Voor slimme ondernemers bieden de revoluties in communicatietechnologie heel veel extra voordelen. Ze kunnen er hun afzetmarkt en omzet mee vergroten, hun werktijden mee optimaliseren en hun kosten mee verlagen. 

Maar het feit dat u nu locatie-onafhankelijk kunt ondernemen is misschien wel de meest interessante ontwikkeling. Want of u nu thuis bent of op een beurs in New York rondloopt, uw business hoeft er niet onder te lijden. Sterker nog, er zijn zelfs freelancers en internetondernemers die er een sport van hebben gemaakt om reizen en werken te combineren – de zogeheten digitale nomaden.

Zó profiteert u van de digitale revolutie

In hoeverre is uw business locatie-onafhankelijk? Kunt u vanuit een strandstoel belangrijke beslissingen nemen of is het nodig dat u fysiek aanwezig bent? Laten we eens kijken wat er mogelijk is en wat u kunt doen om een stukje vrijer te zijn. Voor de ene ondernemer (bijvoorbeeld een restaurant of tuinbouwer) is dit natuurlijk wat moeilijker voor de andere, maar optimaliseren kan nooit kwaad.

  • Delegeer en besteed uit
    Afhankelijk van uw branche kunt u enkele of juist veel werkzaamheden uitbesteden of delegeren aan (nieuwe) medewerkers. Verricht u vooral kantoorwerk, dan kunt u de simpeler taken wellicht uitbesteden aan virtuele assistenten. Voor betaalbare Nederlandstalige hulp kunt u in Suriname een assistent zoeken, terwijl de Filipino’s een goede reputatie hebben voor Engelstalige assistentie.
     
  • Haal meer uit uw website
    U heeft ongetwijfeld al een website, maar staat uw prijslijst erop? En kunnen klanten één of meerdere producten online bestellen? Een zaak als een kapsalon kan shampoos en kleurspoelingen online aanbieden en zo haar markt vergroten. Ook kunt u dankzij een webwinkel buiten openingstijden verkopen. Met een programma als Shopify maakt u zonder programmeerkennis uw eigen webwinkel.
     
  • Accepteer online betalingen
    Een prijslijst op uw website hebben is één ding, maar online betalingen accepteren is de volgende stap. Zo bespaart u uw klanten en uzelf tijd bij de kassa (als u die heeft).
     
    Als u veel betalingen verwerkt en een groot deel hiervan online kunt verwerken, scheelt het u ook kosten. Met diensten als PayPal of het Nederlandse Mollie, dat ook iDEAL-betalingen verwerkt, zorgt u voor een veilige en betrouwbare betaalomgeving.
     
  • Bied digitale producten aan
    Een digitaal product neemt geen fysieke ruimte in, maar kunt u keer op keer verkopen. U hoeft het niet in te pakken en met een koeriersdienst naar de klant te sturen. In plaats daarvan wordt het als bijlage in een mail verstuurd, of in de vorm van een downloadlink.
     
    Het spreekt voor zich dat hoe meer digitale producten u verkoopt, des te locatie-onafhankelijker u bent. U mag het begrip ‘product’ trouwens heel ruim nemen, omdat het net zo goed een Skype-consult als een e-boek of video-cursus kan zijn. Platformen als PayPro (Nederlands) en Gumroad (internationaal) zijn speciaal gemaakt voor het accepteren van online betalingen en de daaropvolgende bezorging van digitale producten.
     
  • Wees bereikbaar
    Ondanks de populariteit van e-mail en WhatsApp blijft de telefoon een belangrijk medium; vooral voor bedrijven. Een klant die telefonisch vragen stelt kunt u namelijk subtiel naar een verkoop leiden.
     
    Maar hoe zit dat bij u? Kunnen klanten u altijd bellen? En wat gebeurt er als ze toevallig na sluitingstijd contact zoeken? Met een virtueel telefoonnummer van de Belfabriek bent u altijd en overal bereikbaar. Dit Nederlandse telefoonnummer verbindt door naar het telefoontoestel van uw keuze – bij u op de zaak, bij uw externe callcenter, of gewoon in uw broekzak.
     
    Dit zogeheten eindbestemmingsnummer verandert u in een oogwenk met onze handige apps (iOS en Android), zodat u altijd bereikbaar blijkt. Met andere handige functies als de wachtrij, het belmenu, de meldteksten en het digitaal antwoordapparaat, vergroot u uw bereikbaarheid en biedt u uw klanten de beste telefonische ervaring.
Blijf uw concurrenten voor

De trends van uitbesteden, automatiseren en online winkelen zijn al een tijdje geleden begonnen, maar zullen in de toekomst almaar doorzetten. Gewiekste ondernemers zoals u begrijpen dat zij hier zoveel mogelijk op in moeten spelen, omdat concurrenten dit vroeg of laat ook gaan doen. 

De Belfabriek helpt u aan virtuele telefoonnummers in Nederland en vele andere landen. Kies uit geografische nummers voor een lokale uitstraling of voor servicenummers om de belkosten te bepalen. Wij bieden zelfs naamnummers, waar ons eigen nummer een goed voorbeeld van is: 0800-BELFABRIEK (0800-2353227). Registreer uw eigen nummer of bel ons voor meer informatie.
 

02/10/2017 in :