Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

Servicenummer aanvragen: waar dien ik op te letten?

Gepubliceerd in Telefoonnummers

Een servicenummer aanvragen is een slimme zet. Bedrijven die een 0800, 088 of 0900-nummer nemen krijgen daardoor direct een professionele en landelijke uitstraling.

Al sinds 2000 verzorgen wij de registratie en activatie van 0800 nummers, 088 nummers en 0900 nummers.

Jouw aanvraag snel goedgekeurd door de ACM

Je vraagt je waarschijnlijk af of iedere ondernemer een servicenummer aan kan vragen.

Het antwoord is: Ja ! Elke ondernemer kan een servicenummer aanvragen.

Maar: elke aanvraag voor een 0800, 088 of 0900-nummer moet eerst worden goedgekeurd door de ACM.

Wanneer je bij Belfabriek een servicenummer aanvraagt gaat deze aanvraag direct naar de ACM, de door de overheid aangestelde telecom-toezichthouder.

De ACM bekijkt of jouw aanvraag voldoet aan de huidige regelgeving:

Wat ga je met het nummer voor dienstverlening aanbieden, heb je al meerdere nummers in gebruik en wie doet de aanvraag? Dat klinkt misschien zorgwekkend, maar in 99% van de gevallen keurt de ACM een aanvraag snel goed.

Wordt dit jouw eerste servicenummer, dan is de kans dat jouw aanvraag wordt goedgekeurd het grootst. Aanvragen die de schaarste, de relevantie of de reputatie van servicenummers in het geding brengen, worden vaak niet zonder meer gehonoreerd.

Uiteraard is het mogelijk om meerdere servicenummers te hebben, bijvoorbeeld wanneer je verschillende soorten dienstverlening via verschillende nummers wilt verlenen.

Dit moet dan duidelijk blijken uit de omschrijving bij de aanvraag. Ook de wens om verschillende tarieven voor 0900-nummers te hanteren is doorgaans een goede reden om meerdere nummers aan te vragen.

Wij begeleiden ondernemers al sinds 2000 bij het aanvragen van servicenummers en helpen jou graag aan een perfect nummer. De aanvraag bij de ACM is in ons proces gratis inbegrepen !

Servicenummer aanvragen voor het te laat is

Servicenummers zijn schaars vooral sinds het ook mogelijk is om bedrijfsnamen als telefoonnummers te registreren (naambellen).

Check in onze online webwinkel of het door jou gewenste 0800-nummer, 088-nummer of 0900-nummer nog beschikbaar is. Is je servicenummer beschikbaar?

Neem dan het zekere voor het onzekere door dit servicenummer meteen aan te vragen!

Veelgestelde vragen:

Ik lees dat de ACM een doorlooptijd kent van 2 weken voor servicenummer aanvragen. Kan dit sneller ?

Heb je haast met je servicenummer aanvraag bijvoorbeeld in verband met een noodsituatie of naderende reclame campagne? De ACM kent ook een spoedprocedure, waarbij je binnen 24 uur een nieuw servicenummer toegekend krijgt. Laat dit even weten aan ons bij jouw aanvraag.

Hebben jullie geen servicenummers op voorraad die ik direct kan gebruiken?

Wij hebben geen servicenummers op voorraad. Dit mag niet van de ACM. Elk servicenummer dient rechtstreeks toegekend te worden aan de eindgebruiker. Wij raden ook af om gebruik te maken van providers met nummervoorraden. Los van dat deze werkwijze niet mag komt het vaak voor dat deze nummers al eerder in gebruik zijn en er nog veel inkomend belverkeer is voor de vorige gebruiker. Als je eenmaal zo'n nummer in gebruik hebt en op je reclame materiaal hebt staan is dit erg lastig om mee om te gaan. Je hebt dan oude en nieuwe bellers op je nummer die jou bellen. Maak dan liever gebruik van de spoedprocedure bij de ACM.

Ik heb reeds meerdere servicenummers, kan ik deze bij jullie onderbrengen ?

Wij kunnen bestaande servicenummers overzetten naar ons telefonie platform zodat jij gebruik kunt maken van onze telefonie functie's en wij het beheer kunnen doen van deze nummers. Dit kunnen 0800 nummers en 0900 nummers zijn. Wij sluiten geen 0906 (erotiek) en 0909 (amusement) nummers aan.

Ik heb meerdere personen die op wisselende tijden de inkomende oproepen beantwoorden van het servicenummer, hoe kan ik dit instellen ?

Je kan op je eigen belteam pagina eenvoudig al deze eindbestemmingen opgeven. Zodra er een binnenkomende oproep is kijkt onze telefooncentrale wie beschikbaar is en schakelt daar de oproep naar door. Zo is de bereikbaarheid van je servicenummer optimaal geregeld. We kunnen ook nog een deel van de oproepen automatisch verdelen met een keuzemenu en op basis van openingstijden.

Welke verschillende soorten servicenummers zijn er ?

Er zijn 4 soorten servicenummers: 0800 (gratis voor de beller), 0900 (betaald voor de beller), 0906 (erotiek) en 0909 (amusement).

Gaan alle servicenummer aanvragen via de ACM ?

Ja, alle servicenummer aanvragen verlopen eerst via de ACM. Zij zijn de enige partij die de beschikbare servicenummers mogen uitgeven van de overheid. Het is dan ook een overheidsinstantie. Wij als telecom operator activeren deze servicenummers. Wij verzorgen kosteloos de servicenummer aanvraag via ACM.

Is het bellen naar een 0800 nummer altijd gratis ?

Het bellen naar een 0800 nummer is altijd gratis voor de beller. De nummereigenaar betaalt de belkosten voor de beller. Een 0800 nummer is dan ook ideaal voor telefonische service aan klanten en geeft jouw onderneming een professionele uitstraling.

Welk tarief kan ik vragen op een 0900 servicenummer ?

Je kan zelf een tarief bepalen tussen de 0,00 en 1,10 per minuut. Je kan ook kiezen uit een tarief per gesprek met een maximum van 1,30. Wij helpen je graag met het uitzoeken van het juiste tarief wat past bij jou dienstverlening. Tussentijds het tarief wijzigen is ook altijd mogelijk.

Ik zie een makkelijk te onthouden telefoonnummer in de webshop staan, wat nu ?

Als je een mooi telefoonnummer ziet wat je wilt gebruiken voor jouw bedrijf dan kan je deze online direct aanvragen. Je ontvangt dan binnen 2 weken het eigendomsbewijs van dit nummer in je post. Je kan dan direct het nummer gebruiken als servicenummer voor jouw bedrijf en je hebt dan direct een goede landelijke uitstraling.

Kunnen jullie ook wachtmuziek en voicemail activeren op een servicenummer en alle telefoongesprekken opnemen voor trainingsdoeleinden?

Wij kunnen alle mogelijke telefonie functie's activeren op onze telefooncentrale voor jouw nummer. Geef aan ons door hoe jij inkomende oproepen doorgeschakeld wilt hebben en wij regelen de rest.

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel - thuis of op de zaak !

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug 'n' play ervaring

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Tevreden Belfabriek Klanten: