Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel gratis: phone  🇧🇪 0800-77 899   0800-235 3227 🇳🇱 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

Telefooncentrale zakelijk: juiste keuze MKB en kleine bedrijven?

Geplaatst in Telefooncentrale

Tegenwoordig maakt iedereen vooral gebruik van smartphone of mobiele telefoons. Dit heeft er alles mee te maken dat het voor een gebruiker meer vrijheid creëert. Daarom is dit inmiddels voor veel mensen op het werk hetzelfde. Daarom zou je denken dat de meeste bedrijven geen zakelijke telefooncentrale meer nodig hebben. Deze loopt vaak via een analoge telefoonlijn. Dit heeft een aantal nadelen ten opzichte van de meer moderne varianten daarvan. Wat deze precies zijn en of het voor kleine bedrijven nog nuttig is om een zakelijke telefooncentrale te hebben gaan we daarom hier bespreken.

Heeft het nut voor kleine bedrijven?

De betere optie tegenwoordig is om via een VoIP verbinding te werken. Dit staat voor Voice Over IP. Kort gezegd betekent het dat het belverkeer geregeld wordt via een internetverbinding. Daarmee weet je gelijk wat het anders maakt ten opzichte van een klassieke telefooncentrale.

Dit heeft vele voordelen ten opzichte van de voorganger. Of het echter ook echt nut heeft om hier als bedrijf aan te beginnen, hangt er helemaal vanaf. Dit heeft vooral met de grootte van de onderneming te maken. Maar ook met welke functies er allemaal gewenst zijn qua telefonie, of er veel telefonisch verkeer is en of er veel met het buitenland wordt gebeld.

Zoeken naar de beste aanbieder

Als het antwoord op alle bovenstaande vragen ja is, zal een VoIP verbinding al snel goedkoper zijn.

In een notendop de voordelen van Belfabriek zakelijk telefooncentrale abonnement:

- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.
- Gebruiksvriendelijke app voor zowel Android als iOS
- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig
- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800/0900, 085/088, lokaal (010, 020), internationaal (o.a. Duitsland, Engeland, Verenigde Staten).
- All-inclusive tarief van 45 Euro/maand, zonder addertjes onder het gras, bij bepaalde nummers zoals 085 gratis bellen onder fair use beleid.

Is het makkelijk om flexibel te zijn met een telefooncentrale?

Dit is wat VoIP zo aantrekkelijk maakt. Wanneer een onderneming groeit of juist wat terug moet schakelen, kan dit vaak maandelijks. Zo zit je dus niet vast aan contracten waardoor je veel te lang teveel betaald. Bovendien past het prima bij de manier waarop veel werknemers en bedrijven tegenwoordig te werk gaan. Met een mobiele telefooncentrale wordt thuiswerken stukken eenvoudiger. Met een mobiel apparaat verbonden met deze software kan iedereen binnen een bedrijf ervoor zorgen dat deze wereldwijd bereikbaar is.