Uw klanten of zakenrelaties hebben het liefst zo snel mogelijk iemand aan de lijn. Maar niet elke medewerker weet alle vragen te beantwoorden. Met een keuzemenu schakelt u bellers zo snel mogelijk door naar de juiste persoon of afdeling.
Een keuzemenu bestaat in feite uit twee delen: een ingesproken tekst die bellers vertelt wat de geboden opties zijn en een computer die de keuzes verwerkt.
Bijvoorbeeld: "Heeft u vragen over uw factuur? Toets dan 3." Zo worden bellers snel doorverbonden en ontlast u de telefonist.
Een keuzemenu kan uit maximaal 10 keuzes bestaan, dan zijn de toetsen van het toestel allemaal gebruikt. Ook kunnen we een keuzemenu in een keuzemenu plaatsen. Het eerste keuzemenu vraagt dan bijvoorbeeld de taal van de beller, om in het tweede keuzemenu te vragen welke afdeling men wenst.
De voordelen
Het is in het belang van uw bellers en uw organisatie dat bellers snel geholpen worden. Wanneer u bellers een goed keuzemenu aanbiedt ervaren beide hier de voordelen van.
In één keer goed geholpen
Er is niets zo vervelend voor bellers als twee keer hetzelfde verhaal te vertellen. Met een keuzemenu komen bellers direct bij de juiste medewerker terecht die hen goed kan helpen.
Een keuzemenu creëert rust op de afdeling; uw medewerkers voeren alleen nog maar voor hen relevante gesprekken en hoeven bellers zo weinig mogelijk door te verbinden.
Opvang van belpieken
Een nummertoets hoeft niet altijd naar een medewerker te leiden. Bij grote drukte kunt u voor bepaalde zaken ook berichten opnemen of een vooraf opgenomen meldtekst afspelen. Zo worden bellers op een andere manier ook snel en efficient geholpen.
Eenvoudig te configureren
Een keuzemenu zet u eenvoudig op via het <Mijn Belfabriek controle paneel. Probeer het meteen!
Wordt vandaag nog klant
Bent u nog geen klant van de Belfabriek? Bekijk in onze overzichtelijke nummershop dan welke nummers (0800, 0900, 085 of 088) vrij zijn. Heeft u nog vragen? Bel ons dan gratis op 0800-235 3227.