Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel gratis: phone  🇧🇪 0800-77 899   0800-235 3227 🇳🇱 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

VOIP Bedrijf Opties | Beste VOIP voor Bedrijven

Geplaatst in Servicenummers

VoIP staat voor ‘Voice over IP’. Het betekent dat u belt over het internet, in plaats van over een traditionele telefoonlijn. De telefonische bereikbaarheid is voor ieder bedrijf van groot belang en de keuze voor VoIP bellen of bellen via een traditionele lijn is dan ook een belangrijke. Wat zijn de redenen om voor VoIP te kiezen?

Niet langer afhankelijk van een draadje

De traditionele telefoonlijn komt via 1 draadje het pand binnen. Dat is op zich geen probleem, maar als er met dat draadje of de eraan verbonden dienst een keer iets mis gaat, is er geen enkele back-up mogelijkheid. De lijn ligt er dan uit totdat het probleem bij de bron is opgelost. Bij VoIP loopt de telefoonlijn over het internet. En stabiele lijn met bovendien talloze back-up mogelijkheden. Zo kan het internet via andere verbindingen (4G bijvoorbeeld) worden overgenomen of kan er worden doorgeschakeld worden naar mobiele telefoons.

VoIP is vaak een voordelige keus

Afhankelijk van het aantal telefoons dat bij een bedrijf gebruikt wordt, is VoIP vaak een voordelige keus. VoIP is makkelijk en snel bij- en af te schalen en de initiële opzet is niet duur. De belangrijkste reden dat VoIP een voordelige keus is echter dat bellen via internet nu eenmaal goedkoper is dan bellen via een traditionele telefoonlijn.

VoIP heeft een veel betere geluidskwaliteit

De geluidskwaliteit van bellen via VoIP is vele malen beter dan bij bellen over een traditionele telefoonlijn. Afhankelijk van de beschikbare internetsnelheid en de kwaliteit van de gebruikte telefoon kan met VoIP zelfs bellen in HD-kwaliteit bereikt worden.

Flexibel op- en afschalen

Bij VoIP kan, in tegenstelling tot andere oplossingen, zeer gemakkelijk opgeschaald worden naar meer of minder telefoonnummers. Dit is digitaal snel zelf te regelen.

VoIP is onafhankelijk van de locatie

Zolang er internet is kan er via de VoIP verbinding gebeld worden. Anders dan bij een traditionele telefoonlijn, waarbij u afhankelijk bent van de locatie waar de lijn binnenkomt, bent u alleen afhankelijk van een beschikbare internetverbinding.

Makkelijk te integreren

VoIP is gemakkelijk te koppelen aan andere systemen. Zo zijn er koppelingen met een CRM-systeem mogelijk. Ook kunnen er koppelingen met alarmsystemen gemaakt worden.

Waar op letten bij de keuze voor VoIP?

Veel goede redenen dus om voor VoIP voor uw bedrijf te kiezen. Maar waar moet u op letten bij de aanschaf?

  • Denk na of u wilt gaan bellen via soft- of hard phones. Een hard phone is een fysieke VoIP telefoon en een soft phone werkt via software op uw computer of mobiele telefoon. Meer daarover in dit artikel: https://www.belfabriek.nl/artikelen/voip-verschil-hardphone-softphone.
  • Kijk naar de extra diensten die worden aangeboden. Als u kiest voor VoIP via de Belfabriek zijn er heel veel mogelijkheden om extra diensten af te nemen, afhankelijk van uw wensen en behoeften. Denk aan een keuzemenu, direct doorverbinden of een digitaal antwoordapparaat.
  • Denk na over uw telefoonnummer(s). Heeft u al een servicenummer en wilt u dat meenemen? Nummerbehoud is bij Belfabriek mogelijk. Heeft u er nog geen, maar wilt u dat wel, denk dan na over de mogelijkheden van een 0800-, 0900-, 085-, of 088-telefoonnummer.