Maar wanneer u die stap zet, is het belangrijk om goed bereikbaar te zijn voor uw Zweedse klanten. Zweden vinden stiptheid belangrijk en nemen hun werk serieus; en diezelfde zorgvuldigheid verwachten ze van een merk waar ze een product of dienst van kopen. Naast een keurige website en een (post)adres mag een Zweeds telefoonnummer dan ook niet ontbreken.

Gelukkig is het relatief makkelijk om een Zweeds nummer aan te vragen. Sterker nog: u heeft de keuze uit meerdere Zweedse telefoonnummers. Daarmee verlaagt u de drempel voor uw bellers en creëert u een Zweedse uitstraling.

Ook voor een virtuele aanwezigheid

Bij een fysieke vestiging in Zweden komt heel wat kijken. Afhankelijk van uw bedrijfsmodel dient u een kantoor, een bedrijfshal of een winkel te zoeken, dient u het in te richten, moet u Zweedse werknemers aantrekken, vergunningen aanvragen, uw fiscale registratie regelen, en ga zo maar door.

Dat een telefoonnummer daar bij hoort, is logisch. Maar u kunt zo’n nummer al vóór uw internationalisering aanvragen. Met andere woorden: vóórdat u uw Zweedse deuren opent. Op die manier kunt u uw idee alvast testen en tegelijkertijd Zweedse leads verzamelen.

Een Zweeds telefoonnummer bij de Belfabriek is namelijk een virtueel telefoonnummer. Het vereist geen vaste telefoonaansluiting in Zweden, maar schakelt bellers door naar het nummer van uw keuze. Dat kan een vast of mobiel telefoonnummer in Zweden zijn, maar net zo goed uw kantoor in Nederland.

Kies uit verschillende Zweedse nummers

Wat voor Zweeds telefoonnummer u ook kiest, de drempel is er voor Zweedse bellers stukken lager mee dan met een buitenlands nummer. Net als in vele andere landen, heeft u in Zweden de keuze uit geografische nummers en niet-geografische nummers.

Lokale nummers

Met een geografisch nummer bindt u uw merk aan een bepaalde stad of regio. Zo is het mogelijk om een telefoonnummer in het netnummergebied van Stockholm, Malmö of Göteborg te nemen. Daarmee wekt u vertrouwen en spreekt u een duidelijke markt aan. Deze optie is perfect voor bedrijven die één of meerdere bezoekadressen (bijvoorbeeld winkels of showrooms) openen, maar wordt ook veel gebruikt door bedrijven die nadrukkelijk willen aangeven dat ze fysiek in het land aanwezig zijn of zullen zijn.

010-nummers: laag tarief

Nummers met het 010-netnummer zijn niet aan bepaalde stad of regio gebonden. Ze hebben niet alleen een landelijk appeal, maar staan ook bekend als betaalbare nummers. Veel bedrijven die in heel Zweden actief zijn, kiezen voor dit type telefoonnummer.

020-nummers: gratis voor bellers

De nummers met de 020-prefix zijn niet-geografische nummers die gratis voor bellers zijn. Met dit soort toll-free nummers trekt u een maximaal aantal bellers, wat ideaal is als u bijvoorbeeld een lijst met contacten of klanten wilt opbouwen, of een maximaal klantvriendelijke uitstraling nastreeft.

Nummer met gratis extra’s

Als u bij de Belfabriek een telefoonnummer in Zweden registreert, krijgt u er heel wat extra’s bij. Functies waar andere providers u graag meerkosten voor in rekening brengen, maar waar u bij ons onbeperkt gebruik van maakt, zonder verrassingen achteraf. Inderdaad: het enige dat u betaalt voor uw Zweedse telefoonnummer is een vast, laag maandbedrag en een aantrekkelijk tarief per minuut of gesprek (afhankelijk van het nummer dat u kiest).

Wat die extra’s zijn? Laten we eens wat voorbeelden bekijken van de functies die u standaard bij uw Zweedse telefoonnummer krijgt. Deze functies schakelt u in of uit wanneer u maar wilt en zo vaak als nodig is.

  • Welkomsttekst
    Van de vele meldteksten die u via ons IVR kunt instellen, is de welkomsttekst misschien wel de belangrijkste. Hiermee verwelkomt u uw Zweedse bellers en stelt u hen op uw gemak. Belangrijk is wel dat een goede native speaker deze tekst inspreekt – één van uw medewerkers of een professionele stemacteur.
     
  • Keuzemenu
    “Kies 1 voor Zweeds, kies 2 voor Engels.” Zomaar een voorbeeld van de opties waar u bellers uit kunt laten kiezen. Zo’n belmenu kan meerdere niveaus hebben, en u bepaalt bij wie bellers terechtkomen na hun keuze.
     
  • Wachtrij
    Zijn al uw medewerkers in gesprek? De wachtrij schotelt bellers rustgevende muziek voor en een periodieke melding met het aantal wachtenden vóór hen. Is de wachtrij te lang, dan kunnen bellers een bericht inspreken.
     
  • Digitaal antwoordapparaat
    Zweden die na sluitingstijd of bij grote drukte bellen, loopt u mis als u hen niet de gelegenheid biedt een voicemail achter te laten. Dat kan met deze functie, die u na elk bericht een mailtje stuurt. In die mail vindt u alle informatie over het binnengekomen gesprek en het geluidsbestand met het opgenomen bericht, zodat u actie kunt ondernemen wanneer u daar klaar voor bent.
     
  • Uitgebreide belstatistieken
    Wie bellen u het vaakst? Hoe lang staan bellers gemiddeld in de wacht en hoe lang duren gesprekken? En wat zijn de drukste dagen van de week? Met onze real-time belstatistieken, die u via uw browser of onze mobiele app bekijkt, heeft u altijd inzage in de belangrijkste cijfers.
Waarom de Belfabriek?

Laten we eerlijk zijn: we zijn niet de enige plek waar u een telefoonnummer in Zweden kunt registreren. Maar er zijn heel wat redenen waarom het ene na het andere merk ervoor kiest om bij de Belfabriek zo’n nummer vast te leggen. Hier zijn enkele van die redenen.

  • Jarenlange ervaring
    De Belfabriek is een heuse provider en geen wederverkoper. Daarnaast hebben we al ruim 15 jaar ervaring; iets wat in deze dynamische markt een hele prestatie is.
     
  • Keuze uit meerdere Zweedse nummers
    Bij ons heeft u het voor het zeggen. Met keuze uit meerdere soorten Zweedse nummers, vindt u altijd wel een nummer dat bij uw doelstellingen (en budget) past.
     
  • Heldere tarieven
    Bij de Belfabriek weet u waar u aan toe bent. U betaalt een gunstig maandtarief en lage minuut- of gesprekstarieven. Zonder verrassingen achteraf. Met andere woorden: uw boekhouder zal u dankbaar zijn.
     
  • Vele extra opties
    We lieten het hierboven al zien: wij zijn scheutig met extra opties. Functies waar andere providers stevige toeslagen voor rekenen. Via uw online dashboard of de mobiele app zet u die aan en uit, of verandert u hun instellingen.
Leg uw Zweedse nummer nu vast

Met zo’n royaal pakket aan extra’s en zulke gunstige tarieven, is het logisch dat al veel bedrijven hun Zweedse telefoonnummer bij ons hebben geregistreerd. Dus wanneer volgt u hun voorbeeld? Neemt u gerust eens een kijkje naar de beschikbare geografische nummers in Zweden, de 10-netnummers of de 20-nummers. In een kwestie van minuten legt u uw eigen Zweedse telefoonnummer vast. Heeft u nog vragen? Die beantwoorden wij graag op 0800–BELFABRIEK (0800–235 3227).