Nieuw is dat het nu nu mogelijk is om deze statistieken met een vertrouwd extern dashboard te integreren: dat van Google Analytics. Zo zijn de belangrijkste cijfers op één plek te raadplegen.

Wat is Zoekmachine Gespreksstatistieken?

Cijfers zijn van groot belang voor managers. Ongetwijfeld houdt u het aantal bezoekers aan uw website nauwlettend in de gaten. De kans is groot dat u daar Google Analytics voor gebruikt. Tegelijkertijd zult u erg geïnteresseerd zijn in uw belstatistieken: wat zijn uw drukste dagen en hoe lang staan mensen gemiddeld in de wacht?

Als klant van de Belfabriek krijgt u standaard toegang tot uitgebreide statistieken. Via het online dashboard Mijn Belfabriek ziet u hoeveel gesprekken uw nummer verwerkt, hoe lang die duren en uit welke regio’s mensen u bellen. Dankzij Zoekmachine Gespreksstatistieken integreert u uw webstatistieken met uw belstatistieken, waardoor u niet langer tussen verschillende dashboards hoeft te schakelen. Wel zo handig!

Wat zijn de voordelen?

Zoekmachine Gespreksstatistieken is één van de gratis extra’s die u als nummerhouder bij de Belfabriek geniet. Alle organisaties, van eenmansbedrijven tot middelgrote bedrijven en grote overheidsinstellingen, zullen de voordelen van deze functie waarderen. Wij zetten de belangrijkste pluspunten voor u op een rijtje:

  • Helder overzicht
    Verlies niet langer kostbare tijd met het schakelen tussen statistiekendashboards. Van nu af aan heeft u uw cijfers overzichtelijk bij elkaar in uw Google Analytics-account.
  • Leg verbanden bloot
    Wat gebeurt er als u een campagne start met een “bel ons nu”-Call To Action (CTA)? U ziet in één oogopslag welke invloed reclame op uw web- en belstatistieken heeft.
  • Vergelijk meerdere nummers 
    Om de prestaties van uw campgne in diverse media te meten, is het een goed idee om hier afzonderlijke bedrijfsnummers voor te gebruiken. Vergelijk zowel het telefonische als het online conversiepercentage van uw nummers op één handige plek dankzij Zoekmachine Gespreksstatistieken.
Hoe werkt het?

Om Zoekmachine Gespreksstatistieken te kunnen gebruiken, dient u allereerst een servicenummer of bedrijfsnummer bij de Belfabriek te hebben. Heeft u al een servicenummer maar bent u nog geen klant van de Belfabriek, stap dan vandaag nog over om toegang te krijgen tot deze en andere extra functies. Met de Belfabriek als uw provider, heeft u toegang tot een groot aantal extra functies, van het online statistiekendashboard tot een keuzemenu waarmee bellers zichzelf snel naar de juiste persoon of afdeling doorverbinden.

Om Zoekmachine Gespreksstatistieken in te schakelen logt u in op Mijn Belfabriek en klikt u op Nummerinstellingen. Wanneer u Zoekmachine Gespreksstatistieken inschakelt, vragen wij u vervolgens om uw Google Analytics tracking-ID. Dat er ongeveer zó uitziet: UA-1234567-01. Ook dient u de URL van de website in kwestie in te vullen. Daarna maakt u in Google Analytics een aantal nieuwe dimensies aan. In deze korte handleiding laten wij u stap-voor-stap zien hoe u dat doet. Wij zorgen er vervolgens voor dat uw statistieken in uw Google Analytics account terechtkomen.

Wij helpen u graag het meeste uit uw servicenummer(s) of bedrijfsnummer(s) te halen. Neemt u gerust contact met ons op wanneer u een vraag over Zoekmachine Gespreksstatistieken of één van onze andere functies heeft. De medewerkers van onze klantenservice zitten klaar om uw vragen te beantwoorden. U bereikt ons op tel. 0800-BELFABRIEK (0800–23 53 227).