De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland
Wat is VoIP ?
VoIP kan omschreven worden als telefoneren over een internetverbinding. Steeds meer ondernemers stappen over van een telefooncentrale op locatie naar een zogenaamde 'hosted VOIP' oplossing.
De voornaamste redenen hiervoor zijn dat het goedkoper en beduidend flexibeler is. De laatste jaren zijn we steeds meer gaan thuiswerken. Met een ouderwetse telefooncentrale is dit lastig m.b.t. telefonische bereikbaarheid. Maar met VoIP is het mogelijk om gesprekken door te schakelen ook naar een mobiel toestel. De telefooncentrale is overal bereikbaar waar maar internet is. Ook in het buitenland, bijv. wanneer je op zakenreis bent. Technisch onderhoud wordt verzorgd door de VoIP provider. Daar heeft men ook geen omkijken meer naar. En hadden we al aangegeven dat het voordeliger is? Reden te over om over te stappen dus. Wanneer je voor zakelijk bellen via VoIP kiest, heb je de keuze uit verschillende VoIP telefoonnummers. Welk nummer je kiest hangt af van hoe je het liefst wilt dat klanten jou kunnen bereiken. Er zijn een aantal keuzes van belang om te bepalen welk type telefoonnummer het best bij je past. Verderop in dit artikel leggen we de verschillen tussen de diverse soorten VoIP telefoonnummers uit.
Ook is het goed om te weten dat je gemakkelijk kunt verhuizen naar een VoIP telecom oplossing met je huidige bestaande telefoonnummer. Nummerbehoud is geen probleem. In jargon noemen we dit ook wel nummer portering. Klanten en overige relaties zullen dus niets merken van een overstap. Het enige dat zij wellicht zullen opmerken is dat je beter telefonisch bereikbaar bent, de kwaliteit van de lijn beter is, en het telefonisch contact dat zij met jouw bedrijf hebben een meer professionele indruk achterlaat.
Voordelen van VoIP telecom op een rijtje
In principe kun je een vrijwel ongelimiteerd aantal telefoongesprekken tegelijkertijd voeren. Jouw organisatie hoeft nooit meer 'in gesprek' te zijn wanneer je voldoende telefonische medewerkers hebt.
Altijd bereikbaar ook bij internet en stroom storing. Wellicht dacht je dat bij VoIP er geen telefonie mogelijk is bij dergelijke storingen. Niets is minder waar. In zo'n geval kunnen binnenkomende oproepen bmet een druk op de knop doorgeschakeld worden naar een mobiele telefoon.
Minder kabels
Niemand vindt een wirwar aan kabels op kantoor fijn. Door telefonie te verplaatsen naar de cloud, creëert men op dit vlak ook 'rust'.
Thuiswerken
Het nieuwe werken was al een poos gestaag in opkomst. Maar is in stroomversnelling geraakt begin 2020 door de coronavirus pandemie. Veel organisatie moesten medewerkers noodgedwongen thuis laten werken. Dit bracht grote uitdagingen met zich mee voor bedrijven die nog werken met een fysieke telefooncentrale op kantoor. Zo niet voor ondernemingen die VoIP telecom al omarmt hadden. Met een druk op de knop konden zij werknemers vanuit huis zakelijke gesprekken laten voeren. Maar hoe weet je nu of een binnenkomende oproep zakelijk of persoonlijk is in dit scenario? Heel simpel, een vooraankondigingstoon is zonder extra kosten in te stellen via de moderne VoIP oplossing van Belfabriek. Zo weten alle collega's precies of een binnenkomende oproep van zakelijke aard is of dat het wellicht man- of vrouwlief is die een vraag heeft over de boodschappen die nog gedaan moeten worden. Leestip: raadpleeg onze thuiswerken serie.
Wat zijn de verschillende types VoIP telefoonnummers?
Er is best wat keuzevrijheid wanneer het om de beschikbare types VoIP telefoonnummers gaat. We kunnen onderscheid maken tussen:
Regionale telefoonnummers
Internationale telefoonnummers
0800- en 0900-nummers
088- en 085-nummers
Lokaal of zelfs internationaal
Wanneer uw bedrijf een sterk lokaal karakter heeft of wanneer je duidelijk de binding met een bepaalde regio wilt houden, kun je kiezen voor een lokaal nummer zoal bijv. een 010 of 020 nummer. Klanten die bellen zullen herkennen dat het telefoonnummer uit de buurt komt. Het behouden van een lokaal nummer kan ook van pas komen wanneer je verhuist. Misschien kennen veel klanten jouw telefoonnummer al jaren en wanneer je de overstap naar VoIP maakt wilt je dat nummer behouden. Omdat de keuze voor een lokaal telefoonnummer mogelijk is via VoIP kan dat.
Wanneer je juist niet lokaal, maar internationaal georiënteerd bent kan het zijn dat je voor klanten in bepaalde landen of buitenlandse regio’s naar een buitenlands telefoonnummer wilt verwijzen. Dat is voor diverse heel veel landen mogelijk, waaronder Duitsland, België, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Informeer bij onze internationale nummerdesk welke nummers op voorraad en mogelijk zijn!
Betalen per minuut
Wanneer je bellende klanten wilt laten betalen per telefoongesprek of per minuut, is een 0900-nummer de logische keus. Bij een 0900-nummer betaalt de beller namelijk een tarief. De klant laten betalen voor een gesprek kan een goede keus zijn als je een betaalde helpdesk wilt opzetten.
Gratis bellen
Het kan ook zijn dat je klanten juist helemaal niet wilt laten betalen voor een telefoongesprek. Wanneer je klanten een gratis telefoonnummer wilt bieden via VoIP, is een 0800-nummer de logische keus. Hierbij is de situatie precies omgekeerd ten opzichte van een 0900-nummer. Bij een 0800-nummer betaalt de ontvanger namelijk de kosten, en zijn er voor de beller geen kosten aan het gesprek verbonden.
100 telefoonnummers nodig of maar een paar?
Wanneer je heel veel telefoonnummers tegelijk nodig hebt (tot aan honderden tegelijk) dan is een 088-nummerreeks perfect geschikt. Hierbij worden in bulk grote hoeveelheden telefoonnummers geleverd. Bij een 085-telefoonnummer is het niet mogelijk er honderden tegelijk aan te schaffen. Dat type telefoonnummer is dus vooral geschikt wanneer er maar 1 of enkele telefoonnummers nodig zijn. Voor beide nummers geldt een lokaal tarief. Zowel 085 als 088 zijn niet verbonden aan een specifieke Nederlandse stad of regio. Deze worden dus opgevat als nationale telefoonnummers en zijn algemeen bekend bij potentiële klanten van Maastricht tot aan Groningen.
De bovenstaande afwegingen kunnen helpen bij het kiezen tussen de verschillende VoIP telefoonnummers. Kom je er niet uit ? Wij helpen je graag !
Alle toeters en bellen nu ook bereikbaar voor MKB
Wanneer je een grote organisatie belt, zoals bijvoorbeeld een bank, dan vallen een aantal zaken op. Er kan sprake zijn van een welkomstboodschap, een keuzemenu, heel vaak hoort je ook iets onder het mom van "dit telefoongesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden", er kan vervolgens een wachtrij zijn als het druk is. Tot voor kort leken dit soort functionaliteiten onbereikbaar voor de ZZP'er en MKB'er.
Maar met de intrede van VoIP telecom diensten zijn deze nu ook toegankelijk geworden voor kleinere organisaties op toegankelijke en betaalbare wijze. Bij Belfabriek zijn al deze nuttige functies zelfs volledig onbeperkt inbegrepen !