Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel ons gratis: phone 0800-235 3227 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17 !

Toon alles

Privacy statement

Geldig vanaf 1 Mei 2018

Dit Privacybeleid beschrijft hoe de Belfabriek gegevens verzamelt, verwerkt en deelt en welke keuzes je kunt maken aangaande deze verwerking.

Dit Privacybeleid geldt voor de volgende gebruikers:

Website bezoeker

Wanneer je onze website bezoekt, gebruiken wij zowel functionele cookies als analytische cookies. Deze zijn noodzakelijk om bijvoorbeeld onze servicenummershop of andere diensten te laten functioneren, en om het gebruiksgemak voor bezoekers te vergroten.

Het gebruik van cookies is veilig. De gegevens worden zoveel mogelijk geanonimiseerd en worden niet gedeeld met andere partijen. Cookies worden ook niet gebruikt voor e-mail en telemarketing acties.

Wanneer je een bestelling plaatst wordt als onderdeel van de bestelling je IP adres opgeslagen. Dit ter voorkoming van misbruik of fraude.

Je bent eigenaar van een servicenummer

Wanneer je een servicenummer in onze nummershop bestelt, dan vragen wij om een aantal gegevens over je organisatie en over de contactpersoon binnen uw organisatie.

Deze gegevens worden bij de aanvraag via een beveiligde https verbinding tussen de browser en onze server verzonden en worden door ons uitsluitend gebruikt om de aanvraag en het aansluiten van je servicenummer te realiseren.

Het kan zijn dat in het process van de aanvraag aanvullende informatie gevraagd wordt. Het gaat hierbij dan om informatie die door de door de overheid aangestelde autoriteit in het land waar je een nummer aanvraagt, wordt gevraagd teneinde een servicenummer toe te kunnen kennen. Deze informatie verschilt van land tot land, van nummersoort tot nummersoort, en is afhankelijk van lokale wetgeving.

Nadat je servicenummer is aangesloten worden gegevens bijgehouden over het gebruik van je nummer. Hieronder vallen het nummer van de beller (indien niet afgeschermd), dag en tijdstip van het gesprek, de duur van het gesprek en het nummer waarop het gesprek is afgeleverd. Al deze gegevens zijn noodzakelijk om het gebruik van je nummer correct te kunnen factureren.

Maak je gebruik van ons digitaal antwoordapparaat of gebruik je de dienst call-recording dan worden de berichten of gesprekken als audio files opgeslagen. Opnames van de dienst digitaal antwoordapparaat worden per e-mail naar de nummereigenaar gezonden. De call-recording opnames worden na de door de nummereigenaar ingestelde bewaarperiode vernietigd.

Als nummereigenaar kun je al je gegevens inzien binnen de online klantomgeving Mijn Belfabriek. Je kunt hier ook je eigen gegevens aanpassen of corrigeren. Verder kun je binnen Mijn Belfabriek je gespreksgeschiedenis en eventuele opnames in standaard formaten downloaden.

Je e-mailt ons

Wij maken gebruik van Transport Layer Security (TLS) om ons e-mailverkeer te encrypten en te beveiligen. Wanneer je e-mail provider geen TLS ondersteunt kan het zijn dat je e-mail onbeveiligd wordt verzonden tot het moment dat het bij onze servers aankomt.

Je belt een servicenummer

Bij elk telefoongesprek wordt het telefoonnummer van de beller meegegeven. Zo ziet de ontvanger in de display wie er belt. Wil je als beller niet dat de ontvanger weet vanaf welk nummer je belt, neem dan contact op met je provider om de dienst nummerherkenning uit te laten zetten.

Wanneer het door jou gebelde nummer je de mogelijkheid biedt een ingesproken bericht achter te laten dan wordt dit bericht opgenomen en als geluidsbestand aan de nummereigenaar gestuurd. Het bestand wordt door ons niet langer bewaard.

Gebruikt het door jou gebelde nummer call recording dan kan het zijn dat de inhoud van het gesprek als geluidsbestand wordt opgeslagen en bewaard. Je wordt hier doorgaans aan het begin van het gesprek van op de hoogte gesteld. De eigenaar van het door jou gebelde nummer kan je vertellen hoe lang deze gesprekken worden bewaart en waar ze voor gebruikt worden.

Delen van persoonlijke informatie

Wij delen geen persoonlijke informatie met derden tenzij bij klachten of vermoedens van fraude of andere misdrijven; dan delen wij informatie met de relevante organisaties zoals Politie of netwerkbeheerders.