Direct online uw eigen 085/088/0800 of 0900 nummers registreren

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Hoe selecteert u een Hosted VoIP centrale die past bij uw organisatie?

Bereikbaar zoals u dat wilt

Als ondernemer wil je natuurlijk graag optimaal bereikbaar zijn voor je klanten, ook als je onderweg bent of thuis werkt. Je kunt er voor kiezen om een mobiel nummer voor je bedrijf te gebruiken, maar dit staat niet echt professioneel. Een vast nummer geeft je dan weer een professionele uitstraling, maar je mist daarbij wel de flexibiliteit van een mobiele telefoon. Gelukkig kan je tegenwoordig dankzij voip genieten van het beste van beide werelden, door de flexibiliteit van een mobiele telefoon en de professionaliteit van een vast nummer te combineren. Vanaf nu kan je bereikbaar zijn waar en wanneer je maar wil, via vast op mobiel bellen.

Zakelijk nummer op mobiel

Met de optie vast op mobiel is het nu mogelijk om een zakelijk nummer te koppelen aan de mobiele telefoon. Het principe is heel simpel, als het vaste nummer gedraaid wordt, gaat de mobiele telefoon over. U bent zo niet langer afhankelijk van een vaste lijn en dat biedt heel veel nieuwe mogelijkheden!

Een belangrijk pluspunt is dat u altijd en overal bereikbaar bent, op hetzelfde vaste nummer. Bent u bijvoorbeeld niet op kantoor, dan ontvangt u oproepen op het vaste nummer op de mobiele telefoon. U kan ook zelf kiezen wanneeru wel of niet bereikbaar bent, bijvoorbeeld buiten de kantooruren of als u op vakantie bent. U kan het VoIP nummer dan doorschakelen naar bijvoorbeeld een virtual assistant of voicemail. Via een VoIP app kan u makkelijk instellen waar binnenkomende gesprekken terecht moeten komen. Eenvoudiger kan bijna niet!

Kies uw vaste nummer

U kan zelf kiezen wat voor vast nummer u gebruikt voor uw bedrijf. Wilt u graag een gratis nummer voorzien voor klanten, kies dan voor een 0800 nummer. Wilt u liever dat de kosten gedekt zijn, kies dan voor 0900 nummer aanvragen.

Maar u heeft ook de keuze uit een vast telefoonnummer (bijvoorbeeld 010 telefoonnummer, 020 telefoonnummer, 030 telefoonnummer, 070 telefoonnummer enzovoort) of een nummer dat niet gebonden is aan de regio (085 en 088). Of u kan zelfs kiezen voor een internationaal nummer en dit gewoon laten doorschakelen naar het mobiele toestel. Denk bijv. aan een Duits, Frans, Brits of Amerikaans telefoonnummer.

Dankzij vast op mobiel beschikt u eigenlijk over twee nummers op de mobiel: één voor werk en één voor privé. U kan voor elk virtueel telefoonnummer een andere beltoon kiezen, waardoor u makkelijk kan onderscheiden wanneer een binnenkomende oproep van een klant is die graag een product wil bespreken, of uw partner die graag wil weten wat er vanavond gegeten wordt. Zo blijven werk en privé toch mooi van elkaar gescheiden.

Voordelen

Vast op mobiel bellen heeft een hele reeks aan voordelen!

• Een professionele, zakelijke uitstraling • Overal bereikbaar op uw vaste nummer • Mobiel én vast telefoonnummer op uw mobiel • Kies wanneer u wel of niet bereikbaar bent • Verbind gesprekken door naar collega's • Werk en privé blijven gescheiden • Extra functies zoals het opnemen van gesprekken • Eenvoudig te beheren via een app

Dus waarom zou u nog wachten met VoIP bellen zakelijk? Want eenvoudig professioneel bereikbaar zijn, dat wil toch iedereen?

Schakel uw gesprek door

U kunt gesprekken doorschakelen naar waar u wilt. U stelt dit eenmalig in en vervolgens plukt u er de vruchten van. De persoon die u belt merkt bovendien niet dat het gesprek zal worden doorgeschakeld. U kunt zelfs menu’s opstellen die het makkelijker maken voor uw klant om bij de juiste persoon uit te komen. Omdat u de klant hiermee beter kan helpen groeit ook de klanttevredenheid. Hedendaagse zakelijke telefonie is uitermate flexibel.

U heeft een professioneel nummer

Een mobiel nummer op uw website of visitekaartje ziet er niet professioneel uit. Met een zakelijk nummer dat u kan doorschakelen geniet u van het beste van beide werelden. U ontvangt het nummer aangepast aan uw wensen. Liever internationaal? Dat kan ook. Beter een lokaal nummer? Geen probleem.

Waar u ook bent

Of u nu onderweg bent of op zakenreis, er hoeft nooit meer een zakelijk telefoongesprek gemist te worden met cloud telefonie. Terug in uw ‘home-office’? Dan schakelt u eenvoudig weer terug. Want als u gaat werken op kantoor kunt u namelijk met een app in realtime de bestemming van het nummer weer terug wijzigen naar kantoor.

Aparte beltoon

Opnemen met “hey, hoe ‘ist?” terwijl het een zakelijk telefoontje is, komt natuurlijk niet heel professioneel over. Dit kunt u voorkomen door simpelweg een andere beltoon in te stellen. Hiermee kun je onderscheiden of het inkomende telefoontje zakelijk is of niet. Klinkt simpel maar door deze simpele aanpassing kunt u heel wat misverstanden voorkomen.

Geen nieuwe telefoon(s)

Misschien nog wel het beste van al. U heeft geen nieuwe telefoons nodig! Alles kan worden beheert vanuit een hosted VoIP omgeving waarin u makkelijk een overzicht hebt van diensten en instellingen.

Wat u wil

Als u pas start heeft u waarschijnlijk nog geen nood aan een uitgebreid pakket aan diensten. Dit is helemaal niet erg. Begin eenvoudig met enkel een zakelijk nummer aanvragen. Groeit uw bedrijf? Dan groeit de VoIP telefooncentrale met u mee. Na verloop van tijd bouwt u dan een menu aan diensten uit, U heeft wellicht nood een meerdere nummers en er komt misschien een automatisch bericht aan te pas. Van alles is mogelijk.

Vergelijk aanbieders ook op essentiële functies

Heb ik een virtueel callcenter nodig?

Dit verschilt natuurlijk van bedrijf tot bedrijf. Ben je een eenmanszaak of een kleine onderneming die niet veel inkomende of uitgaande oproepen behandelt, dan is een callcenter misschien niet noodzakelijk. Maar run je een bedrijf waarbij de telefoon een van de belangrijkste communicatiekanalen is voor je klanten, dan is een callcenter zeker een vereiste.

Voor klanten is het natuurlijk van groot belang dat ze een goede service krijgen wanneer ze contact opnemen met jouw klantendienst. Als ze een uitstekende ervaring hebben en tevreden zijn met het contact met de callcenter medewerker, dan zal dit een goede indruk achterlaten. Je krijgt een trouwe klant die niet snel zal overstappen naar de concurrent. Daarom is het belangrijk dat je een geweldige callcenter-ervaring kan aanbieden aan je klanten. Met een virtueel callcenter kan je zowel inkomende als uitgaande gesprekken afhandelen en je klanten van een uitstekende service voorzien.

Alles-in-een totaalpakket

Wat zijn de voordelen van een VoIP telefooncentrale?

Het is ondertussen wel al duidelijk dat er vele voordelen verbonden zijn aan een virtueel callcenter. Hieronder lichten we enkele van de voordelen toe.

Geen hardware vereiste voor telefonie: voor het afhandelen van oproepen heb je niet langer een vast telefoontoestel nodig dat verbonden is met het telefoonnetwerk. Je kan heel eenvoudig gebruik maken van een computer, laptop, tablet of smartphone.

Snelle installatie: je kan binnen enkele minuten een callcenter opzetten en medewerkers toevoegen. Download en installeer de app (door middel van QR-code) en je kan direct aan de slag. 

Neem vanaf overal oproepen aan: je werknemers zijn niet meer gebonden aan een vaste locatie en hebben de flexibiliteit om overal oproepen aan te nemen, of het nu vanop kantoor is of zelfs vanuit huis.

Wijzig de beschikbaarheid: callcenter medewerkers kunnen heel eenvoudig aangeven wanneer ze beschikbaar zijn of niet. Ze kunnen kiezen tussen verschillende statussen: beschikbaar, niet beschikbaar of pauze. Deze status wordt meteen aangepast in het systeem, waardoor binnenkomende gesprekken automatisch naar een beschikbare medewerker worden doorgestuurd.

Onbeperkte schaalbaarheid: met een VoIP telefooncentrale kan je genieten van grenzeloze schaalbaarheid. Werknemers kunnen gemakkelijk worden toegevoegd of verwijderd van het systeem, zodat het volledig mee kan groeien met je bedrijf.

Extra functies: een virtueel callcenter komt ook met vele extra functies zoals een digitaal antwoordapparaat, een wachtrij voor wanneer er geen medewerkers beschikbaar zijn, een welkomstboodschap, een keuzemenu om bellers naar de juiste persoon of afdeling door te verbinden, het opnemen van gesprekken, statistieken en nog veel meer.

Geen noodzaak meer om een extern callcenter in te huren: Omdat het opzetten en het beheren van een eigen callcenter zo eenvoudig is, hoef je als ondernemer niet meer investeren in een extern callcenter. Zo heb je niet alleen meer controle over wat er gebeurt in het callcenter, het levert ook nog eens een grote besparing op.

Zelf een virtueel callcenter opzetten

Het opzetten van een eigen virtuele callcenter is helemaal niet zo moeilijk. Met behulp van de juiste software kan je zelf aan de slag. De Belfabriek app voor iPhone, iPad en Android is hier een goede oplossing voor. De app is geschikt voor verschillende soorten organisaties, van MKB, start-ups, grote bedrijven tot overheden. Het is eenvoudig om op te zetten en handig in gebruik, voor zowel de medewerkers als de bedrijfsbeheerders.

Om het virtueel callcenter op te zetten, moeten alle medewerkers de app downloaden en installeren op hun toestel. Iedereen in het team die gebruik maakt van de app, maakt dan deel uit van het virtuele callcenter. De werknemers kunnen vervolgens zelf via de app aanduiden wat hun status is, met een keuze uit drie verschillende opties: beschikbaar, niet beschikbaar of pauze. Het virtuele systeem weet dan precies welke werknemer vrij is om de klanten van dienst te zijn en om binnenkomende gesprekken aan te nemen. Waar deze werknemers zich ook bevinden, op kantoor of thuis, ze maken allemaal deel uit van het systeem en kunnen klanten snel verder helpen.  

Kort samengevat krijg je met een virtueel callcenter een hele reeks handige functies in een telefoonsysteem dat de medewerkers in staat stelt om vanuit verschillende locaties een groot aantal inkomende oproepen te behandelen en een uitstekende klantenservice te bieden aan elke beller. Ideaal dus voor elke organisatie die hun klanten het beste van het beste willen bieden!

Meest complete pakket aan functies

Wij vinden dit belangrijke functies, die standaard bij een nummer horen. Bij ons zijn ze daarom allemaal inbegrepen bij uw vaste abonnementsbedrag:

Andere aanbieders van zakelijke telefoonnummers rekenen allerlei additionele kosten. U betaalt daar bijvoorbeeld extra voor een ingesproken welkomsttekst, een keuzemenu, een wachtrij, enzovoort. Ieder van die functies kan daar zomaar 10 tot 75 euro per maand extra kosten.

FunctiesBelfabriekAndere Aanbieder
BelfilterGratisExtra kosten
Centraal nummer filialenGratisExtra kosten
Digitaal antwoord apparaatGratisExtra kosten
Direct doorverbindenGratisExtra kosten
Eindbestemmingen wijzigenGratisExtra kosten
Gesprekken opnemenGratisExtra kosten
Internationale telefonieGratisExtra kosten
KeuzemenuGratisExtra kosten
Piekverkeer opvangGratisExtra kosten
SMS toolGratisExtra kosten
StatistiekenGratisExtra kosten
Statistieken per e-mailGratisExtra kosten
VIP whitelistGratisExtra kosten
Vooraankondigingstoon GratisExtra kosten
WachtrijGratisExtra kosten
WebhookGratisExtra kosten
WelkomstmeldingGratisExtra kosten
Maatwerk telefonieGratis & uniekExtra kosten
Virtueel callcenterGratis & uniekExtra kosten
Totale abonnementskosten / maand45 €€75 tot €150
Alle bedragen zijn exclusief btw

Waarom steeds meer organisaties kiezen voor Belfabriek

In een notendop de voordelen van Belfabriek

- Compleet alles-in-een telefoonsysteem: zakelijke telefoon, online bellen software, webportaal en apps (iPhone, Android)

- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.

- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig

- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800/0900, 085/088, lokaal (010, 020), internationaal (o.a. Duitsland, België, Verenigde Staten).

- Vast tarief van 45 euro/maand.

- Installeer onze zakelijke telefonie apps eenvoudig d.m.v. QR-code voor zowel Android als iOS

Incl. Yealink T-43U telefoon

En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij uw eerste Yealink zakelijke telefoontoestel, t.w.v. 75 Euro, gratis toesturen. Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de hardphones. Onze experts kennen de telefoon vanbinnen en vanbuiten. Hoewel de telefoon uitermate gebruiksvriendelijk is, kunt u er van op aan dat onze specialisten u snel kunnen helpen mochten er vragen ontstaan.