Kunt u met een ‘gewoon’ telefoonnummer wel gesprekken opnemen? Het antwoord hierop is een volmondig ja. In dit artikel leggen wij uit hoe het werkt.

Snelle omleiding via ons systeem

U heeft uw vaste nummer bij een andere provider dan de Belfabriek geregistreerd. Om gebruik te kunnen maken van Call-recording, zult u dus een koppeling met ons Interactive Voice Response-systeem (IVR) moeten maken. Wij kunnen dit voor u regelen. De volgende keer wanneer uw telefoon rinkelt, wordt de beller omgeleid via ons IVR. Dat maakt het mogelijk om uw lokale nummer uit te breiden met de handige functies van de Belfabriek.

Omleiden is eigenlijk niet het juiste woord, omdat het de indruk wekt dat er een vertraging gemoeid mee gaat. Dat is niet het geval. Noch de beller, noch u merkt dat het gesprek via ons IVR loopt. Het enige verschil is dat u nu wél in staat bent om de telefoongesprekken op te nemen. Na afloop beluistert u de gesprekken eenvoudig ‘streaming’ via uw online dashboard.

Voor wie dit interessant is

Niet elke organisatie heeft de behoefte aan een servicenummer of niet-geografisch bedrijfsnummer. Wanneer u uitsluitend lokaal of regionaal actief bent en dit ook wilt uitstralen, is het aanhouden van een telefoonnummer met een herkenbaar netnummer verstandig.

Bent u bijvoorbeeld in Den Haag gevestigd en bedient u alleen klanten in ‘s-Gravenhage, dan onderstreept u met uw Haagse telefoonnummer binding met de stad. Gelukkig kunt u ook met zo’n lokaal nummer profiteren van de vele extra functies die klanten van de Belfabriek genieten. Eén van die extra’s is Call-recording. Bij het koppelen van uw nummer aan ons IVR, is het ook mogelijk om de gesprekken naar andere telefoons door te zetten in plaats van naar uw huidige nummer. Zo kunt u uw bellers via uw mobiele telefoon te woord staan als ze naar uw kantoor bellen.

Veel meer handige functies

Als u dan toch uw lokale nummer op ons IVR aansluit, is dat een uitgelezen kans om meer functies aan uw telefonische dienstverlening toe te voegen. Stelt u zich eens voor: uw lokale nummer met een vriendelijke Welkomsttekst, een handig Keuzemenu, een professionele Wachtrij en een digitaal antwoordapparaat voor momenten waarop het druk is of wanneer iemand buiten werktijd belt. En laten we niet vergeten dat u standaard toegang krijgt tot uitgebreide belstatistieken. Die vertellen u precies waar bellers vandaan bellen, hoe lang de gesprekken duren en hoe lang ze in de wacht staan. Al deze gegevens ziet u in real-time.

Geen extra apparatuur nodig

U kunt meteen met de Belfabriek aan de slag omdat u niet in nieuwe apparatuur hoeft te investeren. Met andere woorden: u blijft al uw gesprekken beantwoorden met uw gewone telefoon, of dat nu een mobiele of vaste is. Hetzelfde geldt wanneer u de handige functies van ons IVR inzet. Voor Call-recording en het terugluisteren van de gesprekken heeft u evenmin nieuwe apparatuur nodig.

Kan dit ook met mobiele nummers?

Het is makkelijk om lokale nummers door ons systeem te leiden. Gesprekken naar mobiele nummers kunnen we netwerk-operatoren nog niet aan ons IVR koppelen. Zodra hier verandering in komt, laten wij u dat uiteraard op dit blog weten.

Wilt u meer weten over Call-recording op uw lokale telefoonnummer of heeft u vragen over de andere functies van de Belfabriek? Wij zitten klaar om uw vragen te beantwoorden. Neem daarom vandaag nog contact met ons op via 0800–BELFABRIEK (0800–235 3227).

Wij helpen u graag

Heeft u vragen of heeft u assistentie nodig bij het beheren van uw servicenummer? De Belfabriek hecht grote waarde aan een goede service. Wij zijn u dan ook graag van dienst met tips of advies. Neem gerust contact op met uw servicenummer-specialist.