Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Beste VoIP Centrale? VoIP Centrales vergelijken

Gepubliceerd in Voice over IP

Inhoudsopgave

  1. Hier zijn drie redenen waarom u moet kiezen voor een moderne VoIP centrale:
  2. Ga zelf aan de slag

Als ondernemer wilt u natuurlijk graag dat het bedrijf helemaal up-to-date is, en telefonie is hier geen uitzondering op. De traditionele telefooncentrales bieden voor veel
bedrijven echter niet meer genoeg flexibiliteit, aangezien deze fysiek aanwezig
moeten zijn op één locatie en verbonden moeten worden met een telefoonkabel. Omdat
we nu allemaal meer thuiswerken en het voor organisaties belangrijk is om zich
snel aan te kunnen passen aan de veranderende werkomstandigheden, is een
traditionele telefooncentrale vaak niet meer de beste optie.


Een moderne VoIP centrale biedt de ideale oplossing. VoIP is een afkorting voor ‘Voice over Internet Protocol’ en het betekent dat u niet meer via een analoge of digitale lijn belt, maar via een internetverbinding. Een VoIP centrale bevindt zich dan ook niet meer fysiek op kantoor, maar is volledig in de cloud gebaseerd. Iedereen kan gebruikmaken van een VoIP centrale, waardoor het een flexibele oplossing is voor zowel grote als kleine bedrijven.



Hier zijn drie redenen waarom u moet kiezen voor een moderne VoIP centrale:


1. Schaalbaar en flexibel

Aangezien een VoIP centrale zich in de cloud bevindt, bent u niet meer gebonden
aan fysieke hardware of telefoonkabels. Het enige dat u nodig hebt is een
internetverbinding. Hierdoor is een moderne telefooncentrale zeer schaalbaar en
flexibel en kan het makkelijk meegroeien met het bedrijf.

Waar u vroeger enkel met een vaste telefoon kon bellen, kunt u op een VoIP-netwerk bellen met verschillende toestellen. Computers, laptops, mobiele telefoons, vaste telefoons… keuze genoeg. We kunnen deze opdelen in twee categorieën: hardphones en softphones.



Hardphones zijn fysieke telefoons die lijken op de normale telefoons die we gewend zijn en die u op het bureau kan zetten. Het verschil met een normale telefoon is dat
een hardphone gebruik maakt van een internetverbinding en zo onderdeel kan
uitmaken van het VoIP-systeem. Bij softphones wordt er gebruik gemaakt van een app
die de smartphone, tablet, laptop of computer verbindt met de VoIP centrale. Zo
kan iedereen zelf kiezen met welk type toestel ze willen werken. En het is eenvoudig om te installeren via QR-code.

Doordat er zoveel mogelijkheden zijn, is het erg gemakkelijk om de telefooncentrale aan te passen aan het bedrijf. Komen er bijvoorbeeld nieuwe werknemers bij, dan kunnen zij gemakkelijk worden toegevoegd aan de telefooncentrale. U kan zonder problemen uitbreiden, verkleinen, verhuizen of zelfs de telefonie regelen over meerdere vestigingen op verschillende locaties.

2. Verbeterde bereikbaarheid en functies

Met een telefooncentrale in de cloud bent u altijd en overal bereikbaar, omdat u niet meer gebonden bent aan een vaste locatie. Doordat u de telefooncentrale ook kan verbinden met de smartphone, tablet of laptop, bent u steeds bereikbaar, zowel thuis, onderweg als op kantoor. Werkt een collega bijvoorbeeld van thuis uit, of bent u zelf onderweg naar een klant, zolang u verbonden bent met het internet, kunt u nog steeds gesprekken ontvangen.

U kan met een moderne telefooncentrale ook zelf instellen wat de openingstijden zijn, waar en hoe afdelingen binnen het bedrijf bereikbaar zijn, naar welke collega het inkomende gesprek moet overgaan als het niet binnen 15 seconden wordt opgenomen, enzovoort. Met een moderne telefooncentrale beschikt u ook over vele extra functies die het leven heel wat makkelijker kunnen maken.

Zo kunt u bijvoorbeeld een keuzemenu instellen, waarbij iedereen die u belt een
ingesproken tekst hoort en uit verschillende opties kan kiezen. De software kan
de bellers dan doorverbinden naar de juiste collega binnen het bedrijf. Of u
kunt gebruikmaken van een slimme wachtrij met een eigen boodschap, of een
wachtmuziekje instellen voor bellers die niet meteen kunnen worden geholpen.

3. Voordelig



Over het algemeen zijn moderne VoIP centrales goedkoper dan standaard
telefoonlijnen. Omdat u belt via internet, is een VoIP account een stuk
voordeliger dan de kosten die u normaal gezien betaalt voor een traditionele
telefoonlijn. Zolang u beschikt over een breedband internet verbinding, kunt u
overal gratis bellen, waar u ook bent. Ook als u belt naar een vaste telefoonlijn,
zullen de kosten lager liggen dan die van een gewone telefoondienst.

Belt u vaak internationaal, dan kunt u ook veel besparen via VoIP, aangezien u geen
extra kosten meer moet maken voor een internationaal gesprek. U bespaart ook
op reis- en trainingskosten wanneer u gebruik maakt van web- en
videoconferenties via VoIP. Omdat de gesprekken bij een moderne
telefooncentrale via internet worden gevoerd, wordt er ook geen belasting
geheven door de overheden, waardoor het u aanzienlijke besparingen kan
opleveren.

Ga zelf aan de slag

Bent u geïnteresseerd in een moderne VoIP centrale maar weet u niet goed waar u moet beginnen of wat u juist nodig hebt? Neem dan even contact op met een van onze medewerkers via het gratis en vrijblijvend te bellen 0800 nummer: 0800-235 3227. Hier zijn geen kosten aan verbonden voor u. Onze specialisten zullen u graag verder helpen en voorzien van advies op maat voor uw situatie.

Belfabriek biedt een complete ondersteuning aan voor zowel hardphone als softphone, met software om online te bellen, een web portaal, een telefooncentrale
app
voor iPhone en Android en ook voor-geconfigureerde Yealink Plug & Play telefoon toestellen met 5 jaar garantie. Plug en play betekent dat u alleen maar de stekker erin hoeft te steken bij wijze van spreken en alles werkt direct. Voor zelfstandigen en organisaties die een omzetverlies geleden hebben door Covid-19, verzend Belfabriek het eerste Yealink T-43U toestel (ter waarde van 75 Euro) zelfs gratis. Bestel voor 22:00 en ontvang het binnen twee werkdagen in huis.

Als u wilt genieten van een flexibele én goedkopere oplossing voor telefonie binnen uw bedrijf, dan is een moderne telefooncentrale een uitstekende keuze!

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel - thuis of op de zaak !

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug 'n' play ervaring

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Gelukkige Belfabriek klanten: