Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel ons: phone 0800-2353227 0800-2353227
Toon alles

Hoe het werkt

Een servicenummer (0800/0900) of bedrijfsnummer (085/088) is een virtueel nummer. Dit betekent dat gesprekken binnenkomen via ons intelligente platform doorgeschakeld worden naar de door jou opgegeven telefoontoestellen.

Als nummereigenaar bij de Belfabriek beslis je zelf welke telefoon uiteindelijk rinkelt: dat kan je lokale nummer zijn maar ook je mobiele telefoon. Ook kun je bellers over verschillende vestigingen of afdelingen verdelen of eindbestemmingsnummers tijdelijk wijzigen.


Dit alles wordt mogelijk gemaakt door ons Interactive Voice Response-systeem (IVR). Hieronder leggen wij uit hoe ons IVR-platform werkt.

1. Zet direct extra medewerkers in bij drukte

Zijn al je medewerkers in gesprek? Om te voorkomen dat bellers in de wacht staan kun je met onze speciale overloop routering automatisch laten doorverbinden naar een andere locatie, bijvoorbeeld een extern callcenter of een andere vestiging.

2. Digitaal antwoordapparaat

Belt iemand buiten sluitingstijd of is de wachtrij te lang? Kies er dan voor om bellers een bericht in te laten spreken. Zo kunnen je klanten toch hun vraag stellen en hebben ze het gevoel dat ze snel worden geholpen. Je ontvangt de geluidsopnames op het gewenste e-mailadres waarna je besluit of directe actie nodig is.

3. Tijd-en datumroutering

Belt iemand buiten kantooruren, in het weekend of op een feestdag? Bij de Belfabriek kun je kiezen hoe je het gesprek wilt laten doorverbinden (dit wordt ook wel de routering genoemd). Je bepaalt zelf op basis van dag en tijd naar welke telefoontoestellen binnenkomende gesprekken moeten worden doorverbonden.

4. Routering op basis van netnummer

Gebruik je één landelijk nummer maar wens je bellers door te schakelen naar een regionale of lokale vestiging van je organisatie? Schakel deze optie in en ons IVR-systeem verzorgt de routering van bellers op basis van hun netnummers.

5. Routering op basis van postcode

Beschik je over vele vestigingen of filialen - bijvoorbeeld meerdere per stad - dan is deze optie interessant. Nadat bellers verbinding maken vraagt ons IVR hen om de vier cijfers van hun postcode in te toetsen. Vervolgens schakelen wij hen door naar de dichtstbijzijnde vestiging.

Zoek een beschikbaar nummer of naamnummer:

Of bekijk beschikbare 0800-, 0900-, 088- of 085-nummers