Wat is het Bel-me-niet-Register?

In dit zogeheten Bel-me-niet-Register kunnen consumenten hun vaste en/of mobiele telefoonnummers laten noteren, waarna het voor bedrijven verboden wordt deze nummers te bellen voor commerciële of charitatieve doeleinden. Ondernemingen dienen hun bellijst naast het Bel-me-niet-Register te leggen vóórdat zij hun outbound calls plaatsen. Doen zij dit niet, dan kunnen boetes volgen. Deze boetes worden opgelegd door de voormalige OPTA, die tegenwoordig luistert naar de naam ACM.

Waarom dit register is opgezet

Het Bel-me-niet-Register is een opt out-systeem dat is opgezet in 2009 om consumenten een mogelijkheid te bieden aan te geven dat zij niet ongevraagd gebeld willen worden voor commerciële of charitatieve doeleinden. Dit betekent dat consumenten alleen benaderd kunnen worden door telemarketeers, als ze hun telefoonnummer(s) niet in het Bel-me-niet-Register hebben laten opnemen.

Een uitzondering geldt voor bedrijven die huidige of voormalige klanten bellen. Dat mag wel.

Waarom dit register goed is voor callcenters

Het Bel-me-niet-Register lijkt op het eerste gezicht een vervelende zaak; een database die ontworpen is om callcenters het werken moeilijk of zelfs onmogelijk te maken. Maar dat is niet helemaal waar. Dankzij het Bel-me-niet-Register besparen callcenters zich namelijk heel wat onnodige gesprekken met consumenten die bij voorbaat niet geïnteresseerd zijn. Voor u als callcenter betekent dit dat uw agents minder tijd verliezen en een groter conversiepercentage behalen.

Ook wanneer een consument tijdens uw gesprek aangeeft in te toekomst niet meer gebeld te willen worden, creeërt het feit dat u met het Bel-me-niet-Register werkt toch vertrouwen en goodwill voor uw merk. Krijgt een consument later dan toch behoefte aan uw producten of diensten, dan ligt u vers én positief in het geheugen van deze potentiële klant.

Wij handelen registratie voor u af

Wellicht is het u ook wel eens voorkomen dat door u gebelde lead aan het Bel-me-niet-Register wenst te worden toegevoegd. Als klant van de Belfabriek maken wij het u makkelijk, waardoor u snel verder kunt gaan met de volgende call. Met één enkele knop verbindt u de door u gebelde lead door met ons voice respons systeem, waarna de aanmelding voor het Bel-me-niet-Register door ons wordt verwerkt.

Wilt u meer weten over deze functie, neemt u dan contact met ons op.

14/06/2013 in :

Heeft u vragen?

Kijk in ons overzicht van veel gestelde vragen, of bel ons op 0800-BELFABRIEK (0800-235 3227).