De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

Beste VoIP telefooncentrale anno nú

Leidraad om een passende VoIP telefooncentrale vinden voor ZZP'ers, het MKB en grote organisaties.





We zijn er ondertussen aan gewend: thuiswerken. Één van de deuren die corona geopend heeft en open is blijven staan. Nederlandse ondernemers en medewerkers zitten tegenwoordig vanuit huis en mogelijk ook tropische oorden te werken.

Comfortabel én effectief

De vloek is veranderd in een zegen, en dat lijkt vooral te komen door de moderne telefooncentrale die het thuiswerken alleen maar comfortabeler heeft gemaakt. Het telefoonsysteem van tegenwoordig is beter dan het ooit is geweest. Regionummers en krakende telefoonlijnen lijken geschiedenis te worden en bereikbaarheid gaat 24/7 door. Virtuele, nationale telefoonnummers worden realtime aangesloten en opgeleverd en via de cloud naar ieder toestel doorverbonden. Voor bedrijven ontzettend makkelijk in gebruik en razend efficiënt !

Maar hoe?

Een bedrijf kan een virtueel bedrijfstelefoonnummer afsluiten. Het nummer wordt vanuit het telefonieplatform direct doorgeschakeld naar de gewenste telefoontoestellen en/of computers van medewerkers. Dit zijn de zogenaamde Voice over IP- toestellen (VoIP). Daarnaast is er ook de softphone. Je kunt door middel van software op computer, tablet of mobiel bellen en gebeld worden. Het voordeel hiervan is dat het makkelijk zelf te downloaden en te installeren is. Alle medewerkers kunnen zo vanaf iedere gewenste locatie werken en wordt het ouderwetse centrale kantoor overbodig.

Nummers, nummers en nog eens nummers

Om het nog mooier te maken kunnen bedrijven hun eigen bedrijfstelefoonnummer kiezen. Dit telefoonnummer begint met 0800, 0900, 085 of 088. De verschillen tussen de nummers ligt op het gebied van de beltarieven voor zowel de bedrijven als de klanten. 085 nummers en 088 nummers kunnen door klanten gebeld worden tegen het normale,lokale tarief. 0800 nummers zijn gratis voor bellers en met 0900 nummers kan een bedrijf verdienen aan het exploiteren van het nummer.

Functies tot over je oren

Zoals je al leest gaat het hedendaags VoIP telefoonsysteem veel verder dan alleen bellen. Naast de vele smaken in nummers en toestellen zijn de telefoonfuncties eindeloos. Zo kan de eindbestemming van ieder nummer flexibel ingesteld worden, kunnen gesprekken opgenomen worden voor leerdoeleinden, wordt piekverkeer opgevangen door middel van een wachtrij en kan er gebruik gemaakt worden van een keuzemenu. En dit is nog maar een kleine greep !

Moeiteloze en glasheldere bereikbaarheid

Grote voordelen van het moderne telefoonsysteem zijn de bereikbaarheid en de digitale geluidskwaliteit. Er kan naar iedere medewerker direct doorgeschakeld worden zolang deze een computer of een telefoontoestel heeft. Doordat alles via de cloud gaat kan alles op afstand bestuurd worden. Dat scheelt natuurlijk ontzettend veel geld en tijd op kantoor. Is een medewerker ziek? Geen probleem, met één handeling schakel je het nummer door naar de vervangende medewerker. Daarnaast vergroot je snel de lijncapaciteit als het nodig is en kunnen klanten sneller geholpen worden. Ook niet onbelangrijk is het geluid: dat is namelijk van digitale kwaliteit. Je zal er misschien niet meteen aan denken, maar hoe vaak heb je je telefoon wel niet op speaker gezet omdat je het gesprek niet goed kon horen? Dat is met VoIP verleden tijd. De klanttevredenheid zal alleen maar hoger worden, misschien wel dé belangrijkste reden om over te stappen op VoIP !

Niet te ingewikkeld doen

En nu vraag je je natuurlijk af waar je zo’n prachtig pakket kunt aanschaffen en of het niet een ontzettend gedoe is. Er zijn tal van aanbieders, maar het is vooral belangrijk om te kijken welke aanbieder het zo makkelijk mogelijk maakt.

