Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Telefoongesprekken terugluisteren

“Dit telefoongesprek kan worden opgenomen om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen.” Wie een zakelijk telefoonnummer belt hoort regelmatig een soortgelijke aankondiging.



Ook jij kunt de functie gesprekken opnemen inzetten voor je zakelijke gesprekken. Hiermee maak je automatisch opnames van elk gesprek. Zo kan je eenvoudig een telefoongesprek opnemen en terugluisteren. Belfabriek slaat de geluidsbestanden beveiligd in de cloud op. Via je dashboard heb je direct toegang tot alle opnames in een overzichtelijke app.



De voordelen van een telefoongesprek opnemen

Wil je een telefoongesprek opnemen dan is deze functie ideaal. Je bezit daarmee een handige tool voor bijvoorbeeld de verbetering van jouw dienstverlening door naar een opname te luisteren van alle gespreken.


Telefoongesprek terugluisteren

Selecteer de gewenste opname op datum of op nummer, en luister opgenomen gesprekken online terug. Je ziet direct welke opname je al uitgeluisterd hebt. Belangrijke gesprekken kun je markeren met een ster of downloaden naar je eigen computer.


Controleer de kwaliteit

Werken je collega's of je externe callcenter volgens de laatste voorschriften? Je hoort het in de opnames van het opgenomen gesprek.

Vele toepassingen van zakelijke telefoongesprekken opnemen

Deze gespreksopname functionaliteit is zó veelzijdig dat vrijwel elke organisatie hier een toepassing voor kan bedenken.

Teamleiders van callcenters gebruiken gesprek opnemen bij voortgangsgesprekken om concrete verbeterpunten aan te dragen.

Medewerkers maken na afloop van een gesprek in alle rust het gespreksverslag en luisteren de opgenomen gesprekken terug waar nodig.

Ook als bewijs van transacties of ter controle van de naleving van procedures wordt telefoongesprek opnemen vaak ingezet !

Veelgestelde vragen over telefoongesprek opnemen

Wel als dit gesprek opgenomen en bewaard is. Opnemen achteraf van een gesprek is (uiteraard) niet mogelijk.



Dit is afhankelijk van je ingestelde bewaartijd: 1 dag, 1 week of 1 maand.



Neem een nieuw telefoonnummer bij Belfabriek of breng je huidige nummer bij ons onder en wij activeren de functie gesprek opnemen voor je. Je kan ook een deel van je gesprekken doorschakelen vanuit je huidige aanbieder naar ons, dan nemen wij alleen deze gesprekken op.

Dit hoeft volgens de privacy wetgeving niet zolang je zelf partij aan het gesprek bent en een vooraankondiging doet zoals "Wij nemen dit gesprek op voor trainingsdoeleinden."

Als deze functie nog niet actief is kan je deze zelf activeren in je app, evenals hoelang de gesprekken bewaard dienen te blijven.


Ja, wij nemen zowel de beller als gebelde van het gesprek op en geven dit weer in 1 audiofile. Je hoort dus beide partijen terug.



Nee, er is voldoende storage om ook een lang gesprek op te nemen of bijvoorbeeld om een podcast te maken als je deze door het bellen naar een telefoonnummer wilt opnemen. Zorg wel voor toestemming vooraf zodat je dit gesprek op Internet als podcast mag delen in verband met privacy wetgeving.



Nee. Je hoeft verder geen apps te gebruiken of een microfoontje bij je telefoon te houden als je gaat gesprekken opneemt.



Gelukkige Belfabriek klanten: