Als nummereigenaar bij de Belfabriek beslist u zelf welke telefoon uiteindelijk rinkelt: dat kan uw lokale nummer zijn, maar ook uw mobiele telefoon. Ook kunt u bellers over verschillende vestigingen of afdelingen verdelen, of eindbestemmingsnummers tijdelijk wijzigen.

Dit alls wordt mogelijk gemaakt door ons intelligent Interactive Voice Response-systeem (IVR). Hieronder leggen wij uit hoe ons IVR werkt.

 

1. Zet direct extra medewerkers in bij drukte

Zijn al uw medewerkers in gesprek? Om te voorkomen
dat bellers in de wacht staan, kunt u met onze speciale
overloop routering automatisch laten doorverbinden naar een
andere locatie, bijvoorbeeld een extern callcenter of een
andere vestiging.

2. Digitaal antwoordapparaat

Belt iemand buiten sluitingstijd of is de wachtrij te lang?
Kies er dan voor om bellers een bericht in te laten spreken.
Zo kunnen uw klanten toch hun vraag stellen en hebben ze het gevoel dat ze snel worden geholpen.
U ontvangt de geluidsopnames op het gewenste e-mailadres waarna u besluit of directe actie nodig is.

3. Tijd-en datumroutering

Belt iemand buiten kantooruren, in het weekend of op een
feestdag? Bij de Belfabriek kunt u kiezen hoe u het gesprek wilt
laten doorverbinden (dit wordt ook wel routering genoemd).
U bepaalt zelf, op basis van dag en tijd, naar welke telefoon
binnenkomende gesprekken moeten worden doorverbonden.

4. Routering op
basis van netnummer

Gebruikt u één landelijk nummer maar wenst u bellers door te
schakelen naar een regionale of lokale vestiging van uw
organisatie? Schakel deze optie in en ons IVR-systeem verzorgt
de routering van bellers op basis van hun netnummers.

5. Routering op basis
van postcode

Beschikt u over vele vestigingen of filialen - bijvoorbeeld meerdere per stad - dan is deze optie interessant.
Nadat bellers verbinding maken vraagt ons IVR hen om de vier cijfers van hun postcode in te toetsen. Vervolgens schakelen wij hen door naar de dichtstbijzijnde vestiging.