Direct online uw eigen 085/088/0800 of 0900 nummers registreren

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Hosted telefonie prijzen

Hosted telefonie met bijpassende functies is beschikbaar voor ieder budget, van ZZP tot aan grootbedrijf.

Start

€22.50 per maand

2

gebruikers

1

nummer

Vast op mobiel

fair-use bellen en gebeld worden binnen NL

  • Welkomsttekst

  • Voice email

  • 085 of lokaal nummer

Kantoor

€45 per maand

5

gebruikers

1

nummer

Vast op mobiel

Fair-use bellen en gebeld worden binnen de EU

  • Welkomsttekst

  • Wachtrij

  • Keuzemenu

  • Voice email

  • Call recording

  • 088/0800/0900 nummer

  • Medewerker beschikbaarheid app

  • Callcenter app

  • Medewerker app

Enterprise

Bel ons voor een offerte

We bouwen een op maat telefonie oplossing voor u

Onbeperkt aantal gebruikers

Onbeperkt aantal belminuten

Facturatie op maat

  • Softphone’s met bedrijfslogo

  • Eigen apparatuur in uw datacenter, ons datacenter of op uw kantoorlocatie

  • Belfabriek als carrier, uw eigen carrier of buitenlandse carrier

  • 1 land of meerdere landen

Anno 2022 zijn wij niet voor niets marktleider

Lees waarom zakelijk Nederland voor de Belfabriek kiest:

- Compleet zakelijke telefonie pakket: zakelijke telefoon, online bellen software, webportaal en apps (iPhone, Android). Alles inbegrepen, geen extra kosten voor de verschillende onderdelen van het telefoonsysteem.

- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig

- Alle mogelijke professionele zakelijke telefoonnummers gemakkelijk registreren: 0800, 085, 088, 0900, lokaal (Rotterdam 010, Amsterdam 020, Utrecht 030, Eindhoven 040, Groningen 050, Den Haag 070, enzovoort), internationaal (o.a. Duitsland, België, UK, Verenigde Staten).

- Vast tarief vanaf 22.5 per maand.

- Installeer onze zakelijke telefonie apps eenvoudig d.m.v. QR-code voor zowel Android als iOS

Hosted telefonie prijzen: veelgestelde vragen

Hosted telefonie biedt bedrijven telefoonsystemen van hoge kwaliteit en alle typische telefoonfuncties zonder dat er geïnvesteerd hoeft te worden in dure hardware. U hoeft niet langer dure hardware aan te schaffen of te leasen, noch te wachten tot de bekabeling is geïnstalleerd.

Hosted telefonie systemen kosten doorgaans minder dan conventionele telefoonsystemen om een groot aantal redenen. De kostenbesparingen zijn het gevolg van een mix van de verbeterde efficiëntie en de technologische voordelen die hosted telefonie met zich meebrengt.

Kies de verkeerde hosted telefonie provider en uw hosted telefonie ervaring kan u duur komen te staan. Maar voor de meeste bedrijven zal een samenwerking met een goede hosted telefonie provider leiden tot besparingen. Laten we eens kijken naar de gebieden waarop u kunt verwachten te besparen.

Personeelskosten

Hosted telefonie kan u om twee redenen helpen te besparen op de personeelskosten:

Telefooncentrale technici: met hosted telefonie elimineert u de noodzaak om technici in dienst te nemen die een traditionele telefooncentrale kunnen beheren. Deze gespecialiseerde werknemers kunnen duur zijn. Hosted telefonie systemen hebben veel gemeen met internet technologieën in brede zin en kunnen gemakkelijker beheerd worden door uw bestaande IT team in vergelijking met een eigen telefooncentrale van een telecom leverancier.

Secretaresses: uw bedrijf kan veel van de dagelijkse taken van een receptionist vervangen door gebruik te maken van de functies die zijn ingebouwd in hosted telefonie diensten. Uw receptioniste kan worden ingezet in een ander team, zoals verkoop of marketing.

Kosten voor apparatuur

  • Hosted telefonie vereenvoudigt uw telecom hardware regelingen; er is geen noodzaak voor uitgebreide hardware op locatie. In feite, met telefonie in de cloud, alles wat je nodig hebt zijn toestellen. Hosted telefonie brengt een aantal apparatuur gerelateerde kostenbesparingen met zich mee:

  • Dump de telefooncentrale - Een klassieke telefooncentrale is een duur stuk apparatuur. U kunt een telefooncentrale niet hergebruiken voor een ander doel.

  • Service en onderhoud - Het verlies van uw apparatuur op locatie betekent dat u deze niet hoeft te onderhouden, waardoor u de kosten bespaart die gepaard gaan met het regelmatig updaten en upgraden van apparatuur. Het kan bijzonder moeilijk zijn om onderdelen en diensten te vinden voor oudere systemen.

Kleine bedrijven besparen: opstartkosten zijn een groot probleem voor veel kleine bedrijven. Hosted telefonie helpt kleine bedrijven te besparen omdat een bedrijf kan beginnen met een volledig functioneel telefoonsysteem zonder de initiële, dure uitgaven die meestal gepaard gaan met telefoonsystemen.

Koperen bedrading

Bedrading komt niet altijd naar voren als een kostenpost, maar interne koperen bedrading kan een grote kostenfactor zijn voor traditionele telefonie. Uw traditionele telefoonsysteem maakt gebruik van een paar draden om het analoge telefoonsignaal te transporteren. Dit betekent dat elk bureau dat een vaste telefoon nodig heeft ook een speciale draad nodig heeft die naar dat bureau leidt.

Koper bekabeling is niet een van de kosten van hosted telefonie

De koperdraad vereisten van een traditionele telefooncentrale kunnen snel oplopen tot serieuze kosten wanneer u verhuist, of wanneer uw bedrijf een reorganisatie doormaakt.

Omdat hosted telefonie gebruik maakt van internet technologie, hoeft u geen extra bekabeling aan te leggen of te vertrouwen op ISDN netwerken om uw telefoonsysteem te activeren. VoIP maakt gewoon gebruik van het interne bedrijfsnetwerk dat reeds aanwezig is. Als uw bedrijf PC's heeft die verbonden zijn met het internet, kunt u verbinding maken met VoIP zonder kabels te installeren.

Overschakelingskosten

Het is ook de moeite waard om na te denken over de apparatuur kosten die gepaard gaan met de overstap van VoIP. Er is goed nieuws hier: uw bedrijf kan overstappen op hosted telefonie met bijna geen kosten. Cloud VoIP systemen vereisen geen speciale apparatuur in uw bedrijf, omdat alle apparatuur wordt gehost door de provider.

U kunt beginnen met het gebruik van VoIP in uw bedrijf zolang u een computer met een geluidskaart heeft. Het enige wat u nodig heeft is een VoIP telefoon. U kunt ook uw bestaande telefoons gebruiken d.m.v. apps die beschikbaar zijn voor iOS en Android.

Aantal lijnen in gebruik

Een belangrijk verschil tussen hosted telefonie en traditionele telefooncentrales is elasticiteit en schaalbaarheid. Een traditionele telefooncentrale vereist dat u een fysiek circuit heeft voor elke extensie.

Als uw bedrijf een systeem koopt met een capaciteit voor 50 circuits zal het extreem duur zijn om te upgraden naar 200 circuits op een later tijdstip. Hosted telefonie is anders: upgraden van 50 lijnen naar 200 lijnen betekent gewoon dat u uw internet pakket moet upgraden. Het is veel goedkoper en sneller om te schalen met hosted telefonie dan het is met een traditionele telefooncentrale.

Als u op zoek bent om uw kantoor uit te rusten met VoIP-telefoons, dan kunt u toestellen verwachten vanaf ongeveer 50 Euro, oplopend tot honderden Euro's voor modellen met alle toeters en bellen. We hebben in ons onderzoek gevonden dat een model als de Yealink T-43U SIP, die rond de 75 Euro kost, een groot pakket aan functies biedt en niet duur is. Wilt u hem proberen? Probeer vrijblijvend. Wij zenden het Yealink toestel op proef.

Zoals u allicht heeft opgemerkt, kunnen de kosten van zakelijke telefonie enorm variëren, afhankelijk van het type dienst waarvoor u kiest. Dat komt omdat telefonie meestal in twee smaken komt - hosted, en op locatie.

  • Hosted: U betaalt de provider om de telefooncentrale voor u te hosten, dit betekent dat de provider de apparatuur en techniek regelt.

  • Op locatie: de apparatuur wordt lokaal gehost in uw bedrijf, en u bent verantwoordelijk voor het onderhoud en het oplossen van problemen.

Veel bedrijven kiezen voor de gehoste optie. Het is aanzienlijk goedkoper, geen sprake van initiële grote uitgaven, en het bespaart ook veel hoofdpijn als het gaat om potentiële technische problemen (in wezen, het is niet uw probleem). Grotere bedrijven kunnen ervoor kiezen om de apparatuur zelf te hosten, indien zij meer autonomie wensen over het systeem, en directe toegang.

Indien u uw eigen op locatie zakelijke telefonie oplossing wenst op te zetten, dan zijn de kosten aanzienlijk hoger, aangezien u gespecialiseerde apparatuur dient aan te kopen om uw eigen telefooncentrale te creëren.

Dus, hoeveel kan u normaal verwachten om hier ongeveer voor te betalen? Het varieert, maar als een goede indicatie geeft kunt u denken aan rond de 5000 Euro voor de telefooncentrale hardware, ca. 3000 Euro voor de VoIP-telefoons, tel daar 1000 Euro bij op voor de installatie, en nog eens 4000 Euro voor de softwarelicenties. Dit is voor een team van 20 personen, en houdt geen rekening met extra IT-personeel of opleiding. Dus, in dit scenario, kijkt u naar ongeveer 13,000 Euro voordat u zelfs uw eerste gesprek hebt gevoerd.

Zoals u kunt zien, is er een reden dat zo veel bedrijven kiezen voor de gehoste optie. Een typisch geval waarbij uitbesteden financieel beduidend meer logica maakt dan zelf doen. En dit geldt met name voor het MKB. Voor grootbedrijf kan het zijn dat meer personalisatie en controle gewenst is. In dat geval kan een telefooncentrale op locatie onderbrengen de investering waard zijn.

Er is nog een andere kostenpost die we tot nu toe niet vermeld hebben, omdat we denken dat u die waarschijnlijk al in overweging genomen hebt en dat is solide internet. In tegenstelling tot een traditionele telefooncentrale, zal hosted telefonie simpelweg niet werken zonder internet. Voor een consistente goede telefoniedienst, zou u moeten streven naar een internet snelheid van minstens 10Mbps, dit is een relatief lage lat, en u zult merken dat dit ver overschreden wordt door de meeste zakelijke internet pakketten. Echter, als u net begint, is het iets om te overwegen. Internet tarieven voor bedrijven variëren enorm afhankelijk van uw behoeften, maar beginnen meestal rond de 50 Euro per maand, en lopen op tot in de honderden voor grotere, meer veeleisende bedrijven.

Het Belfabriek Start pakket is beschikbaar vanaf 22.5 Euro per maand. Ideaal voor ZZP en bijvoorbeeld kleine webshops.

Incl. Yealink T-43U telefoon

En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij uw eerste Yealink zakelijke telefoontoestel, t.w.v. 75 Euro, gratis toesturen. Voor overige bedrijven kan het telefoontoestel vrijblijvend op proef verstrekt worden. Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Een VoIP telefooncentrale installeren wordt daarmee een fluitje van een cent. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de hardphones. Onze experts kennen de telefoon vanbinnen en vanbuiten.

Hoewel de telefoon uitermate gebruiksvriendelijk is, kunt u er van op aan dat onze specialisten u snel kunnen helpen mochten er vragen ontstaan.

De configuratie en verzending van bureautelefoons aan uw werknemers naar de locatie van uw keuze:

Naar het huisadres van de thuiswerker

Naar het hoofdkantoor of verschillende filialen

Naar internationale kantoren

Bestel voor 23:59 uur, en begin morgen met bellen en gebeld worden.

Bestel nu