Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel ons gratis: phone 0800-235 3227 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17 !

Toon alles

Hoe selecteer u een provider?

Een aanbieder kiezen voor een bedrijfsnummer is niet iets dat mensen dagelijks doen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat nieuwe nummerhouders fouten maken en vervolgens niet tevreden zijn met hun provider.

Om u te helpen dit te voorkomen hebben wij deze leidraad opgesteld.

Hierin vindt u de belangrijkste aandachtspunten en vertellen wij u wat u kunt doen om klachten te voorkomen.

Wat krijgt u voor uw geld?

Met een toenemend aantal providers is de concurrentie in de telecom groot. Zoveel prijsdruk betekent dat er heel wat lokkertjes tussen zitten: lage prijzen voor een basispakket waar u vervolgens voor elk extraatje bij moet betalen.

In dat geval blijkt die lage prijs lang niet meer zo goedkoop.

Met veranderingen binnen de eigen organisatie zullen behoeften en wensen in de loop van de tijd wijzigen. U zult dan al snel merken dat het duur kan worden om uw bedrijfstelefonie systeem met de organisatie mee te laten groeien.

Klanten van de Belfabriek krijgen bij hun telefoonnummer standaard de beschikking over zóveel extra functies dat ze bijna nooit voor extra’s hoeven te betalen. Een volledig overzicht van alle extra functies die u bij een Belfabriek abonnement krijgt vindt u hier.

Met een digitaal antwoordapparaat laten bellers boodschappen achter die u als geluidsbestand ontvangt.

Digitaal antwoordapparaat

Is uw telefonische afdeling gesloten of is het even te druk? Met ons digitaal antwoordapparaat laten bellers boodschappen achter die u als geluidsbestand ontvangt via e-mail.

De real-time statistieken laten u preceis zijn waar uw bellers vandaan komen en wat de drukste dagen en tijdstippen zijn.

Real-time-statistieken

Aan de basis van uw klantcontact staan uw belstatistieken. Bekijk hier waar alle bellers vandaan komen en wat de drukste dagen en tijdstippen zijn.

Met een vooraankondigingstoon begint u elk gesprek op de juiste wijze; u weet precies wanneer u via uw  servicenummer wordt gebeld.

Vooraankondigingstoon

Komt een gesprek via uw servicenummer binnen of via uw lokale nummer? Dankzij een korte vooraankondigingstoon weet u wanneer een beller uw servicenummer heeft gebeld.

Met een keuzemenu komen uw bellers sneller bij de juiste persoon terecht.

Keuzemenu

Geef de bellers opties en laat hen met de nummertoetsen kiezen. Met een keuzemenu komen zij sneller bij de juiste persoon terecht en verbetert uw de klantervaring.

Een A.C.M.-registratie garandeert niets

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) is de Nederlandse toezichthouder op de telecomsector.

Veel telefonie aanbieders zijn, net als de Belfabriek, bij de A.C.M. geregistreerd.

Toch zegt dit niets over de betrouwbaarheid van een provider. Iedere rechtspersoon kan zich namelijk bij de A.C.M. laten registreren.

De A.C.M. mag dan een toezichthouder zijn, maar zij controleert de kwaliteit of dienstverlening van providers niet.

Deze registratie betekent dus niet dat u gesprekken altijd storingsvrij zullen worden doorverbonden.

Wij benadrukken dit omdat er providers zijn die een A.C.M.-registratie bij wijze van kwaliteitswaarborg voeren. Een veel betere indicatie geeft het aantal jaren dat een provider al actief is en de ervaringen van klanten.

Is de provider wel echt een provider?

Veel aanbieders op internet zijn slechts tussenpersonen. Dit betekent dat u niet direct bij hen terecht komt voor administratieve of technische vragen.

Als gevolg daarvan heeft u al snel het gevoel dat u van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Wijzigingen worden te laat of helemaal niet doorgevoerd en wachttijden lopen snel op.

Staat het bedrijfsnummer op eigen naam?

Als gebruiker wilt u uw telefoonnummer op eigen naam hebben staan. Mocht u ooit van provider willen wisselen, dan mag dit niet tot gevolg hebben dat u het nummer kwijt bent. U hebt immers een behoorlijke investering gedaan om uw nummer wereldkundig te maken.

Door u ervan te verzekeren dat een telefoonnummer op naam van uw organisatie wordt gezet, voorkomt u heel wat frustraties en meerkosten.

De Belfabriek begrijpt dit en registreert dus ook altijd alle nummers op naam van onze klanten. Uw telefoonnummer is uw eigendom.

Slechte gesprekskwaliteit

Als nummereigenaar vindt u een perfecte gesprekskwaliteit normaal. Daarom verwacht u dat uw provider hier garant voor staat. Toch gaat het doorverbinden van een beller naar uw toestel — ook wel ‘routering’ genoemd — bij lang niet alle providers vlekkeloos.

De Belfabriek is er trots op kraakheldere en storingsvrije telefoonnummers te bieden. Voor de gespreksroutering gebruiken wij moderne telefonie lijnen en dito I.V.R.-systemen.

Wij weigeren kwaliteitscompromissen te sluiten; uw bereikbaarheid en uw omzet zijn immers direct aan elkaar gerelateerd.

Verdwenen aanbieders

Het kan voorkomen: u registreert een telefoonnummer bij een provider, die vervolgens met de Noorderzon vertrekt. Ineens is uw nummer onbereikbaar en ervaart u vervelende financiële gevolgen.

Spit de website van een aanbieder daarom goed door. Hoe lang bestaat de provider al? Welke bekende merken vertrouwen op de dienstverlening van deze aanbieder? Wat zeggen klanten over de dienstverlening op review-sites als FeedbackCompany of Kiyoh?

Wordt de Belfabriek uw provider?

Met de bovenstaande informatie bent u behoed voor de valkuilen die sommige providers - bewust of onbewust - graven.

Ook hebt u een idee gekregen van de service die de Belfabriek biedt. Heeft u interesse in onze diensten, kijkt u dan meteen welke 0800-, 0900-, 088- of 085-nummers wij nog beschikbaar hebben.

Wij zouden ons bijzonder vereerd voelen als u voor ons als nieuwe provider kiest!