Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel gratis: phone  🇧🇪 0800-77 899   0800-235 3227 🇳🇱 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

VoIP vergelijken | Duidelijke transparante tariefstructuur

Geplaatst in Servicenummers

U wilt overstappen van de ene VoIP provider naar de andere, van een traditionele telefoonlijn naar VoIP of een heel nieuw VoIP abonnement afsluiten. Dan is het slim om de verschillende aanbieders en VoIP tarieven te vergelijken. Maar zorg wel dat dat op de juiste manier gebeurt. Er zijn immers heel veel verschillende mogelijkheden, waarvan sommige opties bij de ene aanbieder inbegrepen zijn in de prijs, maar waar de ander soms voor vervelende verrassingen kan zorgen als blijkt dat gewenste opties flink extra geld kosten. Wat is de beste keus wanneer u VoIP gaat vergelijken?

Kijk niet alleen naar wat het kost, maar ook naar wat u krijgt

Het zit in onze natuur om in eerste instantie op prijs te vergelijken. Logisch ook, want het is vaak de gemakkelijkste manier om het ene product of die ene dienst met een ander te vergelijken. Maar als het niet zorgvuldig gebeurt, kan het ook tot een keuze leiden waar u later niet tevreden over bent.

Veel producten zijn vrij gemakkelijk op prijs te vergelijken, omdat ze zonder extra opties komen. Doorgaans zitten er dan verder niet veel extra functies of opties inbegrepen bij het ene product, waar bij het andere product juist voor betaald moet worden.

Dat is bij VoIP anders. In veel gevallen zijn de verschillende pakketten van verschillende aanbieders anders van vorm. Ze kunnen daarom niet louter op prijs vergeleken worden. De beste vergelijking kunt u maken door niet alleen te kijken naar wat het kost, maar ook naar wat u krijgt. Wat biedt de ene aanbieder u wel, wat de ander niet biedt, is dat relevant voor u en wat zijn de totale kosten?

Let op de extra functies die u nodig hebt

In veel gevallen is alleen een VoIP telefoonnummer niet genoeg om aan alle wensen te voldoen. Afhankelijk van wat uw bedrijf precies doet is de kans groot dat er één of meerdere opties zijn die u ook wilt gebruiken binnen uw VoIP pakket.

Een mogelijke VoIP optie is bijvoorbeeld call recording, het opnemen van telefoongesprekken. Dat kan handig, of zelfs noodzakelijk zijn, wanneer de opnames gebruikt worden voor trainingsdoeleinden of om juridische overeenkomsten die telefonisch aangegaan zijn vast te leggen.

Ook het gebruik van een welkomstboodschap, een keuzemenu om uw klanten bij de juiste afdeling te krijgen of het instellen van een digitaal antwoordapparaat kunnen opties zijn waar u gebruik van wenst te maken binnen uw VoIP pakket.

Zijn er bijkomende kosten per minuut?

Tot slot is het goed om op verborgen kosten te letten. Het komt vaak voor dat er bij gebruik van 088- en 085-nummers bovenop de abonnementskosten nog eens een tarief per minuut of seconde wordt berekend. Zo kan een op het oog goedkoop abonnement alsnog erg duur uitvallen. Om dit te voorkomen is het aan te bevelen om altijd te zoeken naar een all-in tarief, waarbij geen additionele kosten per minuut of seconde worden gerekend.

Géén extra kosten bij de Belfabriek

De Belfabriek heeft er voor gekozen om een duidelijke en transparante tariefstructuur te hanteren. Alle extra opties, waaronder gesprekken opnemen en het implementeren van een welkomstboodschap of keuzemenu, zitten in het pakket inbegrepen. Ook zijn er geen verborgen kosten, zoals het achteraf per minuut of seconde extra betalen o.a. bij 085 nummers. U betaalt een vast laag maandbedrag en dat is het.