Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel gratis: phone  🇧🇪 0800-77 899   0800-235 3227 🇳🇱 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

Telefooncentrale vergelijken: overzicht opties

Geplaatst in Servicenummers

Voordat je overgaat op het aankopen van een telefooncentrale zijn er een aantal dingen om op te letten. Daarom moet je een weloverwogen keuze maken voor een goede aanbieder. De bedoeling is immers dat je er voordeel uit haalt voor je bedrijf en dat het gebruiksgemak met zich meebrengt.

Er zijn een aantal kosten die hieraan verbonden zijn. Deze zullen deels maandelijks terugkomen. De hoogte hiervan is afhankelijk van hoe groot je bedrijf is en wat voor telefooncentrale je precies hebt. Maar in het begin zijn er ook kosten voor de aankoop en het aansluiten. We gaan ze hier voor je onderscheiden.

De aankoopprijs en aansluitingskosten vergelijken van telefooncentrales

Je hebt eigenlijk twee opties, namelijk het aankopen van een telefooncentrale of het huren hiervan. Logischerwijs zijn de kosten bij het kopen hiervan stukken hoger. Het zal een tijdje duren totdat je deze eruit hebt ten opzichte van huren. Dat wil niet zeggen dat het niet beter is om het te kopen. Eigenlijk hangt dit vooral van de situatie af voor elk bedrijf op zich.

Tussen verschillende aanbieders kunnen aardige verschillen in kosten optreden. Wanneer je gaat vergelijken en offertes en dergelijke gaat aanvragen moet je hier goed opletten. Bekijk ook wat je precies nodig gaat hebben en of er nog extra zaken zijn die daarbij komen. Heb je bijvoorbeeld aanvullende aansluitingen nodig of denk je die op korte termijn wel nodig te hebben omdat je snel groeit? Dit zijn allemaal vragen die invloed kunnen hebben op de uiteindelijke kosten.

Hoe kies je de juiste aanbieder?

Bij het kiezen van de juiste partij geldt, net zoals met veel andere zaken, dat de prijs niet altijd alles zegt. In sommige gevallen zal een bedrijf misschien een aantrekkelijke prijs bieden, maar zijn de randvoorwaarden erg nadelig. Zo kunnen contracten voor het onderhoud ontzettend duur zijn of zit er maar een korte garantieperiode na de aansluiting bij.

Wanneer een aanbieder van een telefooncentrale flexibel is in veel opzichten zal dit voor de meeste bedrijven een voordeel zijn. Daarom moet je nagaan wat je zoal nodig hebt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan wat voor soorten telefoongesprekken belangrijk zijn, naar wat voor locaties en met wat voor frequentie. Maar ook aan wat je aan volume verwacht en op wat voor manier het voor jou het voordeligst is om te betalen (bijvoorbeeld per gesprek of voor een vast bedrag). Een aanbieder vinden zal geen enkel probleem zijn. Maar er eentje vinden die je op een goede manier kunt helpen met alles wat je nodig hebt is dus vaak een ander verhaal.

In een notendop de voordelen voor het kiezen van een cloud telefooncentrale van Belfabriek:

- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.
- Gebruiksvriendelijke app voor zowel Android als iOS
- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig
- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800/0900, 085/088, lokaal (010, 020), internationaal (o.a. Duitsland, België, Verenigde Staten).
- All-inclusive tarief van 45 Euro/maand, zonder addertjes onder het gras, bij bepaalde nummers zoals 085 gratis bellen onder fair use beleid.