En dat kan er maar 1 zijn: kies voor Belfabriek: wij activeren jouw telefoonnummer vandaag nog ! Bel ons gratis op 0800-235 3227 !

Veelgestelde vragen

Bij VoIP of Voice over Internet Protocol, wordt een IP-netwerk of het internet gebruikt om gesprekken in digitale pakketten te transporteren. Net als bij klassieke telefonie, waarbij elke ontvanger over een eigen uniek telefoonnummer beschikte, wordt op het netwerk aan elk VoIP toestel een uniek IP-adres toegekend.

IP-telefonie baseert zich in essentie op de techniek van de vroegere ISDN-lijnen, waarbij het mogelijk werd om een gemeenschappelijk netwerk te gebruiken voor zowel spraak als digitale data. De digitale telefonie liep met ISDN echter al gauw tegen een aantal beperkingen aan, omdat de toestellen relatief duur waren en enkel voor telefonie konden gebruikt worden. IP-telefonie daarentegen kan naast de vaste VoIP telefoon toestellen, door middel van een app of software pakket gebruikt worden op tal van bestaande apparaten zoals een tablet, pc, laptop of mobiel, waardoor deze communicatievorm flexibeler en vooral goedkoper in gebruik is.

Een VoIP centrale werkt, zoals de naam het zelf zegt, met VoIP telefonie. VoIP verloopt in tegenstelling tot de klassieke analoge telefoonlijn en de digitale opvolger (ISDN) niet meer standaard via het openbare telefoonnetwerk, maar wel via het internet. VoIP is weliswaar een digitale vorm van bellen, waarbij uw spraakoproepen worden omgezet in digitale data die via het internet tot bij de ontvanger worden gebracht.

Wij werken met heldere tarieven. Zo kan 1 gebruiker al een telefoonnummer gebruiken voor € 9,95 per maand. Een starterspakket kost € 22,50 per maand.

Voor kantoor kan er met een pakket van € 45 per maand al vijf gebruikers worden ingeschakeld met de meest voorkomende telefoonfunctionaliteiten.

Meer informatie over onze prijzen ? Bekijk dan onze tarievenpagina.

Een VoIP telefooncentrale biedt het meest moderne, toegankelijke en flexibele systeem dat jij momenteel kunt gebruiken voor bedrijfstelefonie. De mogelijkheden van zo’n centrale zijn eindeloos. Heel wat functies worden standaard aangeboden.

Je kunt bellers eerst een vaste boodschap laten horen alvorens ze doorverbonden worden met een collega. Daarnaast kan je hen ook een keuzemenu laten horen, zodat zij zelf de juiste afdeling kunnen kiezen. Bij een groot aantal oproepen kan ook een wachtrij worden ingeschakeld zodat niemand een ingespreks-toon krijgt te horen.

Voor opleidingsdoeleinden en evaluatie doeleinden kunnen gesprekken ook opgenomen en bewaard worden. Ook afspraken of verslagen van telefonische gesprekken. En het aantal binnenkomende en uitgaande oproepen kan je zien in de handige statistieken.

Je kan zelf mooie nummers kiezen omdat je niet langer afhankelijk bent van een fysieke locatie. Zo ben je met een buitenlands nummer makkelijker bereikbaar voor internationale klanten, of kan u met een gratis of betalend nummer verschillende diensten aanbieden.

Op basis van de ingelogde toestellen op de centrale gaat geen enkele oproep verloren en worden gesprekken automatisch doorverbonden met een beschikbare collega.

Onderweg of op een locatie kan je altijd online verbinding maken met de telefooncentrale van jouw bedrijf. Indien nodig kan je daarbij aanpassingen doorvoeren of ben jij gewoon bereikbaar alsof jij je op kantoor zou bevinden.

Flexibiliteit

Indien je zelf over een fysieke telefooncentrale beschikt kan die relatief eenvoudig uitgebreid of aangepast worden maar: dit brengt steeds extra kosten met zich mee. Een extra telefoon gebruiken betekent automatisch ook een extra aankoop en installatie. Daarom heb je eigenlijk ook een systeembeheer nodig die kennis heeft van VoIP telefooncentrales om jou probleemloos door het hele proces te loodsen.

Wanneer je echter een uitbreiding of aanpassing wenst bij een gehoste centrale, kan de telefonie makkelijk bijgestuurd worden. Hebt je nieuwe collega's ? Dan kunnen wij heel snel een extra toestel bezorgen. Deze toestellen zijn vooraf geconfigureerd, waardoor ze na plaatsing meteen bruikbaar zijn.

Je werkt onafhankelijk van locatie

Maak je de keuze voor een telefooncentrale in de cloud, dan kan elk toestel via een internetverbinding connectie maken met de online telefooncentrale waardoor je op elke locatie aan de slag kan. Zelfs indien je over meerdere vestigingen beschikt of collega's thuis werken in de homeoffice zullen zij steeds bereikbaar zijn.

En mocht je een onderbreking in de internetverbinding hebben op één locatie, dan kan je nog steeds op een andere locatie of via een mobiele dataverbinding verder.

Investeringskosten

Een eigen telefooncentrale moet je zelf aankopen en in vele gevallen ook zelf installeren of de installatie laten uitvoeren door een specialist, wat geld kost. Daarnaast moet je ook investeren in de aankoop van het benodigd aantal toestellen. Een hosted VoIP oplossing behoeft echter geen dure investeringen. Het instappen kan snel, goedkoop en heel eenvoudig. Wij maken een centrale in de cloud aan, leveren het gewenste aantal toestellen of schakelen door naar bestaande, mobiele telefoons en je telefoonnummer is klaar om te gebruiken.

Onderhoudsvriendelijkheid

Een fysieke centrale in jouw onderneming vereist toch enige kennis. Je staat namelijk zelf in voor de gezondheid van het systeem. Updates moet je zelf handmatig uitvoeren en aanpassingen gebeuren op eigen verantwoordelijkheid. Bij een gehost pakket laat jouw provider de nodige software op zijn of haar servers draaien en heb je geen systeembeheerder nodig om nieuwe updates of upgrades uit te voeren. Elke aanpassing van het systeem kan op afstand gebeuren en wordt gebruiksklaar aangeleverd. Nieuwe software wordt door jouw provider automatisch geïnstalleerd en je hebt er geen omkijken naar.

Het beheer

Het beheer van een fysieke telefooncentrale is afhankelijk van de keuzes die jij bij de installatie hebt gemaakt. Heb je gekozen voor een online bereikbaar platform om de centrale te beheren, of heb je een lokale server die handmatig moet bediend worden. Deze keuze zal bepalend zijn voor het gemak waarmee je jouw telefooncentrale kan beheren. Bij een gehoste centrale kan je echter online op elk moment, zelf aanpassingen doorvoeren. Het doorverbinden van oproepen, het aanpassen van de wachtrij, het beluisteren van opgenomen gesprekken: alle functies zijn met een klik beschikbaar. En wat jou zelf niet lukt, kan met een telefoontje naar ons worden opgelost !

In tegenstelling tot analoge telefonie, vereist VoIP geen aparte aansluiting. VoIP kan via de vaste internetaansluiting, via wifi of de dataverbinding op mobiel. Overal waar jij over een goed werkende internetverbinding beschikt, kan je met VoIP aan de slag.

Bij een analoge telefooncentrale werd het aantal toestellen dat je kon aansluiten beperkt door het aantal aansluitingen dat je ter beschikking had binnen de onderneming en anderzijds door het aantal buitenlijnen die op de centrale waren aangesloten, zodat je steeds een maximaal aantal gelijktijdige gesprekken kon voeren.

Bij VoIP telefonie is dit aantal toestellen en gesprekken virtueel onbeperkt. De enige beperking waarmee jij te kampen kan hebben, is het aantal gesprekken dat jij en je collega's gelijktijdig kunnen afhandelen. VoIP telefonie is dan ook geschikt voor elk type onderneming !

Meest complete pakket aan functies

Wij vinden dit belangrijke functies die standaard op een telefoonnummer horen. Bij ons zijn ze daarom allemaal inbegrepen bij jouw abonnement !

Andere aanbieders van telefoonnummers rekenen extra kosten. Je betaalt bijvoorbeeld extra voor een ingesproken welkomsttekst, een keuzemenu en een wachtrij. Ieder van die functies kan dan zomaar 10 tot 75 euro per maand extra kosten.

FunctiesBelfabriekAndere Aanbieder
BelfilterGratisExtra kosten
Eindbestemmingen wijzigenGratisExtra kosten
FluistertoonGratisExtra kosten
Internationale telefonieGratisExtra kosten
KeuzemenuGratisExtra kosten
Piekverkeer opvangGratisExtra kosten
StatistiekenGratisExtra kosten
Statistieken per e-mailGratisExtra kosten
Telefoon doorschakelen GratisExtra kosten
Telefoongesprekken terugluisterenGratisExtra kosten
Text to Speech Spraak Bot ✨GratisExtra kosten
VIP whitelistGratisExtra kosten
VoicemailGratisExtra kosten
WachtrijGratisExtra kosten
WebhookGratisExtra kosten
WelkomstmeldingGratisExtra kosten
Centraal telefoonnummer voor filialenGratis & uniekExtra kosten
Maatwerk telefonieGratis & uniekExtra kosten
Totale abonnementskosten / maand45 €€75 tot €150
Alle bedragen zijn exclusief btw

Single

€ 9,95 per maand

Je hebt een eenmanszaak en wilt een zakelijk nummer wat uitkomt op je mobiel. Wij routeren daarom alle gesprekken rechtstreeks naar je mobiele telefoon.

1 gebruiker

1 nummer

Vast op mobiel

Werkt met alle mobiele netwerken

  • 085 of lokaal nummer

Starter

€ 22,50 per maand

Je wilt binnenkomende gesprekken flexibel schakelen naar meerdere telefoons zodat jij en een partner de telefoontjes kunnen beantwoorden. Met onze app kun je altijd realtime - 24/7 - de binnenkomende telefoontjes doorschakelen naar meerdere toestellen.

2 gebruikers

1 nummer

Vast op mobiel

Wij bouwen elk nummer op maat

  • Alle functie's inbegrepen

  • Keuze uit lokaal of 085 nummer

  • Bel-Baas app

  • Bel-Collega app

Kantoor

€ 45 per maand

Je hebt een belteam van maximaal 5 gebruikers en je wilt alle functies die we bieden. Perfect! Dan is dit plan voor jou.

5 gebruikers

1 nummer

VIP support per telefoon en email. Ook buiten kantoortijden.

Wij bouwen elk nummer op maat

  • Alle functie's inbegrepen

  • Keuze uit lokaal/085/088/0800/0900 nummer

  • Bel-Baas app

  • Bel-Collega app

  • API: developers kunnen in code met ons telefonie platform praten

Enterprise

Bel ons voor een offerte !

Wil je meerdere nummers of meer gebruikers ? Wil je een speciale telefonie oplossing of... Neem contact met ons op en wij maken een bedrijfsplan op maat !

Wij bouwen een telefonieoplossing op maat

Onbeperkt aantal gebruikers

Onbeperkt aantal belminuten

Facturering op maat

  • Eigen apparatuur in eigen datacenter, ons datacenter of op de kantoorlocatie

  • 1 land of meerdere landen

Lees waarom Slimme Ondernemers voor Belfabriek kiezen:

Beoordelingen door klanten

waardering:
8/10
beoordelingen:
78
beveelt dit bedrijf aan:
97%

Unieke voordelen Belfabriek telefoonsysteem

- Compleet alles-in-een telefoonsysteem: zakelijke telefoon, online bellen software, webportaal en apps

- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu, text to speech en wachtrij inbegrepen

- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig

- Alle mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800, 085, 088, 0900, lokaal (Rotterdam 010, Amsterdam 020, Utrecht 030, Eindhoven 040, Groningen 050, Den Haag 070), internationaal (o.a. Duitsland, België, UK, Verenigde Staten).

- Tarief vanaf € 9,95 per maand

Incl. Yealink T-43U telefoon

En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij uw eerste Yealink zakelijke telefoontoestel, t.w.v. 75 Euro, gratis toesturen. Voor overige bedrijven kan het telefoontoestel vrijblijvend op proef verstrekt worden. Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Een VoIP telefooncentrale installeren wordt daarmee een fluitje van een cent. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de hardphones. Onze experts kennen de telefoon vanbinnen en vanbuiten.

Hoewel de telefoon uitermate gebruiksvriendelijk is, kunt u er van op aan dat onze specialisten u snel kunnen helpen mochten er vragen ontstaan.

Tevreden Belfabriek Klanten: