Wat is de beste manier om van deze lead uiteindelijk een klant te maken? Welk communicatiekanaal levert het hoogste rendement op? Hoewel de meningen hierover verdeeld zijn, is er heel wat te zeggen voor telefonisch contact met uw leads. Op deze pagina leggen wij u uit waarom steeds meer mensen een servicenummer nemen voor de gesprekken met hun leads.

Chat, social media, post, e-mail of telefoon?

Er zijn natuurlijk talloze kanalen waarmee u de communicatie met uw klanten kunt voeren. Maar van al deze media is de telefoon het meest effectief. Een potentiële klant die snel antwoord op zijn vraag wil, zal het liefst naar de telefoon grijpen. Naast de tijdbesparing geeft dit hen de kans om direct met een medewerker van uw bedrijf te spreken.

Het geld en de moeite die het kost om een efficiënt online systeem op te zetten voor een chat of voor automatische beantwoording van vragen door middel van een knowledge base zijn misschien nog te verantwoorden, maar consumenten raken zo langzamerhand gefrustreerd door deze onpersoonlijke communicatievormen.

De voordelen van telefonisch contact

Er kleven heel wat voordelen aan telefonisch contact met uw leads. Zo is een telefoongesprek ten opzichte van de hierboven genoemde communicatiekanalen:

  • Directer: Bij een telefoongesprek staat een klant in direct contact met één van uw medewerkers. Schieten hem nieuwe vragen te binnen, dan worden deze direct beantwoord.
  • Sneller: Bij correspondentie per e-mail moet een lead uren- of zelfs dagenlang wachten op antwoord. Aan de telefoon weet hij meteen waar hij aan toe is.
  • Persoonlijker: Geschreven communicatie kan traag en onpersoonlijk zijn. Direct spreken met een medewerker is natuurlijker en prettiger.
  • Effectiever: Bij de geschreven communicatievormen heeft de klant veel meer gelegenheid om de concurrentie te bekijken, om anoniem te blijven of om het gesprek af te kappen. Aan de telefoon niet. Het is dan ook een feit dat telefonische leads voor een hogere conversie zorgen dan communicatie via de social media, per e-mail of chat.

Natuurlijk bezit u al over een telefoonnummer, maar hoeveel van uw leads maken hier gebruik van? En hoeveel klanten loopt u mis doordat u een normaal nummer in plaats van een servicenummer gebruikt? U weet het pas als u bij de Belfabriek een 0800- of 0900-nummer aanvraagt. De reacties van bedrijven die u voorgingen, liegen er niet om.

Meer leads dankzij een servicenummer

Met een servicenummer maakt u het makkelijker en aantrekkelijker voor potentiële klanten om u te bellen. Mits u uw nieuwe servicenummer duidelijk naar hen communiceert, is het resultaat vrijwel direct meetbaar in een verhoogd aantal interacties, wat onvermijdelijk resulteert in een hogere omzet.

Bent u overtuigd van de voordelen van telefonische leads? Laat er niet langer gras over groeien maar zet vandaag de eerste stap naar een hogere omzet. Bekijk in onze online winkel welk type servicenummers u kunt aanvragen en welke (naam)nummes nog beschikbaar zijn.

04/02/2013 in :