Direct online uw eigen 085/088/0800 of 0900 nummers registreren

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Beste VoIP telefooncentrale anno nú

Leidraad om een passende VoIP telefooncentrale vinden voor ZZP'ers, MKB en grootbedrijf.

Nummers, nummers, nummers

Om het nog mooier te maken kunnen bedrijven hun eigen bedrijfs telefoonnummer kiezen. Zo’n telefoonnummer begint met 0800, 0900, 085 of 088. De verschillen tussen de nummers ligt op het gebied van de tarieven, voor zowel de bedrijven als de klanten. 085 nummers en 088 nummers kunnen door klanten gebeld worden tegen een lokaal tarief. 0800 nummers zijn gratis voor bellers en met 0900 nummers kan een bedrijf de kosten dekken of zelfs verdienen aan het runnen van het nummer.

Functies tot over je oren

Zoals je al leest gaat het hedendaags VoIP telefoonsysteem veel verder dan alleen bellen. Naast de vele smaakjes in nummers en toestellen zijn de extra functies ook bijna eindeloos. Zo kan de eindbestemming van ieder nummer flexibel ingesteld worden, kunnen gesprekken opgenomen worden voor eventuele leerdoeleinden, wordt piekverkeer opgevangen door middel van een wachtrij en kan er gebruik gemaakt worden van een keuzemenu. En dit is nog maar een kleine greep.

Moeiteloze en glasheldere bereikbaarheid

Grote voordelen van het moderne telefoonsysteem zijn de bereikbaarheid en de sublieme geluidskwaliteit. Er kan naar iedere medewerker razendsnel doorgeschakeld worden zolang deze een computer of een telefoontoestel heeft. Doordat alles via de cloud gaat zit de snelheid er flink in en kan alles op afstand bestuurd worden. Dat scheelt natuurlijk ontzettend veel knaken en tijd op kantoor. Is een medewerker ziek? Geen probleem, met één handeling schakel je het nummer door naar de vervangende medewerker. Daarnaast vergroot je de capaciteit en kunnen klanten veel sneller geholpen worden. Ook niet geheel onbelangrijk is het geluid, dat is namelijk van zeer goede kwaliteit. Je zou er misschien niet meteen aan denken, maar hoe vaak heb je je telefoon wel niet op speaker gezet omdat je het gesprek niet goed kon horen? Dat is met VoIP verleden tijd. De klanttevredenheid zal alleen maar hoger worden, misschien wel dé belangrijkste reden om over te stappen op VoIP.

Niet te ingewikkeld doen

En nu vraag je je natuurlijk af waar je zo’n prachtig pakket kunt aanschaffen en of het niet een ontzettend gedoe is. Er zijn tal van aanbieders, maar het is vooral belangrijk om te kijken welke aanbieder het zo makkelijk mogelijk maakt. Je wilt natuurlijk niet alles zelf moeten installeren, daar heb je het immers al veel te druk voor.

Veelgestelde vragen

Bij VoIP of Voice over Internet Protocol, wordt een IP-netwerk of het internet gebruikt om gesprekken in digitale pakketten te transporteren. Net als bij klassieke telefonie, waarbij elke ontvanger over een eigen uniek telefoonnummer beschikte, wordt op het netwerk aan elk VoIP toestel een uniek IP-adres toegekend.

IP-telefonie baseert zich in essentie op de techniek van de vroegere ISDN-lijnen, waarbij het mogelijk werd om een gemeenschappelijk netwerk te gebruiken voor zowel spraak als digitale data. De digitale telefonie liep met ISDN echter al gauw tegen een aantal beperkingen aan, omdat de toestellen relatief duur waren en enkel voor telefonie konden gebruikt worden. IP-telefonie daarentegen kan naast de vaste VoIP telefoon toestellen, door middel van een app of software pakket gebruikt worden op tal van bestaande apparaten zoals een tablet, pc, laptop of mobiel, waardoor deze communicatievorm flexibeler en vooral goedkoper in gebruik is.

Een VoIP centrale werkt, zoals de naam het zelf zegt, met VoIP telefonie. VoIP verloopt in tegenstelling tot de klassieke analoge telefoonlijn en de digitale opvolger (ISDN) niet meer standaard via het openbare telefoonnetwerk, maar wel via het internet. VoIP is weliswaar een digitale vorm van bellen, waarbij uw spraakoproepen worden omgezet in digitale data die via het internet tot bij de ontvanger worden gebracht.

Wanneer u opteert voor een eigen fysieke VoIP centrale in uw onderneming, is het kostenplaatje vaak niet te overzien. Hier dicteert de logica dat de prijs wordt bepaald door de omvang van uw telefooncentrale, de opties die u wenst in gebruik te nemen en natuurlijk het aantal toestellen of softwaretoepassingen die u wenst te gebruiken. Daarnaast hebben we het dan nog niet gehad over de kosten van het onderhoud, de installatie zelf en de updates die regelmatig moeten doorgevoerd worden.

Een prijsopgave maken van een gehoste telefooncentrale voor VoIP is daarentegen een veel eenvoudigere opdracht. Daarbij hoeft namelijk geen rekening gehouden te worden met een installatiekost of de aankoop van dure telefoons. Ook het onderhoud wordt in de maandelijkse huurprijs vervat en alle toestellen worden klaar voor gebruik en vooraf geconfigureerd aangeleverd.

Bij Belfabriek wordt gewerkt met een aantal transparante tarieven. Zo kan een ZZP al vanaf 22.50 EUR per maand aan de slag met een pakket dat volledig is afgestemd op de noden van een kleine zelfstandige.

Voor een MKB kunnen met een pakket van 45 EUR per maand al vijf gebruikers worden ingeschakeld met een aantal van de meest voorkomende functionaliteiten.

Een gehoste VoIP centrale is uiteraard ook maatwerk en kan voor grote bedrijven volledig naar wens worden uitgewerkt. Afhankelijk van het aantal gebruikers kan u voor een vast maandelijks bedrag rekenen op de meest moderne, toegankelijke en flexibele telefooncentrale met tal van opties voor het efficiënt beheren van uw bedrijfscommunicatie. Eén of meerdere speciale nummers, integratie van bedrijfssoftware, een softphone toepassing voorzien van uw logo,… Bijna alles is mogelijk.

Wenst u meer informatie over onze prijzen, bekijk dan zeker ook onze tarievenpagina.

Een VoIP telefooncentrale biedt het meest moderne, toegankelijke en flexibele systeem dat u momenteel kunt gebruiken voor uw bedrijfstelefonie. De mogelijkheden van zo’n centrale zijn quasi eindeloos. Heel wat functies worden standaard opgenomen, terwijl een aantal mogelijkheden optioneel beschikbaar zijn.

U kan uw bellers onthalen met een vaste boodschap, alvorens ze doorverbonden worden met de gevraagde dienst of medewerker. Daarbij kan u hen ook op basis van een keuzemenu geautomatiseerde informatie geven of doorschakelen met de correcte dienst, zodat hun vraag efficiënt en snel kan opgevolgd worden. Bij een groot aantal oproepen, kan ook een wachtrij worden ingeschakeld, zodat uw contacten één per één op uw diensten kunnen beroep doen. Is uw onderneming dan toch niet bereikbaar, bijvoorbeeld buiten de openingsuren of op feestdagen, dan zorgt uw telefooncentrale ervoor dat het spraakbericht van uw beller netjes als een email in uw postvak terecht komt.

Voor opleidingsdoeleinden en evaluatie kunnen gesprekken ook opgenomen en bewaard worden. Ook contractuele verbintenissen of verslagen van telefonische overlegmomenten moeten van opvolging kunnen voorzien worden. En het aantal binnenkomende en uitgaande oproepen of de gesprekstijd kan moeiteloos opgevolgd worden in handige statistieken.

U kan zelf uw nummer of nummers kiezen, omdat u niet langer afhankelijk bent van een fysieke locatie. Zo bent u met een buitenlands nummer makkelijker bereikbaar voor internationale klanten, of kan u met een gratis of betalend nummer verschillende diensten aanbieden.

Op basis van de ingelogde toestellen op het netwerk, gaat geen enkele oproep verloren en worden gesprekken automatisch doorverbonden met een aanwezige medewerker. U kan overigens ook uw eigen softwarepakketten integreren in uw telefooncentrale, zodat medewerkers bij elke oproep meteen de gegevens van de klant kunnen raadplegen of hun bestellingen opvolgen.

Onderweg of op een locatie buiten uw onderneming kan u via een app op mobiel of een web toepassing steeds verbinding maken met de telefooncentrale van uw bedrijf. Indien nodig kan u daarbij aanpassingen doorvoeren of bent u gewoon bereikbaar alsof u zich op uw bureau zou bevinden.

Dit zijn een aantal van de meest voorkomende functies bij VoIP telefonie, maar daarnaast kan uw telefooncentrale helemaal op uw maat worden ingesteld. Een callcenter inschakelen, SMS-diensten, een whitelist of zelfs een belfilter invoegen, zowat alles waar u maar van kan dromen is met een VoIP centrale mogelijk.

Flexibiliteit

Indien u zelf over een fysieke telefooncentrale beschikt, kan die relatief eenvoudig uitgebreid of aangepast worden, maar dit brengt steeds een bijkomende kost met zich mee. Een extra telefoon voorzien, betekent automatisch ook een extra aankoop en installatie. Daarom hebt u in zo’n geval best steeds een medewerker bij de hand die kennis heeft van VoIP telefooncentrales, om u probleemloos door het hele proces te loodsen. Wanneer u echter een uitbreiding of aanpassing van uw onderneming wenst bij een gehoste centrale, kan ook uw telefonie makkelijk bijgestuurd worden. Hebt u nieuwe personeelsleden aangeworven? Dan zal uw provider heel snel een extra toestel bezorgen. Deze toestellen zijn vooraf geconfigureerd, waardoor ze na plaatsing meteen bruikbaar zijn. Ook het omgekeerde is van toepassing. Indien u minder toestellen nodig hebt, kunnen via de online toepassing eenvoudig de nodige aanpassingen doorgevoerd worden.

U werkt onafhankelijk van uw locatie

Afhankelijk van uw fysieke telefooncentrale en de opties die u zelf heeft voorzien of ingebouwd, kan u eventueel ook vanop afstand met uw telefooncentrale verbinding maken. Hierbij is de bereikbaarheid dan vooral afhankelijk van de internetverbinding van uw centrale. Bij een storing zal u volledige telefoonnetwerk onbereikbaar zijn. Maakt u de keuze voor een telefooncentrale in de cloud, dan kan elk toestel via een internetverbinding connectie maken met de online telefooncentrale waardoor u op zowat elke locatie aan de slag kan. Zelfs indien u over meerdere vestigingen beschikt, of uw medewerkers, zo nu en dan thuiswerken in de homeoffice, zullen zij steeds bereikbaar zijn. En mocht u een onderbreking in de internetverbinding hebben op één locatie, dan kan u nog steeds op een andere locatie of via mobiele dataverbinding verder.

Investeringskosten

Een eigen telefooncentrale moet u zelf aankopen en in vele gevallen ook zelf installeren of de installatie laten uitvoeren door een specialist, wat dan weer wat geld kost. Daarnaast moet u ook voorzien in de aankoop van het benodigd aantal toestellen. Een hosted VoIP oplossing behoeft echter geen dure investeringen. Het instappen kan snel, goedkoop en heel eenvoudig. Uw provider maakt uw centrale in de cloud aan, levert het gewenste aantal toestellen en configureert de nodige software en met een vaste maandelijkse kost, behoudt u steeds het overzicht.

Onderhoudsvriendelijkheid

Een fysieke centrale in uw onderneming, vereist toch enige kennis. U staat namelijk zelf in voor de gezondheid van het systeem. Updates moet u zelf handmatig uitvoeren en aanpassingen gebeuren op uw eigen verantwoordelijkheid. Bij een gehost pakket, laat uw provider de nodige software op zijn of haar servers draaien en hebt u geen nood aan een specialist binnen uw bedrijf om nieuwe updates of upgrades uit te voeren. Elke aanpassing van het systeem kan vanop afstand gebeuren en wordt gebruiksklaar aangeleverd. Nieuwe software wordt door uw provider automatisch voorzien en u hebt er geen omkijken naar.

Het beheer

Het beheer van een fysieke telefooncentrale is afhankelijk van de keuzes die u bij de installatie hebt gemaakt. Hebt u gekozen voor een online bereikbaar platform om de centrale te beheren, of hebt u een lokale server die handmatig moet bediend worden. Deze keuze zal bepalend zijn voor het gemak waarmee u uw telefooncentrale kan beheren. Bij een gehoste centrale kan u echter via de online toepassing of een app op uw mobiele toestel, op elk moment zelf aanpassingen doorvoeren. Het doorverbinden van oproepen, het aanpassen van de wachtrij, het beluisteren van opgenomen gesprekken enz, alle functies zijn met een eenvoudige klik beschikbaar. En wat u zelf niet lukt, kan met een eenvoudig telefoontje met de helpdesk van uw provider worden opgelost.

Het dataverbruik

In tegenstelling tot een eigen fysieke telefooncentrale verlopen alle telefoongesprekken van een gehoste centrale via uw internetverbinding. Dat betekent dat ook interne oproepen via uw datalijn verlopen. Bij grote ondernemingen kan dit bij momenten een extra belasting van het netwerk betekenen. Veel internetproviders bieden momenteel echter onbeperkte datapakketten aan, die zelfs de grootste belasting zonder moeite aankunnen.

In tegenstelling tot analoge telefonie, vereist VoIP geen aparte aansluiting. VoIP kan via de vaste internetaansluiting, via wifi of zelfs via dataverbinding op mobiel. Overal waar u over een goed werkende internetverbinding beschikt, kan u met VoIP aan de slag

Bij een analoge telefooncentrale, werd het aantal toestellen dat u kon aansluiten enerzijds beperkt door het aantal aansluitingen dat u ter beschikking had in uw onderneming en de capaciteit hiervoor op het schakelbord en anderzijds door het aantal buitenlijnen die op uw centrale waren aangesloten, zodat u steeds een maximaal aantal gelijktijdige gesprekken kon voeren.

Bij VoIP telefonie is dit aantal toestellen en gesprekken virtueel onbeperkt. De enige beperking waarmee u te kampen kan hebben, is het aantal gesprekken dat u en uw personeel gelijktijdig kunnen afhandelen. VoIP telefonie is dan ook geschikt voor elk type onderneming.

Meest complete pakket aan functies

Wij vinden dit belangrijke functies, die standaard bij een nummer horen. Bij ons zijn ze daarom allemaal inbegrepen bij uw vaste abonnementsbedrag:

Andere aanbieders van zakelijke telefoonnummers rekenen allerlei additionele kosten. U betaalt daar bijvoorbeeld extra voor een ingesproken welkomsttekst, een keuzemenu, een wachtrij, enzovoort. Ieder van die functies kan daar zomaar 10 tot 75 euro per maand extra kosten.

FunctiesBelfabriekAndere Aanbieder
BelfilterGratisExtra kosten
Centraal nummer filialenGratisExtra kosten
Digitaal antwoord apparaatGratisExtra kosten
Direct doorverbindenGratisExtra kosten
Eindbestemmingen wijzigenGratisExtra kosten
Gesprekken opnemenGratisExtra kosten
Internationale telefonieGratisExtra kosten
KeuzemenuGratisExtra kosten
Piekverkeer opvangGratisExtra kosten
SMS toolGratisExtra kosten
StatistiekenGratisExtra kosten
Statistieken per e-mailGratisExtra kosten
VIP whitelistGratisExtra kosten
Vooraankondigingstoon GratisExtra kosten
WachtrijGratisExtra kosten
WebhookGratisExtra kosten
WelkomstmeldingGratisExtra kosten
Maatwerk telefonieGratis & uniekExtra kosten
Virtueel callcenterGratis & uniekExtra kosten
Totale abonnementskosten / maand45 €€75 tot €150
Alle bedragen zijn exclusief btw

Start

€22.50 per maand

2

gebruikers

1

nummer

Vast op mobiel

fair-use bellen en gebeld worden binnen NL

  • Welkomsttekst

  • Voice email

  • 085 of lokaal nummer

Kantoor

€45 per maand

5

gebruikers

1

nummer

Vast op mobiel

Fair-use bellen en gebeld worden binnen de EU

  • Welkomsttekst

  • Wachtrij

  • Keuzemenu

  • Voice email

  • Call recording

  • 088/0800/0900 nummer

  • Medewerker beschikbaarheid app

  • Callcenter app

  • Medewerker app

Enterprise

Bel ons voor een offerte

We bouwen een op maat telefonie oplossing voor u

Onbeperkt aantal gebruikers

Onbeperkt aantal belminuten

Facturatie op maat

  • Softphone’s met bedrijfslogo

  • Eigen apparatuur in uw datacenter, ons datacenter of op uw kantoorlocatie

  • Belfabriek als carrier, uw eigen carrier of buitenlandse carrier

  • 1 land of meerdere landen

Een telefoonsysteem dat werkt voor alle medewerkers: thuis en op kantoor.

Probeer nu!

Anno 2022 zijn wij niet voor niets marktleider

Lees waarom zakelijk Nederland voor de Belfabriek kiest:

Beoordelingen door klanten

waardering:
8/10
beoordelingen:
78
beveelt dit bedrijf aan:
97%

Unieke voordelen Belfabriek telefoonsysteem

- Compleet alles-in-een telefoonsysteem: zakelijke telefoon, online bellen software, webportaal en apps (iPhone, Android)

- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.

- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig

- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800, 085, 088, 0900, lokaal (Rotterdam 010, Amsterdam 020, Utrecht 030, Eindhoven 040, Groningen 050, Den Haag 070, enzovoort), internationaal (o.a. Duitsland, België, UK, Verenigde Staten).

- Vast tarief vanaf 22.5 per maand.

- Installeer onze zakelijke telefonie apps eenvoudig d.m.v. QR-code voor zowel Android als iOS

Incl. Yealink T-43U telefoon

En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij uw eerste Yealink zakelijke telefoontoestel, t.w.v. 75 Euro, gratis toesturen. Voor overige bedrijven kan het telefoontoestel vrijblijvend op proef verstrekt worden. Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Een VoIP telefooncentrale installeren wordt daarmee een fluitje van een cent. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de hardphones. Onze experts kennen de telefoon vanbinnen en vanbuiten.

Hoewel de telefoon uitermate gebruiksvriendelijk is, kunt u er van op aan dat onze specialisten u snel kunnen helpen mochten er vragen ontstaan.

Een telefoonsysteem dat werkt voor alle medewerkers: thuis en op kantoor.

Probeer nu!