Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel gratis: phone  🇧🇪 0800-77 899   0800-235 3227 🇳🇱 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

Kosten Telefooncentrale Anno Nú | Voordeligere Alternatieven Overzicht

Geplaatst in Servicenummers

Er was een tijd dat telefooncentrales in grote hallen stonden waar honderden mensen fysiek met kabels verschillende telefoonlijnen met elkaar in verbinding brachten. Wanneer we nu aan een telefooncentrale denken werkt dat natuurlijk anders, maar de essentie is nog wel hetzelfde. Ook nu nog zet een telefooncentrale in de basis een verbinding tussen 2 telefoonlijnen op, maar dat gaat nu zonder menselijke interventie en razendsnel. Bovendien doet een telefooncentrale tegenwoordig veel meer, zoals nummers doorschakelen of koppelingen maken met bedrijfssoftware.

De kosten voor een zakelijke telefooncentrale kunnen behoorlijk oplopen, wat de opkomst van goedkopere digitale alternatieven die dezelfde kwaliteit bieden in de hand werkt.

De ouderwetse telefooncentrale

Wanneer er nieuwe en betere alternatieven komen, worden de bestaande oplossingen al snel ‘ouderwets’ genoemd. Met een ‘ouderwetse’ telefooncentrale wordt natuurlijk geen antieke telefooncentrale bedoeld, maar een analoge telefooncentrale. Dat betekent dat het een fysieke telefooncentrale betreft, die aanwezig is in het bedrijfspand. De centrale moet daar geïnstalleerd en onderhouden worden, waarna er soms ook een abonnement afgesloten moet worden om daadwerkelijk gebruik van de centrale gebruik te kunnen maken.

De kosten die daarbij gepaard gaan zijn niet mals. Afhankelijk van de grootte van het bedrijf kost dit inclusief de installatie tenminste 1000 Euro, maar loopt het al snel op tot maximaal 10.000 Euro. Dat komt, omdat er naast de aanschaf van de centrale, ook een hoop werk in de installatie zit. Na de installatie moet soms een abonnement aangeschaft worden, afhankelijk van het aantal lijnen dat gebruikt wordt op de centrale en afhankelijk van de provider natuurlijk.

Hosted VoIP

Waar we de telefooncentrale een ouderwetse oplossing noemen, wordt hosted VoIP als de moderne oplossing beschouwd. Bij hosted VoIP hoeft er niets geïnstalleerd te worden in het bedrijfspand en kunnen toch alle opties van een volwaardige telefooncentrale gebruikt worden en meer. Dat kan, omdat hosted VoIP ook een telefooncentrale is, maar deze wordt gehost in de cloud. Daar wordt tegen een vast maandelijks tarief de installatie, beveiliging en onderhoud uit handen genomen. U hebt alleen maar een internetverbinding nodig om er gebruik van te kunnen maken.

Bij de Belfabriek kan dat voor een gunstig tarief (45 Euro per maand), waarbij alle extra opties - waaronder een keuzemenu, welkomstboodschap en call recording- zijn inbegrepen. Ontdek waarom steeds meer bedrijven voor deze hosted VoIP oplossing kiezen. Maak uw bedrijf flexibel en toekomstbestendig.