Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel ons gratis: phone 0800-235 3227 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17 !

Toon alles

Hoe ons platform nummers schakelt

Een servicenummer (0800/0900) of bedrijfsnummer (085/088) is een virtueel nummer. Dit betekent dat gesprekken binnenkomen via ons intelligente platform en direct doorgeschakeld worden naar de door u opgegeven telefoontoestellen.

Als nummereigenaar bij de Belfabriek beslist u zelf welke telefoons rinkelen: dat kunnen de vaste telefoons zijn op kantoor maar ook mobiele telefoons. Ook kunt u bellers over verschillende vestigingen of afdelingen verdelen of eindbestemmingsnummers tijdelijk wijzigen. Thuiswerkers kunt u ook flexibel bijschakelen.


Dit alles wordt mogelijk gemaakt door ons Interactive Voice Response-systeem (IVR). Hieronder leggen wij enkele veelgebruikte functies uit op ons IVR-platform.

Een IVR-platform is de meest flexibel en geavanceerde manier om telefoonnummers te schakelen. Het maakt een hybride, toekomstvast manier mogelijk van schakelen over alle type toestellen en netwerken. U kunt dus ook alleen met mobiele toestellen werken en 1 centraal nummer.

1. Meerdere eindbestemmingen

Zijn al uw medewerkers in gesprek? Om te voorkomen dat bellers in de wacht staan kunt u met onze speciale overloop routering automatisch laten doorverbinden naar een andere locatie, bijvoorbeeld een extern callcenter of een andere vestiging.

2. Voicemail

Belt iemand buiten sluitingstijd of is de wachtrij te lang? Kies er dan voor om bellers een bericht in te laten spreken. Zo kunnen klanten toch hun vraag stellen en hebben ze het gevoel dat ze snel worden geholpen. U ontvangt de geluidsopnames op het gewenste e-mailadres waarna u besluit of directe actie nodig is.

3. Tijd-en datumroutering

Belt iemand buiten kantooruren, in het weekend of op een feestdag? Bij de Belfabriek kunt u kiezen hoe u het gesprek wilt laten doorverbinden (dit wordt ook wel de routering genoemd). U bepaalt zelf op basis van dag en tijd naar welke telefoontoestellen binnenkomende gesprekken moeten worden doorverbonden.

4. Routering op basis van netnummer

Gebruikt u één landelijk nummer maar wens en wilt u bellers doorschakelen naar een regionale of lokale vestiging van uw organisatie? Schakel deze optie in en ons IVR-systeem verzorgt de routering van bellers op basis van hun netnummers.

5. Routering op basis van postcode

Beschikt u over vele vestigingen of filialen - bijvoorbeeld meerdere per stad - dan is deze optie interessant. Nadat bellers verbinding maken vraagt ons IVR hen om de vier cijfers van hun postcode in te toetsen. Vervolgens schakelen wij hen door naar de dichtstbijzijnde vestiging.

Zoek een beschikbaar nummer of naamnummer:

Of bekijk beschikbare 0800-, 0900-, 088- of 085-nummers