Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel gratis: phone  🇧🇪 0800-77 899   0800-235 3227 🇳🇱 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

Telefonie oplossingen voor bedrijven anno nú

Geplaatst in Servicenummers

Elk bedrijf wil goed bereikbaar zijn voor klanten, leveranciers en relaties. De telefoon blijft daarmee één van de belangrijkste contactmogelijkheden, naast e-mail, chat en andere online contactmogelijkheden. En hoewel telefonisch contact anders voelt dan online contact, gebruiken beiden tegenwoordig steeds vaker het internet. Bedrijven kiezen, zeker na het verdwijnen van ISDN, steeds vaker voor VoIP oplossingen.

De voordelen van VoIP oplossingen

VoIP staat voor Voice Over IP en betekent dat de telefoon verbindingen via het internet worden opgezet en niet via een traditionele telefoonlijn. En dat brengt een hoop voordelen met zich mee. Wanneer zakelijke telefonie via een VoIP oplossing verloopt is er bijvoorbeeld geen fysieke telefooncentrale meer nodig. Hoewel er nog wel voor een lokale VoIP centrale gekozen kan worden, kan er ook gekozen worden voor Hosted VoIP. Daarbij wordt de telefooncentrale gehost in de cloud van de Belfabriek. Daarbij is het onderhoud volledig gedekt door de Belfabriek.

Opschalen is bij een VoIP oplossing gemakkelijk en het beheer kan op afstand in een eigen omgeving zelf gedaan worden. De belkwaliteit is zeer goed en, afhankelijk van het gebruikte toestel, zelfs in HD-kwaliteit.

Extra functies via de Belfabriek

Wanneer er voor een VoIP oplossing van de Belfabriek wordt gekozen zijn er naast de voordelen die VoIP al biedt nog veel extra functies die de contactmomenten nog klantvriendelijker en efficiënter maken. Zo kan er een keuzemenu worden ingesteld. Daarmee kunnen bellers via een aantal stappen naar de juiste afdeling worden doorverbonden. Het is mogelijk om een welkomstboodschap op te nemen, en de ruimte te benutten om uw bedrijf goed op de kaart te zetten, klanten warm welkom te heten en uit te dragen waar uw bedrijf voor staat. Als u het nog professioneler wilt kunt u er zelfs voor kiezen om via de Belfabriek een welkomstboodschap te laten inspreken door een professionele stem, helemaal op uw wensen afgestemd.

Een voicemail kan ingericht worden naar de situatie van uw bedrijf. Zo kunt u deze ook gebruiken als een digitaal antwoordapparaat waar klanten boodschappen in kunnen spreken, zoals bestellingen, die vervolgens afgehandeld kunnen worden. De voicemail boodschap wordt vervolgens razendsnel als geluidsbestand naar de juiste medewerker gestuurd, zodat die er mee aan de slag kan op het juiste moment.

Tot slot zijn er nog veel meer opties mogelijk, zoals groepsgesprekken en automatische doorschakeling.

Thuiswerken dankzij VoIP oplossingen

Thuis werken was al een hele tijd in opkomst, maar nog niet eerder zo veelbesproken geweest sinds de COVID-19 crisis. Het is inmiddels voor elk bedrijf waar het enigszins mogelijk is geen overbodige luxe om gedegen thuiswerk faciliteiten te bieden. Het wordt door steeds meer medewerkers verwacht van een werkgever en er kunnen zich situaties voordoen, bijvoorbeeld tijdens de corona crisis, dat het zelfs niet anders kan.

VoIP oplossingen zorgen dat thuiswerken mogelijk is, ook voor medewerkers die de telefoon moeten beantwoorden. Bij VoIP loopt de telefoonverbinding immers via een internetverbinding. Daardoor kunnen medewerkers op elke plek de telefoon opnemen, via een laptop of smartphone bijvoorbeeld. De enige vereiste is dat er een internetverbinding is.