Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Virtueel callcenter

Met een virtuele callcenter zorg jij ervoor dat bellers snel over de beschikbare collega's worden verdeeld: thuis, op kantoor of op welke plek dan ook.



Verzamel de telefoonnummers die je collega's of partners hebben op vast of mobiel en voer deze in op de speciale belteam pagina.

Gesprekken worden op volgorde van binnenkomst verdeeld over iedereen die zich op beschikbaar heeft gezet op de pagina. Aanmelden en afmelden gaat eenvoudig en realtime, dus gaat iemand even op bezoek of met lunch dan kan diegene zich eenvoudig op niet beschikbaar zetten.

Zo bouw jij een virtueel callcenter in no-time en weten wij altijd naar wie wij binnenkomende telefoonoproepen mogen doorschakelen!



De voordelen in het kort


Minimaliseer de wachttijd

Wie het eerst komt, die het eerst maalt. De verdeling van bellers volgens dit systeem houdt de gemiddelde wachttijd voor bellers zo kort mogelijk.


Bouw een virtueel team medewerkers

Waar je collega's zich ook bevinden: ze worden allemaal onderdeel van het virtuele callcenter en kunnen zich aan en afmelden via de app of webpagina.


Virtueel verdeling

Ook voor jouw telefonische medewerkers is het virtueel callcenter een uitkomst: de distributie van gesprekken maakt het te woord staan van bellers een gezamenlijke inspanning.

IJzersterke combinaties

Samen met de aan/afmeld functionaliteit rinkelt de telefoon alleen bij aangemelde collega's. En gecombineerd met de openingstijden kalender ben je maximaal bereikbaar voor bellers.

Profiteer van krachtige functies

Op zichzelf is het virtueel callcenter al indrukwekkend maar in combinatie met enkele van de andere functies zoals gesprekken opnemen of wachtrij die je bij Belfabriek krijgt biedt jij bellers een ervaring waar je de concurrent het nakijken mee geeft !

Alle extra functionaliteiten van Belfabriek kunnen op elk gewenst moment geactiveerd worden. Op die manier groeit een telefoonnummer van Belfabriek met jou en jouw organisatie mee !

Veelgestelde vragen:

Een virtueel callcenter houdt in dat je met thuiswerkers, collega's die op kantoor of onderweg zijn en partners 1 belteam programmeert van mensen die beschikbaar zijn om binnenkomende telefoontjes te beantwoorden. Een virtueel callcenter bevindt zich in de cloud en niet meer op 1 fysieke kantoor locatie. Je kan vanaf overal inkomende oproepen beantwoorden.



Je kan een virtueel callcenter eenvoudig beginnen door telefoonnummers te verzamelen van mensen die voor jou inkomende oproepen willen beantwoorden. Voer al deze nummers in op je virtuele callcenter pagina en wij verdelen de inkomende gesprekken over deze telefoonnummers. Iedereen kan zelf eenvoudig de beschikbaarheid instellen. Zo weten wij precies naar wie wij wel en niet mogen doorschakelen op enig moment.

Ons virtuele callcenter hebben wij zo eenvoudig mogelijk opgezet. Op een speciale webpagina kunnen alle medewerkers zichzelf op beschikbaar en niet beschikbaar zetten om oproepen te ontvangen. Zo is de telefonie kant snel en eenvoudig opgezet. Je kan de gespreksnotities noteren in je eigen software die je al hiervoor gebruikt. We kunnen ook een koppeling opzetten door middel van een webhook.

Ons virtuele callcenter werkt ook met mobiele telefoons en vaste telefoons. Je bent dus niet afhankelijk van een werkende internetverbinding. Zo heb je snel nieuwe medewerkers aangesloten op je virtuele callcenter en gaan er geen telefoongesprekken verloren. Je kan zo razendsnel een groep mensen te woord staan voor bijvoorbeeld klantenondersteuning of een helpdesk.



Wij zijn een telefoonmaatschappij en leveren geen callcentermedewerkers of agents. Door onze software kan je snel je eigen virtuele team samenstellen van mensen die thuiswerken en voor jou binnenkomende oproepen beantwoorden.



Er is geen limiet op het aantal gesprekken wat via jouw nieuwe virtuele callcenter afgehandeld kan worden. Als je een groot aantal verwacht door bijvoorbeeld een reclame campagne of een noodsituatie laat dit dan aan ons weten, dan kunnen wij er rekening mee houden qua capaciteit en monitoring.



Jazeker! Wij helpen met het opzetten en beheer van het virtuele callcenter. Wij monitoren ook met jou het binnenkomende belverkeer en kijken hoe dit wordt afgehandeld. We worden vaak ingezet ook bij noodsituaties en acute grote bereikbaarheidsproblemen en hebben veel ervaring met virtuele callcenters. Omdat het onze eigen zelfgeschreven software is kunnen wij ook snel wijzigingen doorvoeren indien dit nodig is.





Wij kunnen je huidige telefoonnummer overzetten naar onze virtuele callcentersoftware of jou een nieuw zakelijk telefoonnummer geven wat je kunt gebruiken. Beide opties werken prima met ons virtueel telefoonsysteem.



Wij leveren al sinds 2000 virtuele callcenters voor bedrijven en organisaties. Sinds de uitbraak van corona is het gebruik van virtuele callcenters sterk toegenomen om met name thuiswerkers in te kunnen zetten voor het beantwoorden van binnenkomende oproepen.



Wij ondersteunen alle mogelijke telefoonsystemen. Wij schakelen inkomende oproepen door naar telefoonnummers, wat voor interface, telefoonsysteem of merk telefoon daarvoor wordt gebruikt is voor niet relevant. Dit zorgt er ook voor dat ons virtuele callcentersoftware zeer stabiel werkt en je niet afhankelijk bent van 1 platform.



Wij kunnen alle telefoongesprekken opnemen zodat deze later teruggeluisterd kunnen worden en de prestaties kunnen worden vergeleken tussen agents of de klantervaring verbeterd kan worden.



Ons virtuele callcenter is geoptimaliseerd voor inkomende oproepen. Wil je uitgaand bellen in grote aantallen dan kan je het beste zoeken op speciale outbound callcenter software.



Bij noodsituaties en rampen hebben wij dezelfde werkdag al een telefoonnummer beschikbaar met een virtueel callcenter. Als jij de mobiele telefoonnummers hebt van enkele medewerkers die gesprekken kunnen beantwoorden kunnen we direct van start. Nieuwe medewerkers kunnen stap voor stap erbij komen.



Jazeker! Ons virtuele callcentersoftware wordt gebruikt door bedrijven van 2 tot 2000 medewerkers. Alles is gebaseerd op het snel en slim doorschakelen van telefoongesprekken op basis van beschikbaarheid.



In je online dashboard zie je alle statistieken van het belverkeer. Je kan deze ook downloaden zodat je je eigen filters en bewerkingen kan toepassen.



Met de meeste CRM pakketten hebben wij een integratie zodat klanten herkend worden aan het telefoonnummer en gespreksnotities in het CRM pakket opgeslagen kunnen worden.



Men spreekt over een virtueel contact center als er ook andere vormen van communicatie worden afgehandeld zoals email en chat. Onze software richt zich puur op het afhandelen van inkomende telefoongesprekken.



Veelgestelde vragen:

Bij een virtueel callcenter programmeer je 1 belteam van mensen die beschikbaar zijn om inkomende gesprekken van thuiswerkers, collega's op kantoor of onderweg en partners te beantwoorden. Een virtueel callcenter bevindt zich in de cloud, niet in een fysiek kantoor. Je kunt oproepen overal vandaan beantwoorden.


Je kunt eenvoudig een virtueel callcenter opzetten door telefoonnummers te verzamelen van mensen die inkomende gesprekken voor je willen beantwoorden. Voer al deze nummers in op je virtuele callcenter pagina en wij verdelen de inkomende gesprekken over deze telefoonnummers. Iedereen kan eenvoudig zijn eigen beschikbaarheid instellen. Zo weten we altijd precies naar wie we gesprekken wel en niet kunnen doorschakelen.


