Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

VoIP Oplossingen

Gepubliceerd in Voice over IP

Inhoudsopgave

  1. Veelgestelde vragen:
  2. Ik ben op zoek naar een VoIP oplossing voor mijn telefonische bereikbaarheid als ondernemer, heb ik dan een vaste lijn nodig?
  3. Traditionele telefonie maakt gebruik van aparte telefoonlijnen, waarom worden deze afgeschaft?
  4. Ik zie door alle VoIP oplossingen door de bomen het bos niet meer, hoe weet ik nu welke VoIP oplossing voor mij het beste is ?
  5. Ik wil een telefonie oplossing waarbij alle medewerkers overal bereikbaar zijn.
  6. Kan ik mijn vaste nummer meenemen van mijn huidige provider als jullie nieuwe oplossing mij bevalt ?
  7. Gaan bij VoIP telefonie alle telefonie gesprekken via Internet ?
  8. Is VoIP betrouwbaar ?
  9. Ik heb collega's die thuiswerken, werkt deze internetverbinding dan goed en heb ik dan goede bereikbaarheid via VoIP ?
  10. Ik wil een eigen VoIP telefoonsysteem in eigen beheer zodat onze programmeurs zelf alle functionaliteiten kunnen programmeren en kunnen integreren met al onze andere software.
  11. Waarom wordt er expliciet verschil gemaakt tussen zakelijke telefonie en particuliere telefonie op jullie website ?
  12. Ik heb meerdere afdelingen en vestigingen, heb ik dan meerdere telefoonnummers nodig en speciale apparatuur ?
  13. Wie spreekt de welkomstmelding in op het telefoonsysteem ?
  14. Ik zie dat er verschillende abonnementen zijn voor de telefoonnummers, welke heb ik nodig?
  15. Kan ik mijn bereikbaarheid en die van collega's doorgeven aan jullie zodat jullie weten naar wie jullie oproepen kunnen doorschakelen ?
  16. Wat heb je nodig voor VoIP oplossingen ?
  17. Hoeveel telefoonnummers kan ik op jullie telefooncentrale aansluiten ?

Wanneer je op zoek bent naar voor VoIP oplossingen dan weet je inmiddels dat VoIP staat voor het Voice over Internet Protocol, een protocol wat ervoor zorgt dat spraak (telefonie) over data gaat. Dat kan je glasvezelverbinding zijn of de Internetverbinding.

Er zijn dan ook veel nieuwe telefonie oplossingen op Internet beschikbaar. Er zijn legio providers met verschillende oplossingen om je telefonische bereikbaarheid te regelen.

Wat werkt wel en wat werkt niet ? Waar moet je op letten bij bellen via Internet en hoe maak jij je als ondernemer of bedrijf optimaal bereikbaar ?

Wij gaan het je zo goed mogelijk uitleggen.

Wat voor jouw bedrijf het handigst is verschilt van je grootte en je use-case: ben je veel onderweg? Heb je meerdere filialen? Wil je een kantoor uitrusten met telefoons en maak je gebruik van thuiswerkers?

1 ding staat voor ons in ieder geval vast: voor betrouwbaar zakelijk gebruik is elke oplossing die wordt aangeboden waarbij je eerst een app dient te installeren om telefoongesprekken te kunnen ontvangen niet goed.

Het nadeel van telefoongesprekken ontvangen op een app is dat een app vaak niet aan staat of zich in slaapstand automatisch bevindt om batterijen te besparen. Dit houdt ook in dat je geen telefoongesprekken binnenkrijgt. Helaas heb je dat zelf niet in de gaten, totdat misschien een potentiële klant je emailt of maanden later zegt je was toen onbereikbaar.

Een VoIP oplossing waarbij oproepen binnenkomen op de mobiele app is een budget oplossing. De oproep verloopt niet via de gsm masten van de mobiele operator waar jij je mobiele abonnement hebt afgesloten maar de provider (of vaker in dit geval een Internet startup) probeert het gesprek over het Internet af te leveren. Dit wordt gedaan om zo geen interconnectie kosten te hoeven betalen voor het verkeer naar de mobiele operator.

Je mist op deze manier gegarandeerd gesprekken. Hoeveel gesprekken wil jij per maand missen? Of: hoeveel is een nieuwe klant jou waard?

Ben je een startende ondernemer of gevestigd bedrijf en wil je telefoongesprekken op 1 centraal nummer verdelen over verschillende mobiele telefoons let er dan op dat deze gesprekken op je mobiele nummer worden afgeleverd. Zonder app. Dan weet je zeker dat de kwaliteit goed is.

Onze telefooncentrale heeft een speciale webpagina waarop jij een belteam kan inrichten. Daarop kan je aangeven wie in de groep zit om telefoongesprekken te beantwoorden, en kan diegene zichzelf beschikbaar of niet beschikbaar zetten. Zo bouw je simpel een eenvoudig maar perfect werkend callcenter. Op basis van al bestaande telefoons. Dit is voor een boel kleinere bedrijven en ondernemers perfect want zo zijn zij zonder hoge investeringen optimaal bereikbaar en missen zij geen gesprek.

Wil je uitbreiden met vaste telefonie dan kan dat ook, je krijgt dan van ons VoIP accounts zodat jij de VoIP toestellen kan aanmelden op onze online telefooncentrale. Zo kan je naast mobiele telefoons en de reeds bestaande vaste telefoons ook nieuwe telefoons introduceren, waar je maar wilt: op kantoor of bij thuiswerkers.

Dit is in onze optiek de route om voor jou zakelijke telefonie in te regelen, met bestaande of nieuwe telefoonnummers die je eenvoudig bij ons online direct kan activeren.

Deze vorm van zakelijke telefonie wordt ook wel hosted VoIP genoemd om aan te geven dat je geen eigen telefooncentrale meer hoeft aan te schaffen maar een VoIP oplossing kan afnemen waarbij een online telefooncentrale provider je host is.

Dit scheelt een monteur op locatie, onverwachte kosten voor reparatie en je hoeft ook niet lang te wachten als je bijvoorbeeld het aantal lijnen wilt uitbreiden of andere add ons wilt activeren.

Het begint altijd bij ons met een nieuwe telefoonnummer of het overzetten van een bestaand telefoonnummer naar ons VoIP telefonie platform. Dit doen we vaak dezelfde werkdag nog, en dan bouwen we de door jou gewenste functionaliteiten.

Zoals je hebt gelezen starten we vaak op basis van je aanwezige mobiele telefonie, dan kan je direct aan de slag, uitproberen en het telefoonnummer op je website en reclame materiaal gebruiken.

Vandaar uit groeien we samen verder.

Een andere vorm van zakelijke telefonie die we vaak opzetten is voor grote, landelijke bedrijven. Met filialen, of veel belverkeer of speciale wensen. Deze oplossingen bouwen we geheel op maat op basis van het door onszelf ontwikkelde spraakplatform. Zo weten deze bedrijven altijd precies dat wat ze wensen ook is wat ze krijgen, en of ze niet het zoveelste merk telefooncentrale uit te proberen. Wij bouwen namelijk ook oplossingen op maat.

Wij zijn geen wederverkoper van een platform of zogenaamde reseller: we hebben een eigen telefonieplatform en een eigen telecom interconnect: zit je bij ons aangesloten dan helpen we altijd goed en snel aan de beste oplossing.

Veelgestelde vragen:

Ik ben op zoek naar een VoIP oplossing voor mijn telefonische bereikbaarheid als ondernemer, heb ik dan een vaste lijn nodig?


Je hebt geen vaste lijn meer nodig om van telefonie gebruik te maken. Je kan natuurlijk gebruik maken van een mobiele telefoon, of als je een apart zakelijk telefoonnummer wilt deze online bij ons activeren en laten doorschakelen naar dit nummer en ook de nummers van je partner of collega. Zo heb je snel een zakelijk nummer zonder vaste lijn.

Traditionele telefonie maakt gebruik van aparte telefoonlijnen, waarom worden deze afgeschaft?


Aparte telefoonlijnen zijn niet meer nodig omdat er spraakcircuits worden opgebouwd over dataverbindingen. Spraak is net zoals video een protocol geworden wat over data wordt getransporteerd. Daarom is een aparte lijn niet meer nodig. Het is gebundeld.

Ik zie door alle VoIP oplossingen door de bomen het bos niet meer, hoe weet ik nu welke VoIP oplossing voor mij het beste is ?


Wij kunnen je altijd een testnummer geven met door jou gewenste functionaliteiten zoals een keuzemenu, welkomstmelding en telefoongesprekken opnemen. Je kan dit op afstand proberen en als het bevalt hou je het nummer en verwelkomen wij weer een nieuwe klant. Let op bij je zoektocht dat je geen app hoeft te installeren om gesprekken te ontvangen, dit is een budget oplossing waarbij je de kans loopt gesprekken niet te ontvangen !

Ik wil een telefonie oplossing waarbij alle medewerkers overal bereikbaar zijn.


Een telefonie oplossing waarbij iedereen overal bereikbaar is kunnen we voor jou programmeren: wil je nieuwe telefoons of bestaande telefoons gebruiken? Wil je uitbellen via Internet of toch ook via je mobiele telefonie provider ? Als je ons dit laat weten regelen wij voor jou de rest. Het komt allemaal neer in de basis op doorverbinden. Naar wie kan ons platform op welk moment gesprekken doorverbinden en wat hoort de beller als hij jou onderneming belt tijdens en buiten kantooruren.

Kan ik mijn vaste nummer meenemen van mijn huidige provider als jullie nieuwe oplossing mij bevalt ?


Je kan je vaste nummer meenemen (nummerbehoud) als onze VoIP telefonieoplossing jou bevalt. Dit is wettelijk geregeld. Zo blijven klanten jouw vertrouwde nummer bellen en raak je deze niet kwijt. Je kan ook natuurlijk een nieuw telefoonnummer krijgen van ons.

Gaan bij VoIP telefonie alle telefonie gesprekken via Internet ?


Bij VoIP telefonie gaan niet alle gesprekken via Internet. De meeste gesprekken verlopen nog steeds via private datanetwerken tussen telecom providers en bij bedrijven over private glasvezel verbindingen of koperverbindingen. Maar een klein deel gaat via Internet. Wel worden alle gesprekken over welke dataverbinding dan ook opgezet met het VoIP protocol, een digitaal Internet protocol wat maakt dat je telefoongesprekken over dataverbindingen kan opzetten. Dat is wat er nieuw is qua technologie en verbinding. Wij hopen dat je zo het verschil ziet en ziet hoe de communicatie verloopt.

Is VoIP betrouwbaar ?


Als protocol is het uiteraard betrouwbaar. Of het al geleverde dienst door jouw provider betrouwbaar is en aan je wensen voldoet is waarschijnlijk net zo belangrijk voor jou. Let dan op dat gesprekken niet op een app worden afgeleverd. Dit is niet betrouwbaar, zeker niet voor een zakelijke telefonie oplossing.

Ik heb collega's die thuiswerken, werkt deze internetverbinding dan goed en heb ik dan goede bereikbaarheid via VoIP ?


Wij kunnen telefoongesprekken doorschakelen naar elk gewenst toestel: vast of mobiel, op kantoor of thuis. Onze oplossing is niet afhankelijk van een werkende internetverbinding. Doordat we doorschakelen vanuit ons platform kunnen we altijd iemand van jou collega's verbinden en toestellen integreren.

Ik wil een eigen VoIP telefoonsysteem in eigen beheer zodat onze programmeurs zelf alle functionaliteiten kunnen programmeren en kunnen integreren met al onze andere software.


Wij kunnen het door ons ontwikkelde platform ook als licentie aan jou geven zodat je dit kan installeren op een server in je eigen datacentrum. Wij kunnen daarop een API aanbieden, of je kan in C## alles programmeren wat je wenst. Wij helpen je graag op weg.

Waarom wordt er expliciet verschil gemaakt tussen zakelijke telefonie en particuliere telefonie op jullie website ?


Wij richten ons als telefoonmaatschappij sinds 2000 op de zakelijke markt met betrouwbare, hoogwaardige telefonie diensten. Particuliere telefonie producten zijn vaak gebaseerd op mobiele telefonie en/of een app die je dient te installeren om gesprekken te ontvangen via VoIP. Wij leveren geen (budget) particuliere telefonie.

Ik heb meerdere afdelingen en vestigingen, heb ik dan meerdere telefoonnummers nodig en speciale apparatuur ?


Wij kunnen met een keuzemenu of meerdere keuzemenu's afdelingen programmeren onder hetzelfde telefoonnummer. Dit kan een landelijk nationaal nummer zijn. Je hebt verder geen aparte apparatuur nodig op locatie, wij beheren alles op afstand.

Wie spreekt de welkomstmelding in op het telefoonsysteem ?


Je kan ons een audiofile sturen met je melding, of stuur ons de tekst en wij laten deze uitspreken door onze text-naar-spraak computer. We kunnen als je het helemaal perfect wilt ook laten inspreken door een professionele stemacteur.

Ik zie dat er verschillende abonnementen zijn voor de telefoonnummers, welke heb ik nodig?


Er is een starter en budget abonnement en een professioneel zakelijk abonnement. Dit is afhankelijk van hoe groot of klein je bedrijf is en of je alles zelf doet of wilt dat wij het beheer voor je doen.

Kan ik mijn bereikbaarheid en die van collega's doorgeven aan jullie zodat jullie weten naar wie jullie oproepen kunnen doorschakelen ?


Wij hebben een speciale webpagina voor elk bedrijf waarop deze het belteam kan samenstellen en iedereen kan aangeven wie op dat moment beschikbaar is.

Wat heb je nodig voor VoIP oplossingen ?


Voor VoIP oplossingen heb je een werkende Internetverbinding nodig en VoIP toestellen die zich kunnen registeren op de online telefooncentrale. Onze zakelijke telefonie oplossing werkt echter ook met mobiele telefoons en de vaste telefoon thuis. Je bent zo optimaal bereikbaar, veel flexibeler en niet afhankelijk van een actieve Internetverbinding en bellen via Internet.

Hoeveel telefoonnummers kan ik op jullie telefooncentrale aansluiten ?


Er is geen beperking op het aantal telefoonnummers die we voor jouw bedrijf kunnen activeren. Wij hebben telefoonnummers in alle Europese landen om jouw optimaal bereikbaar te maken. Wij verbinden deze gesprekken door naar een onbeperkt aantal mobiele telefoons of vaste telefoons op welke locatie dan ook.

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel - thuis of op de zaak !

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug 'n' play ervaring

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Gelukkige Belfabriek klanten: