Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel gratis: phone  🇧🇪 0800-77 899   0800-235 3227 🇳🇱 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

VOIP telefonie voor huisartsen - telefooncentrale doktersposten mogelijkheden

Geplaatst in Voip

Telefonische bereikbaarheid is essentieel voor een huisarts

Telefonie is voor elk bedrijf of dienstverlener essentieel. Bij zakelijke telefonie denken veel mensen aan het verkopen van producten of diensten in de profit sector, maar in de non-profit sector zijn er bedrijven en dienstverleners voor wie goede bereikbaarheid en telefoonverkeer cruciaal is. Een huisartsenpraktijk of een dokterspost is hier een goed voorbeeld van. De bereikbaarheid en de gesprekskwaliteit kan in sommige gevallen een directe impact hebben op de gezondheid van de persoon die belt. Een zogeheten VOIP toepassing is een door veel huisartsen gebruikte methodiek die vaak volstaat. VOIP staat voor Voice Over IP en is een manier van telefonie, waarbij er gebeld wordt via het internet.

Hosted VOIP helpt bij een verbeterde bereikbaarheid van de huisarts

Er zijn verschillende toepassingen van VOIP die geschikt zijn voor gebruik in de zorg. Een hosted VOIP oplossing is een manier, waarbij er gebruik gemaakt wordt van een cloud en waarbij er geen fysieke telefooncentrale in de praktijk hoeft te zijn. Een van de redenen waarom deze toepassing erg geschikt is voor de zorg en directe hulpverlening, is omdat mensen assistenten, verplegers en dokters niet aanwezig hoeven te zijn in de praktijk, maar vanaf overal de patiënten via het centrale nummer te woord kunnen staan. Vooral in de avonden en weekenden is dit een uitkomst voor velen.

Samenwerking tussen verschillende praktijken en posten makkelijker via VOIP telefonie

Veel doktersposten en huisartsen werken samen binnen bepaalde overkoepelende organen, al dan niet in samenwerking met ziekenhuizen. Alles is er hierbij op gericht om 24 uur per dag service te kunnen bieden aan patiënten. Op het gebied van telefonie is het hierbij ideaal om gezamenlijk gebruik te maken van een VOIP toepassing, omdat meerdere praktijken en doktersposten hierbij gebruik kunnen maken van hetzelfde nummer. Voor de patiënt verandert de service hiermee niet. Er zijn verschillende VOIP providers die helpen bij het instellen van efficiënte en klantgerichte keuzemenu’s, zodat mensen direct terechtkomen bij de juiste personen. Daarnaast is gesprekskwaliteit via VOIP beduidend beter dan via de voorganger, de ISDN-lijnen.