Direct online uw eigen 085/088/0800 of 0900 nummers registreren

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Wat is de kleinste telefooncentrale?

Gepubliceerd in Telefoon centrale

Wie herinnert zich nog de beelden van die vrouwelijke operatoren met antieke hoofdtelefoon die één voor één de telefoonoproepen met het juiste nummer doorverbond op een reusachtig schakelbord dat haast een volledige kamer in beslag nam? Die tijd is gelukkig al lang voorbij, maar toch kan een fysieke telefooncentrale in uw onderneming best nog wat plaats innemen. En dan hebben we het nog niet gehad over de aansluitingen die zo’n installatie behoeft, het kabelmanagement, het onderhoud of de kosten die dit met zich meebrengt.

De kleinste telefoon centrale is er eentje die er niet is

In een tijd waar alles steeds maar kleiner moet worden, automatisch moet lopen en zo weinig mogelijk mag kosten, is de kleinste telefooncentrale er eentje die er eigenlijk niet is. Dit klinkt vast vreemd, maar dit is bovenal een logische evolutie van onze hedendaagse technische mogelijkheden.

Wie denkt aan een telefooncentrale, denkt nog al te vaak aan een kast of schakelbord waar alle interne telefoonlijnen samenkomen en van waaruit die ook naar de externe provider vertrekken. Aanvankelijk was dit een één op één verbinding en later konden meerdere buitenlijnen met meerdere binnenlijnen connectie maken.

Met de komst van VoIP en de digitale telefonie werd dit aantal verbindingen nog verder herleid en ontstond een breed scala aan mogelijkheden die minder plaats innamen dan klassieke centrales. Maar hoe klein die centrales ook waren, zelfs dan was er nog steeds sprake van een centrale die ergens de functie van het vroegere schakelbord verving. En klein betekent in het geval van een fysieke centrale helaas ook een beperkt aantal lijnen en beperkte functies, waardoor je bij elke upgrade of uitbreiding vaak mocht uitkijken naar een nieuwe centrale en de bijhorende kosten moest ophoesten.

Gelukkig bestaat anno nu een volledig online alternatief en kan u uw telefooncentrale hosten in de cloud, waardoor die fysieke centrale nu volledig virtueel voor uw onderneming kan werken. Verbonden toestellen maken via een bekabeld netwerk, wifi of 4G een verbinding met uw centrale in de cloud en u bent niet langer afhankelijk van die aansluiting in de kast.

De kleinste centrale neemt u overal met u mee

Een hosted telefonie centrale in de cloud, werkt niet alleen met de VoIP toestellen op uw bureau, maar kan via software of online toepassingen ook gebruikt worden met uw laptop of pc en is onderweg op uw tablet of mobiel even makkelijk te bereiken. Overal waar u over een goede internetverbinding beschikt, kan u aan de slag. U hebt daarnaast geen aparte servers nodig om uw opgenomen gesprekken te bewaren of uw statistieken na te kijken, want ook die worden beveiligd door uw provider, online ter beschikking gesteld.

De kleinste centrale, maar toch de grootste

De kleinste centrale is meteen ook de grootste, omdat de schaalbaarheid niet afhankelijk is van dat schakelbord in uw kast, u hoeft geen nieuwe installatie te kopen wanneer u het aantal aansluitingen wenst uit te breiden of extra personeel in dienst neemt. Extra aansluitingspunten voorzien hoeft niet, want ook draadloos en via de bestaande infrastructuur voor internet kan u, en beschikt u over meerdere vestigingen, ook dan kan u met die ene virtuele centrale helemaal verbonden blijven.

Wie vandaag kiest voor efficiënte, professionele en kwalitatieve telefonie die klaar is voor de toekomst, die kiest voor een hosted telefoonsysteem. Geen zorgen, geen ingrijpende installatie en helemaal op maat van uw onderneming.

Gerelateerde artikelen:

Levensduur telefooncentrale