De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland
Gepubliceerd in Klantcontact
Wellness, gadgets, de food-sector en diensten die kennisintensief zijn, vinden gretig aftrek in België. In de internet-retailing wordt ook een grote groei verwacht. Met iets meer dan 11 miljoen inwoners biedt dit buurland volop mogelijkheden voor gewiekste ondernemers. In dit artikel geven we u tips om uw blik naar het zuiden te verruimen.
Het is om de bovenstaande redenen geen wonder dat bedrijven die actief zijn op de Nederlandse markt, vroeg of laat over de grens kijken. Door de vele overeenkomsten en de kansen die België biedt, is uitbreiding naar België een logische stap. Om de kans van slagen te maximaliseren, is het belangrijk om enige ongeschreven regels in acht te nemen. Belgen zijn immers anders dan Nederlanders en vooral bij zakelijke transacties loopt u het risico dat cultuurverschillen een dealbreaker vormen. Met de volgende tips komt u een heel eind:
Gebaseerd op vertrouwen
Voordat u overgaat tot zakendoen met een Belg, dient u eerst zijn of haar vertrouwen te winnen. Met name Vlamingen stellen zich in het begin afwachtend en onderzoekend op. Neem er daarom de tijd voor om elkaar te leren kennen in een goed restaurant, waarbij u best wat langer mag natafelen dan u in Nederland gewend bent.
Wees geduldig
In het verlengde van het vertrouwen, is het niet vanzelfsprekend dat Belgen de knoop doorhakken aan het einde van een zakelijk gesprek. Vaak hebben ze nog wat bedenktijd nodig voordat ze een beslissing nemen. Weersta dus de verleiding om spijkers met koppen te slaan, maar wacht op het signaal dat uw Belgische zakenpartner klaar is om over de cijfers te praten.
Stel u bescheiden op
Belgen vinden vaak dat Nederlanders te direct zijn. Wanneer u uw product of dienst te enthousiast aanprijst, kan dat als arrogantie worden opgevat. Stel u bij voorkeur gereserveerd en bescheiden op en oefen u in de Belgische kwaliteiten van relativering en zelfspot. Zo bereikt u stukken meer dan wanneer u aan het stereotype van luidruchtige, directe en zelfingenomen Nederlander voldoet.
Spreek de taal
Houd rekening met de taalverschillen. Op de kaart lijkt het erop dat Brussel in Vlaanderen ligt, maar er wordt Frans gesproken. En Vlaams is méér dan Nederlands met een accent; er zijn veel eigen termen en uitdrukkingen.
U bent van oorsprong misschien een Nederlandse onderneming en mag daar best trots op zijn. Toch is het voor een serieuze verovering van de Belgische markt belangrijk dat u ter plekke een aanspreekpunt hebt. Dat kan een fysieke winkel of kantoor zijn, maar ook een virtuele vertegenwoordiging. Het kan een belastingvoordeel opleveren als u uw activiteiten in een Belgische vennootschap onderbrengt.
Bij een Belgisch adres hoort een Belgisch telefoonnummer, zodat klanten en zakenrelaties niet voor een internationaal gesprek hoeven te betalen. Bij de Belfabriek registreert u eenvoudig een Belgisch servicenummer, dat vergelijkbaar is met een Nederlands servicenummer: het is regio-onafhankelijk en spreekt daarom zowel Vlamingen als Walloniërs aan. Daarnaast maakt u met zo’n servicenummer een professionele indruk, waarmee het zo belangrijke vertrouwen van uw Belgische markt wekt.
Ondernemers die hun activiteiten naar het buitenland uitbreiden, kiezen graag voor een servicenummer van de Belfabriek. Ons Interactive Voice Reponse-systeem (IVR) maakt het namelijk mogelijk om een zo goed mogelijke klantervaring te bieden. Indien gewenst, kan dat geheel op afstand. Laten we eens een kijkje nemen naar de extra functies die u bij uw Belgische servicenummer geniet.
Meldteksten
Met deze functie maakt u goede eerste indruk bij uw Belgische bellers. Heet uw bellers tijdens kantooruren welkom met een Welkomsttekst en na openingstijd met de Geslotentekst.
Wachtrij
Is het druk en zijn al uw telefonische medewerkers bezet? Deze functie plaatst bellers in de wachtrij, waarna ze in volgorde van wachttijd met vrijkomende medewerkers worden doorverbonden. Met een ontspannend muziekje en een periodieke melding van het aantal wachtenden vóór hen, houdt deze functie uw bellers te vriend.
Digitaal antwoordapparaat
Is de Wachtrij te lang of belt iemand na sluitingstijd? Met deze functie laat u mensen een bericht inspreken. De geluidsopname hiervan ontvangt u in een e-mail op het gewenste mailadres. Zo kunt u, indien gewenst, meteen actie ondernemen.
Keuzemenu
U wilt uw Belgische bellers natuurlijk de keuze geven tussen Nederlandstalige en Franstalige service. Met een keuzemenu laat u hen zelf kiezen met welke persoon of afdeling zij willen spreken. Dat scheelt u één of meerdere telefonistes.
Call-recording
Met deze functie neemt u elk telefoongesprek met uw Belgische bellers op. Dit is ideaal voor het bewaken van de kwaliteit van de gesprekken en het bepalen van trainingsdoelen.
Daarnaast krijgt u toegang tot gedetailleerde statistieken omtrent het gedrag van uw bellers. In uw online dashboard, Mijn Belfabriek, ziet u uit welke regio’s mensen bellen, hoe lang gesprekken gemiddeld duren en hoe lang bellers in de wacht staan. Omdat deze gegevens in real-time worden bijgehouden, ziet u meteen wanneer zich bijvoorbeeld pieken voordoen en kunt u hier adequaat op inspringen.
Wij kunnen ons goed voorstellen dat uw interesse in een Belgisch servicenummer is gewekt. En al helemaal wanneer u zoveel extra functies geniet, waarmee u het vertrouwen van uw Belgische klanten wint en hen zo goed mogelijk van dienst bent. De Belfabriek helpt u bovendien volop bij het configureren van uw servicenummer en de gewenste functies. Heeft u nog vragen of wenst u meteen te registreren? Kijk dan eens welke vrije nummers wij in België beschikbaar hebben of bel onze klantenservice op 0800-BELFABRIEK (0800-235 3227).