Wat krijgt uw voor uw geld?

Met een toenemend aantal providers is de concurrentie in de telecom groot. Zoveel prijsdruk betekent dat er heel wat lokkertjes tussen zitten: lage prijzen voor een basispakket waar u vervolgens voor elk extraatje bij moet betalen. In dat geval blijkt die lage prijs lang niet meer zo goedkoop. Voeg daaraan toe, met veranderingen binnen uw organisatie, uw behoeften en wensen in de loop van de tijd zullen wijzigen. U zult dan al snel merken dat het duur kan worden om uw servicenummer met uw organisatie mee te laten groeien.

Klanten van de Belfabriek krijgen bij hun servicenummer standaard de beschikking over zóveel extra functies dat ze bijna nooit voor extra’s hoeven te betalen. Een volledig overzicht van alle extra functies die u bij een Belfabriek abonnement krijgt vindt u hier.

Aan de basis van uw klantcontact staan uw belstatistieken. Bekijk hier waar uw bellers vandaan komen en wat de drukste dagen en tijdstippen zijn.

Is uw telefonische afdeling gesloten of is het even te druk? Met ons digitaal antwoordapparaat laten bellers boodschappen achter die u als geluidsbestanden ontvangt via e-mail.

Geef uw bellers opties en laat hen met de nummertoetsen kiezen. Met een keuzemenu komen zij sneller bij de juiste persoon terecht en verbetert u de klantervaring.

Komt een gesprek via uw servicenummer binnen of via uw lokale nummer? Dankzij een korte vooraankondigingstoon weet u wanneer een beller uw servicenummer heeft gebeld.

Een ACM-registratie garandeert niets

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) is de Nederlandse toezichthouder op de telecomsector. Veel aanbieders van 0800- en 0900-diensten zijn, net als de Belfabriek, bij de ACM geregistreerd. Toch zegt dit niets over de betrouwbaarheid van een provider. Iedere rechtspersoon kan zich namelijk bij de ACM laten registreren.

De ACM mag dan een toezichthouder zijn, maar zij controleert de kwaliteit of dienstverlening van providers niet. Dit betekent bijvoorbeeld dus ook dat uw uitbetalingen niet gegarandeerd zijn of dat uw gesprekken altijd storingsvrij zullen worden doorverbonden. Wij benadrukken dit omdat er providers zijn die een ACM-registratie bij wijze van kwaliteitswaarborg voeren. Een veel betere indicatie geeft het aantal jaren dat een provider al actief is en de ervaringen van klanten.

Uitbetalingen van uw inkomsten

Als 0900-nummerhouder wilt u eventuele verdiensten op het belverkeer tijdig uitgekeerd krijgen.
Niet alle providers doen dit even snel. Providers voor wie de servicenummers niet de kernactiviteit zijn, kunnen nog wel eens een betaling over het hoofd zien doordat uitbetaling van inkomsten veel administratief werk met zich meebrengt.

De Belfabriek is de enige Nederlandse provider voor wie servicenummers de core business vormen. Met andere woorden: wij leggen ons helemaal toe op het aanbieden van deze telefoonnummers en dat merkt u aan onze service. Eén van de resultaten hiervan is dat wij altijd keurig netjes binnen een maand uitbetalen.

Is uw provider wel echt een provider?

Veel aanbieders op internet zijn slechts tussenpersonen. Dit betekent dat u niet direct bij hen terecht komt voor administratieve of technische vragen. Als gevolg heeft u al snel het gevoel dat u van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wijzigingen worden te laat of helemaal niet doorgevoerd en wachttijden lopen snel op.

Staat het servicenummer op uw naam?

Als gebruiker wilt u het servicenummer op uw eigen naam hebben staan. Mocht u ooit van provider willen wisselen, dan mag dit niet tot gevolg hebben dat u het nummer kwijt bent. U heeft immers een behoorlijke investering gedaan om uw nummer wereldkundig te maken. Door u ervan te verzekeren dat een servicenummer op naam van uw organisatie wordt gezet, voorkomt u heel wat frustraties en meerkosten voor marketing en promotie.

De Belfabriek begrijpt dit en registreert dus ook altijd alle nummers op naam van onze klanten. Uw servicenummer is uw servicenummer.

Slechte gesprekskwaliteit

Als nummereigenaar vindt u een perfecte gesprekskwaliteit normaal. Daarom verwacht u dat uw provider hier garant voor staat. Toch gaat het doorverbinden van een beller van uw servicenummer naar het bestemmingsnummer — ook wel ‘routering’ genoemd — bij lang niet alle providers vlekkeloos.

De Belfabriek is er trots op kraakheldere en storingsvrije servicenummers te bieden. Voor de gespreksroutering gebruiken wij moderne ISDN-lijnen en dito IVR-systemen. Wij weigeren kwaliteitscompromissen te sluiten; uw bereikbaarheid en uw omzet zijn immers direct aan elkaar gerelateerd.

Verdwenen aanbieders

Het kan vóórkomen: u registreert een servicenummer bij een provider, die vervolgens met de Noorderzon vertrekt. Ineens is uw nummer onbereikbaar en ervaart u vervelende financiële gevolgen. Spit de website van een aanbieder daarom goed door. Hoe lang bestaat de provider al? Welke bekende merken vertrouwen op de dienstverlening van deze aanbieder? Wat zeggen klanten over de dienstverlening op review-sites als FeedbackCompany, Kiyoh en Google+?

Wordt de Belfabriek uw provider?

Met de bovenstaande informatie bent u behoed voor de valkuilen die sommige providers - bewust of onbewust - graven. Ook heeft
u een idee gekregen van de service die de Belfabriek biedt. Heeft u interesse in onze diensten, kijk dan meteen welke 0800- of
0900-servicenummers wij nog beschikbaar hebben. Wij zouden ons bijzonder vereerd voelen als u voor ons als
uw nieuwe provider koos.