elke nummersoort is geschikt voor beide soorten hulplijnen. Wat zijn de voornaamste verschillen tussen de beschikbare soorten telefoonnummers en welke soorten nummers zijn geschikt voor welk soort hulplijn?

Directe inkomsten: 0900-nummers

Laten we eerst de premium rate-nummers eens onder de loep nemen. In Nederland beginnen deze met 0900. Specifiek gaat het om de volgende servicenummers.

  • 0900-nummers zijn bedoeld voor serieuze informatie.

  • 0906-nummers zijn bedoeld voor erotisch entertainment.

  • 0909-nummers zijn voor betaald amusement, zoals prijsvragen en belspellen.

Bij de toekenning van het nummer wordt door de ACM (Autoriteit Consument & Markt) gekeken naar de dienst die je aan wilt bieden. Het is dus belangrijk dat u het juiste soort 0900-nummer kiest.

Het is prettig dat jij bij deze nummers de mogelijkheid hebt om zelf het beltarief in te stellen. Bij een 0900-nummer kan dat tot maximaal € 1,10 per minuut of tot € 1,80 per gesprek.

Over het onbeperkt instellen of veranderen van de handige telefoonfunctie's hadden we jou al verteld. Je kunt het tarief per minuut of gesprek eens per maand wijzigen. Zo vind je uiteindelijk de juiste balans tussen het aantal bellers en het maximum tarief wat je kunt vragen.

Indirecte inkomsten: abonnementslijnen

Een select groepje klanten regelmatig telefonische hulp verlenen kan je ook doen middels een abonnement. Klanten betalen een vast abonnementsbedrag - bijvoorbeeld per maand - en kunnen zo gebruik maken van een geheim telefoonnummer.

Dat kan bijvoorbeeld een nationaal 085-nummer zijn waarvoor bellers het gewone tarief betalen (dat binnen mobiele belbundels valt).

Welke functionaliteit heb ik nodig?

Welk telefoonnummer je ook vastlegt bij Belfabriek, je krijgt altijd toegang tot ons complete pakket met allerlei handige functies, waarmee je het nummer als de perfecte hulplijn inricht !

Eén van deze functies is de whitelist, die perfect is om abonneelijnen mee op te zetten. Met deze functie geef je aan welke bellers wij door mogen laten. Iedereen die niet op de lijst staat blokkeren we.

  • Kalender en openingstijden Hiermee vertel je ons systeem wat de reguliere openingstijden zijn en op welke data (bijvoorbeeld vanwege feestdagen of vakantie) de hulplijn gesloten is. Op basis daarvan wordt één van de volgende functies opgeroepen wanneer iemand belt.

  • Meldteksten Op allerlei momenten in het gesprek kan je ingesproken teksten af laten spelen. Bijvoorbeeld als welkomsttekst of bij het digitale antwoordapparaat. Zo voeg je een persoonlijk tintje toe aan momenten in het gesprek

  • Wachtrij Komen er bellers binnen wanneer alle medewerkers in gesprek zijn? De wachtrij onderhoudt hen met rustgevende muziek en eventueel een meldtekst. In volgorde van binnenkomst worden de bellers vervolgens naar vrijkomende collega's doorverbonden.

  • Digitaal antwoordapparaat Belt iemand buiten de openingstijden of is de wachtrij te lang, dan kan je deze beller vragen een bericht in te spreken. De geluidsopname ontvang je onmiddellijk hierna, zodat je terug kunt bellen of actie kunt ondernemen

  • Call recording Niet elk hulpgesprek verloopt even geordend. Dankzij de functie call-recording neem je gesprekken automatisch op. Handig voor jou om terug te luisteren, maar ook voor de teamleider om de kwaliteit van de gesprekken mee te controleren.

Alle functies schakel je naar hartelust in en uit. Ook kun je ze eindeloos aanpassen en herconfigureren – zonder extra kosten. Zo kun je stapje voor stapje de perfecte hulplijn opzetten.

Leg jouw telefoonnummer nu vast

Je ziet het: geld verdienen is gemakkelijk met de Belfabriek. Zet vandaag nog de eerste stap door jouw 0900-nummer vast te leggen !

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel - thuis of op de zaak !

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug 'n' play ervaring

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Tevreden Belfabriek Klanten: