Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

Keuzemenu

Klanten of zakenrelaties hebben het liefst zo snel mogelijk iemand aan de lijn. Maar niet elke medewerker weet alle vragen te beantwoorden. Met een keuzemenu schakel je bellers zo snel mogelijk door naar de juiste persoon of afdeling.



Een keuzemenu bestaat in feite uit twee delen: een ingesproken tekst die bellers vertelt wat de geboden opties zijn en een computer die de keuzes verwerkt.

Bijvoorbeeld: "Heb je vragen over de factuur? Toets dan 3." Zo worden bellers snel doorverbonden.

Een keuzemenu kan uit maximaal 10 keuzes bestaan, dan zijn de toetsen van het toestel allemaal gebruikt. Ook kunnen we een keuzemenu in een keuzemenu plaatsen. Het eerste keuzemenu vraagt dan bijvoorbeeld  de taal van de beller, om in het tweede keuzemenu te vragen welke afdeling men wenst.



De voordelen van een telefooncentrale met keuzemenu

Het is in het belang van de bellers dat ze snel geholpen worden. Wanneer je bellers een keuzemenu laat horen met goede mogelijkheden ervaren zij dit als positief.


In één keer goed geholpen

Er is niets zo vervelend voor bellers als twee keer hetzelfde te moeten vertellen. Met een keuzemenu komen bellers direct bij de juiste collega terecht die hen goed kan helpen. Deze collega's kunnen zich overigens overal bevinden: op kantoor, thuis of onderweg.


Naadloze combinatie met andere functies

Een keuzemenu laat zich goed combineren met één van de andere functies in je pakket: een wachtrij, een gesloten-melding, het digitale antwoordapparaat en telefoongesprekken opnemen.


Rust op de afdeling

Een goed keuzemenu creëert rust op de afdeling; je collega's voeren alleen nog maar voor hen relevante gesprekken en hoeven bellers zo weinig mogelijk door te verbinden.


Opvang van belpieken

Een nummertoets hoeft niet altijd naar een medewerker te leiden. Bij grote drukte kun je voor bepaalde zaken ook berichten opnemen of een vooraf opgenomen meldtekst afspelen. Zo worden bellers op een andere manier ook snel en efficiënt geholpen.

Wij bouwen het voor je

Een keuzemenu activeren we dezelfde dag voor je op een telefoonnummer. De tekst voor het keuzemenu spreek je zelf in of wordt uitgesproken door onze text-to-speech spraakbot.

Wordt vandaag nog klant

Ben je nog geen klant van de Belfabriek? Bekijk in onze overzichtelijke nummershop dan welke nummers (0800, 0900, 085,088 of lokaal) vrij zijn. Heb je nog vragen? Bel ons dan gratis op 0800-235 3227.

Veelgestelde vragen:

Stuur ons de verschillende opties en de bijbehorende personen of afdelingen en telefoonnummers en wij programmeren het binnen 1 werkdag voor je.


Er zijn verschillende opties: we kunnen de tekst laten inspreken door onze computer (wat perfect klinkt), we kunnen het laten inspreken door een professionele stemacteur of je kunt het inspreken op je eigen mobiele telefoon en ons de geluidsopname sturen.


Nadat je je eerste telefoonmenu een tijdje hebt gebruikt, zul je de opties waaruit bellers kunnen kiezen willen veranderen of aanpassen. Dat kan natuurlijk. Wij kunnen dit binnen 1 werkdag voor je doen of je kunt het eenvoudig zelf doen.


Het aantal opties voor bellers kan ook altijd worden aangepast. Je kunt een virtuele afdeling gemakkelijk meer of minder maken.


Bij telefoonnummers die in meerdere talen worden beantwoord zijn vaak meerdere telefoonmenu's actief. Het eerste telefoonmenu wordt vaak gebruikt om de taal te selecteren (kies 1 voor Nederlands, kies 2 voor Engels).

Tevreden Belfabriek Klanten: