Anders dan bij exporteren naar België en Duitsland betalen de Britten niet met euro’s, maar met ponden. Dat betekent dat u te maken krijgt met koersschommelingen die de gemaakte winst verkleinen of juist vergroten. U kunt zich hier enigszins tegen indekken met termijncontracten.

Hoe u het Verenigd Koninkrijk bestormt

Uw producten naar Engeland, Wales, Schotland en/of Noord-Ierland exporteren kunt u zelf doen, maar ook via een lokale importeur of een agent. Voor welke van deze opties u kiest, hangt van het belang en de omvang van de beoogde markt af. Idealiter maakt u voor elke combinatie van product en markt een keuze uit zelf importeren, een importeur ter plekke inschakelen of een agent in de arm nemen.
Ook het omgaan met Britten vergt enige voorbereiding. Hieronder ziet u enkele tips van ervaren ondernemers omtrent het onderhandelen met Britse ondernemers:

  • Wees beleefd
    Nederlanders kunnen té direct overkomen op Britten. Probeer beleefd te zijn en strooi rijkelijk met thank you, I’m sorry en please. Geef geen kritiek op de Britten en hun gebruiken.
  • Praat niet over privézaken
    De Britten hanteren een strikte scheiding tussen werk en privé. Praat op het werk en tijdens zakelijke afspraken dus niet over privézaken. Het weer of voetbal zijn altijd prima ijsbrekers.
  • Bezoek de pub
    Waar het er op de werkvloer behoorlijk formeel aan toe gaat, is er na het werk tijd voor grappen en grollen. In de pub gaan de stropdassen los en kunt u het probleemloos over privézaken hebben en wat directer zijn.
  • Geef Britten de tijd
    Net als Belgen hebben Britten de tijd nodig om een zakelijke beslissing te nemen. Het werkt averechts als u probeert druk te zetten.
Zorg voor een Britse uitstraling

U bent vanzelfsprekend trots op uw Nederlandse roots en dat mag best blijken. Bij zakendoen met het Verenigd Koninkrijk is het echter verstandig om een Britse tak op te richten. Eén van de voordelen hiervan is dat uw zakenpartners en klanten een aanspreekpunt in eigen land hebben. Dat werkt stukken beter dan een adres in Nederland.

Met een lokaal Brits telefoonnummer laat u potentiële klanten zien dat u actief in het Verenigd Koninkrijk bent. Toch heeft u daarmee nog steeds een lokale uitstraling. Om een landelijke uitstraling te hebben en professioneel over te komen, kiest u voor een UK-servicenummer.

De beste klantenservice bieden

Naast een laagdrempelig telefoonnummer, wilt u uw bellers ook de beste ervaring aan de telefoon bieden. Een telefoonlijn kan direct of indirect namelijk voor heel wat sales zorgen. Leg uw Britse servicenummer bij de Belfabriek vast en u profiteert bij uw nummer van allerlei handige extra’s. Hieronder sommen wij enkele van deze functies op.

  • Meldteksten
    Heet uw Britse bellers welkom met een opgenomen bericht. Buiten kantooruren kunt u hen vertellen wanneer uw medewerkers bereikbaar zijn. De meldtekst is ook goed te combineren met een digitaal antwoordapparaat, zodat bellers na werktijd een bericht in kunnen spreken.
  • Wachtrij
    Deze functie plaatst bellers in de wacht wanneer al uw medewerkers in gesprek zijn. In volgorde van binnenkomst worden ze doorverbonden met vrijkomende medewerkers. Terwijl ze wachten, onderhoudt een muziekje hen en horen bellers van tijd tot tijd hoeveel wachtenden er nog voor hen zijn. U bepaalt zelf hoe lang bellers maximaal in de wacht kunnen staan. Daarna kunt u hen de mogelijkheid bieden een bericht in te spreken.
  • Digitaal antwoordapparaat
    Activeer uw digitaal antwoordapparaat en bellers kunnen bij grote drukte of na sluitingstijd een bericht inspreken. U krijgt de geluidsopname hiervan meteen op het gewenste mailadres. Zo mist u geen belangrijke berichten meer en kunt u, indien nodig, meteen terugbellen.
  • Keuzemenu
    De vragen en opmerkingen van bellers vallen normaal gesproken in enkele categorieën. Met het keuzemenu kunt u bellers naar de juiste medewerker of afdeling doorverbinden. Zij kiezen zelf waar het gesprek over gaat en toetsen het voor hun vraag relevante nummer in.
  • Call-recording
    Dit is de enige functie in het rijtje die om een financiële investering vraagt. Tegen een laag bedrag nemen wij de gesprekken op die uw medewerkers met klanten voeren. De opnames kunt u gebruiken voor trainingsdoeleinden of als backup.

Daarnaast krijgen houders van servicenummers bij de Belfabriek toegang tot uitgebreide statistieken. Op uw online dashboard ziet u precies wanneer er gebeld is en waar vandaan. U ziet de gemiddelde gespreksduur en zelfs hoe lang mensen in de wacht staan. Omdat deze statistieken in real-time zijn, kunt u meteen actie ondernemen wanneer u belpieken ervaart.

Leg nu uw servicenummer in de UK vast

U ziet het: niet alleen biedt een servicenummer in het Verenigd Koninkrijk allerlei voordelen, maar ook is er veel voor te zeggen om dat nummer onder te brengen bij de Belfabriek. Profiteer daarom van uw bezoek aan onze website en sla twee vliegen in één klap. Leg uw Britse servicenummer meteen bij ons vast. Bekijk hier welke servicenummers wij beschikbaar hebben en registreer meteen.

Heeft u nog vragen over Britse servicenummers of over onze dienstverlening in het algemeen? Onze klantenservice beantwoordt ze met plezier. U bereikt ons tijdens kantooruren op tel. 0800–BELFABRIEK (0800–235 3227).