Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Veelgestelde vragen

Zo werken virtuele telefoonnummers

Een servicenummer (0800/0900) of zakelijk telefoonnummer (085/088/lokaal) is een virtueel nummer. Dit betekent dat gesprekken binnenkomen via ons intelligente platform om dan doorgeschakeld te worden naar je toestel of ‘werkelijke’ telefoonnummer.

Als klant bij Belfabriek beslis je zelf welke telefoon uiteindelijk rinkelt: dat kan je lokale telefoonnummer zijn, maar ook je mobiele telefoon. Ook kan je bellers over verschillende vestigingen of afdelingen verdelen, of eindbestemmingsnummers tijdelijk wijzigen.

Dit alls wordt mogelijk gemaakt door ons intelligent Interactive Voice Response-systeem (IVR). Hieronder leggen wij uit hoe ons IVR-platform werkt.

Hoe werkt een IVR systeem?

  • Zijn al je collega's in gesprek? Om te voorkomen dat bellers in de wacht staan kan je met onze speciale overloop routering automatisch laten doorverbinden naar een andere locatie, bijvoorbeeld een extern callcenter of een andere vestiging.

  • Belt iemand buiten sluitingstijd of is de wachtrij te lang? Kies er dan voor om bellers een bericht in te laten spreken. Zo kunnen klanten toch hun vraag stellen en hebben ze het gevoel dat ze snel worden geholpen. Je ontvangt de geluidsopnames op het gewenste e-mailadres waarna je besluit of directe actie nodig is.

  • Belt iemand buiten kantooruren, in het weekend of op een feestdag? Bij Belfabriek kun je zelf bepalen hoe je het gesprek wilt laten doorverbinden (dit wordt ook wel de routering genoemd). Bepaal zelf op basis van dag en tijd naar welke telefoontoestellen binnenkomende gesprekken moeten worden doorverbonden.

  • Gebruik je één landelijk nummer en wil je bellers doorschakelen naar een regionale of lokale vestiging van je bedrijf? Schakel deze optie in en ons IVR-systeem verzorgt de routering van bellers op basis van hun netnummers.

  • Beschik je over meerdere vestigingen of filialen dan is deze optie interessant. Nadat bellers verbinding maken vraagt ons IVR hen om de vier cijfers van de postcode in te toetsen. Vervolgens schakelen wij hen door naar de dichtstbijzijnde vestiging.