We hebben ons virtuele callcenter zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Alle medewerkers kunnen zichzelf op een speciale webpagina instellen als beschikbaar of niet beschikbaar om oproepen te ontvangen. Dit maakt het instellen van de telefoniekant snel en eenvoudig. Je kunt gespreksnotities opnemen in je eigen software die je daarvoor al gebruikt. We kunnen ook een koppeling opzetten met behulp van een webhook.


Ons virtuele callcenter werkt ook met mobiele telefoons en vaste lijnen. Je bent dus niet afhankelijk van een werkende internetverbinding. Hierdoor kun je nieuwe medewerkers snel aansluiten op je virtuele callcenter en kun je voorkomen dat gesprekken verloren gaan. Je kunt bijvoorbeeld snel een groep mensen te woord staan voor klantenservice of een helpdesk.


Wij zijn een telefoonbedrijf en leveren geen callcentermedewerkers of -agenten. Met onze software kun je snel je eigen virtuele team van mensen samenstellen om vanuit huis te werken en inkomende gesprekken voor je te beantwoorden.


Er is geen limiet aan het aantal gesprekken dat je nieuwe virtuele callcenter kan afhandelen. Als je een groot aantal gesprekken verwacht, bijvoorbeeld door een promotiecampagne of een noodgeval, laat het ons dan weten, zodat we daar rekening mee kunnen houden wat betreft capaciteit en monitoring.


Ja, dat kunnen we! Wij kunnen je helpen bij het opzetten en beheren van je virtuele callcenter. We werken ook met je samen om het inkomende belverkeer en de afhandeling ervan in de gaten te houden. We worden vaak ingeschakeld bij noodgevallen en grote bereikbaarheidsproblemen en hebben veel ervaring met virtuele callcenters. Omdat we onze eigen software schrijven, kunnen we ook snel wijzigingen aanbrengen als dat nodig is.


We kunnen je huidige telefoonnummer overzetten naar onze software voor virtuele callcenters of je een nieuw zakelijk telefoonnummer geven dat je kunt gebruiken. Beide opties werken perfect met ons virtuele telefoonsysteem.


We leveren al sinds 2000 virtuele callcenters aan bedrijven en organisaties. Sinds de uitbraak van Corona is het gebruik van virtuele callcenters sterk toegenomen om met name thuiswerkers in staat te stellen inkomende gesprekken te beantwoorden.


Wij ondersteunen alle soorten telefoonsystemen. We routeren inkomende gesprekken naar telefoonnummers, ongeacht de interface, het telefoonsysteem of het merk van de gebruikte telefoon. Dit zorgt er ook voor dat onze virtuele callcenter software zeer stabiel is en je niet afhankelijk bent van 1 platform.

We kunnen alle gesprekken opnemen, zodat je ze later kunt beluisteren en de prestaties tussen agenten kunt vergelijken of de klantervaring kunt verbeteren.


Ons virtuele callcenter is geoptimaliseerd voor inkomende gesprekken. Als je een groot aantal uitgaande gesprekken moet voeren, moet je kijken naar speciale software voor uitgaande gesprekken.


In geval van nood of een ramp kan een virtueel callcenter dezelfde werkdag nog aan de slag. Als je de mobiele telefoonnummers hebt van enkele medewerkers die telefoontjes kunnen beantwoorden, kunnen we meteen beginnen. Nieuwe medewerkers kunnen stap voor stap worden toegevoegd.


Natuurlijk kan dat! Onze software voor virtuele callcenters wordt gebruikt door bedrijven met 2 tot 2000 werknemers. Alles is gebaseerd op snelle en intelligente gespreksroutering op basis van beschikbaarheid.


In je online dashboard kun je alle statistieken van het belverkeer zien. Je kunt ze ook downloaden om je eigen filters en bewerkingen toe te passen.


We hebben integratie met de meeste CRM-pakketten, zodat klanten kunnen worden herkend aan hun telefoonnummer en gespreksnotities in het CRM-pakket kunnen worden opgeslagen.


Een virtueel contactcenter is er een die ook andere vormen van communicatie afhandelt, zoals e-mail en chat. Onze software richt zich uitsluitend op het afhandelen van inkomende telefoongesprekken.

Gelukkige Belfabriek klanten: