Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Vast mobiel integratie

Gepubliceerd in IVR

Vaste nummers met mobiele telefonie integreren

Steeds meer klanten hechten veel waarde aan de (telefonische) bereikbaarheid van een organisatie. Het leveren van goede dienstverlening en telefonische hulp is inmiddels een basisvoorwaarde om goed op klanttevredenheid te scoren. Daarnaast worden kantoren en werkplekken steeds flexibeler ingericht. Organisaties bieden mogelijkheden om hybride te werken en de werktijd te verdelen over het kantoor of thuis. Sommige medewerkers kiezen er zelfs voor om (tijdelijk) vanuit het buitenland te werken. Om te kunnen voldoen aan deze groeiende vraag naar goede telefonische klantenservice en flexibiliteit is het essentieel om een goede zakelijke telefonie oplossing te hebben. Eén van de beste oplossingen hiervoor is om te kiezen voor vast mobiel integratie. Hieronder leest u wat vast mobiel integratie inhoudt én hoe dit uw organisatie toekomstbestendig, flexibel en efficiënter maakt.

Wat is vast mobiel integratie?

Vast mobiel integratie is een zakelijke telefonie oplossing waarbij mobiele telefonie onderdeel wordt van de vaste telefonieomgeving. Middels een cloudgebaseerd telefoonsysteem worden deze twee systemen met elkaar geïntegreerd. Op die manier kan er met een mobiel toestel zakelijke telefonie gevoerd worden. Voor bellers is er geen verschil merkbaar. De klantervaring is hetzelfde, of zelfs beter, ongeacht of er naar een vast toestel of mobiel toestel doorgeschakeld wordt. En als medewerkers outbound bellen met een mobiel toestel zal de klant gewoon het zakelijke nummer zien, en geen particulier 06-nummer. Vast mobiel integratie kan bovendien aan lokale, 088-, 085-, 0800- en 0900- nummers gekoppeld worden.

Voordelen van vast mobiel integratie

Met vast mobiel integratie wordt de telefonische dienstverlening van uw organisatie op verschillende punten verbetert:

Flexibele bereikbaarheid

Medewerkers zijn niet meer gevonden aan een fysieke telefooncentrale om te werken. Met vast mobiel integratie kunnen medewerkers ook thuis of onderweg bereikbaar blijven voor klanten.

Met één nummer is de organisatie bereikbaar op zowel vaste als mobiele toestellen

Klanten kunnen gewoon het reguliere telefoonnummer van de organisatie bellen en middels interne routing wordt de klant doorgeschakeld naar een beschikbare medewerker, ongeacht of deze met een vast of mobiel toestel werkt.

 

Behoud van professionele en zakelijke uitstraling

Voor bellers lijkt het alsof er naar een regulier (vast) zakelijk nummer gebeld wordt. En ook als medewerkers outbound bellen verschijnt gewoon het vaste zakelijk nummer op het display. U blijft dus dezelfde professionele uitstraling houden als voorheen.

Veiligheid van klantgegevens wordt gewaarborgd

De mobiele toestellen en nummers die met de zakelijke vaste telefonie geïntegreerd worden zijn van de organisatie. Zo behoud de organisatie het eigenaarschap van en de controle over de nummers. Dit betekent dat klantgegevens zoals telefoonnummers niet privé door medewerkers beheerd worden.

Zelf bepalen waar gesprekken naar worden doorgeschakeld

Als organisatie bepaalt u zelf met welk nummer de bellers te woord gestaan worden. U kunt dus zelf de routing van de gesprekken instellen en bepalen of gesprekken naar een vast of mobiel toestel doorgezet worden.

Dezelfde functionaliteiten op mobiele en vaste toestellen

Ongeacht of medewerkers met een vast of mobiel toestel bellen, de opties en mogelijkheden zijn hetzelfde. Denk bijvoorbeeld aan een welkomstmelding, wachtrij beheer, interne doorverbind opties of de mogelijkheid om gesprekken op te nemen.

Voor wie is vast mobiel integratie geschikt?

Vast mobiel organisatie is in principe voor elk type organisatie geschikt. Vooral voor organisaties die de volgende punten belangrijk vinden:

  Gemakkelijk opschalen

Vast mobiel integratie maakt het makkelijk om de telefonische capaciteit op te schalen in tijden van drukte of bij snelle groei van de organisatie.

  Hybride werken

De mogelijkheid om hybride te werken wordt steeds gebruikelijker, waarbij medewerkers een deel van hun tijd op kantoor en een deel thuis werken. Vast mobiel integratie maakt het gemakkelijker om een hybride werkomgeving in te richten. Medewerkers kunnen op kantoor, thuis of onderweg bereikbaar zijn met een mobiel toestel en zijn niet langer gebonden aan een kantoor.

Flexibele inrichting van de telefonische klantenservice

Als de organisatie om wat voor reden dan ook behoefte heeft aan een flexibele opzet van de telefonische klantenservice is vast mobiel integratie onmisbaar.

Toekomstbestendig werken met vast mobiel integratie

Vast mobiel integratie is een slimme en eenvoudige telefonieoplossing voor organisaties die hun zakelijke telefonie centrale willen uitbreiden. Mobiele toestellen worden eenvoudig geïntegreerd in de vaste zakelijke telefooncentrale. Vast mobiel integratie is uitstekend geschikt voor organisaties die een hybride vorm van werken willen hanteren, of gemakkelijk willen opschalen in tijden van drukte. Het biedt een flexibele oplossing en zorgt ervoor dat de organisatie is ingericht om ook in de toekomst optimaal te kunnen blijven presteren op het gebied van zakelijke telefonische dienstverlening.

Gerelateerde artikelen:

Wat is een Interactive Voice Response platform? (image)
Wat is een Interactive Voice Response-systeem (IVR)? (image)

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel - thuis of op de zaak !

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug 'n' play ervaring

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Gelukkige Belfabriek klanten: