Direct online uw eigen 085/088/0800 of 0900 nummers registreren

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

VoIP kosten voor ZZP, MKB en grootbedrijf

Bespaar op VoIP kosten door een passend pakket te kiezen.

Start

€22.50 per maand

2

gebruikers

1

nummer

Vast op mobiel

fair-use bellen en gebeld worden binnen NL

  • Welkomsttekst

  • Voice email

  • 085 of lokaal nummer

Kantoor

€45 per maand

5

gebruikers

1

nummer

Vast op mobiel

Fair-use bellen en gebeld worden binnen de EU

  • Welkomsttekst

  • Wachtrij

  • Keuzemenu

  • Voice email

  • Call recording

  • 088/0800/0900 nummer

  • Medewerker beschikbaarheid app

  • Callcenter app

  • Medewerker app

Enterprise

Bel ons voor een offerte

We bouwen een op maat telefonie oplossing voor u

Onbeperkt aantal gebruikers

Onbeperkt aantal belminuten

Facturatie op maat

  • Softphone’s met bedrijfslogo

  • Eigen apparatuur in uw datacenter, ons datacenter of op uw kantoorlocatie

  • Belfabriek als carrier, uw eigen carrier of buitenlandse carrier

  • 1 land of meerdere landen

Anno 2022 zijn wij niet voor niets marktleider

Lees waarom zakelijk Nederland voor de Belfabriek kiest:

VoIP kosten veelgestelde vragen

Het belangrijkste voordeel en de aantrekkingskracht van een VoIP-systeem zijn de lage kosten. Omdat gesprekken via het internet verlopen, betaalt u alleen voor internettoegang en niet voor belminuten of voor extra telefoondiensten. Bij traditionele telefoonsystemen kan een systeem met meerdere lijnen duur zijn, en extra functies zoals doorschakelen of in de wachtrij plaatsen kunnen de kosten opdrijven. VoIP biedt een budgetvriendelijke oplossing voor lange-afstandsgesprekken, aangezien internationale gesprekken via een VoIP-app vaak gratis zijn.

4 manieren waarop VoIP de kosten verlaagt en de communicatie vereenvoudigt

VoIP diensten zijn vandaag de dag betrouwbare en tegelijkertijd flexibele oplossingen voor bedrijven van elke omvang. Door gebruik te maken van VoIP technologie kan u uw communicatiemiddelen vereenvoudigen en uw financiële efficiëntie op verschillende manieren verhogen:

1. Verminder communicatie kosten met een enkele provider

Een VoIP telefoonsysteem brengt meestal kostenbesparingen met zich mee door de kosten van zakelijke telefoonrekeningen te verlagen. Een bedrijf dat gebruik maakt van een VoIP dienst hoeft niet langer te werken met meerdere dienstverleners voor zijn kantoor-, mobiele-, en datadiensten. Deze worden allemaal afgehandeld op het datanetwerk.

2. Minder interne IT- en ondersteuningslasten

Met een hosted VoIP oplossing, beheert en onderhoudt de provider het netwerk, de hardware en de software. Dit vermindert de behoefte aan IT-ondersteuning aan de kant van het bedrijf en laat meer tijd over om andere bedrijfsefficiënties te innoveren.

3. Verhoog de ROI met efficiënte betalingsmodellen

Met VoIP systemen betalen gebruikers meestal op een maandelijkse per-gebruiker basis. Datalimieten behoren tot het verleden. Bovendien zijn VoIP gebruikers niet langer gebonden aan een bepaald land, adres of telefoonlijn voor hun communicatie - dit geeft de werknemer mobiliteit en bespaart het bedrijf de kosten van interlokale gesprekken.

4. Minder hardware en installatie nodig

Het VoIP telefoonsysteem is ook gemakkelijk in gebruik te nemen - er is geen noodzaak voor hardware en uitgebreide installatie van apparatuur. De VoIP provider kan telefoons sturen of bestaande telefoons beschikbaar stellen; het enige wat u hoeft te doen is ze op het internet aan te sluiten en weer aan het werk te gaan.

Hoewel er geen twijfel over mogelijk is, we zijn goed op weg naar een wereld zonder vaste lijnen; niet iedereen is klaar om de kabel door te knippen. Als u nog steeds twijfelt over het online versus vaste lijn vraagstuk, laten we eens kijken naar een aantal van de voordelen die online telefonie biedt.

Online telefonie is goedkoper

Prijs is een van de meest significante verschillen tussen traditionele vaste lijnen en online telefonie. Online telefoniesystemen zijn over het algemeen veel betaalbaarder, vooral voor bedrijven die veel telefoonlijnen en meerdere kantoorlocaties ondersteunen. Traditionele telefoondiensten vereisen een fysieke verbinding op elke locatie, wat leidt tot hoge installatiekosten en lopende kosten voor het onderhoud van de apparatuur. Er zijn ook grote besparingen te behalen op internationale gesprekken en interlokale diensten, aangezien online providers meestal veel lagere tarieven hanteren dan een traditionele vaste telefoondienst.

Telefoongesprekken kunnen overal vandaan worden gevoerd

De meeste bedrijven hebben onlangs in de praktijk gezien dat degenen die wendbaar waren de vruchten plukten. Online telefonie zorgt voor een flexibel personeelsbestand dat niet langer aan hun bureau gekluisterd is. Met online telefonie kunnen uw werknemers overal werken, op het toestel van hun keuze.

Bedrijven kunnen ook nieuwe locaties openen zonder vaste lijnen en telefoonsystemen te installeren. Ze kunnen ook werknemers verplaatsen als dat nodig is zonder zich zorgen te maken dat ze de telefoondienst verliezen.

Eenvoudiger in te schalen dan een vaste lijn

Een online telefonie systeem is ook veel schaalbaarder dan een traditionele vaste lijn. Dit betekent dat het kan meegroeien met uw bedrijf als het uitbreidt en verandert. Als uw bedrijf snel groeit en u moet meer telefoonlijnen toevoegen, dan is dit gemakkelijk te doen met een online telefonie systeem. Neem gewoon contact op met uw provider, en zij zullen u in een mum van tijd voorzien van nieuwe telefoonlijnen. Echter, met een traditionele vaste lijn dienst, zou u extra fysieke telefoonlijnen moeten installeren, wat kostbaar en lastig kan zijn.

Het betekent ook dat als u minder werknemers hebt dan in het begin, u gemakkelijk het aantal telefoonlijnen kunt verminderen en zo de kosten minimaliseren.

Gemakkelijk te integreren met andere software

Een online telefonie systeem is oneindig veel flexibeler dan traditionele vaste lijnen omdat het gemakkelijk te integreren is met nieuwe technologie naarmate uw bedrijf groeit en verandert. U kan bijvoorbeeld uw online telefoniesysteem integreren met een bestaand customer relationship management (CRM) systeem of andere bedrijfssoftware om tijd te besparen en efficiëntie te verhogen.

Verbeterde gesprekskwaliteit

De geluidskwaliteit van ISDN en analoge telefonie is niet zo hoog als die van online telefonie diensten. Het grootste nadeel van analoog voor bedrijven is dat het gevoelig is voor problemen met ruis en tijdvertraging op de lijn tijdens gesprekken. Dit kan zeer frustrerend zijn voor werknemers die gesprekken met klanten proberen aan te nemen of tijdens een belangrijk gesprek met een leverancier. De geluidskwaliteit van VoIP diensten is meestal zeer hoog, op voorwaarde dat het goed geconfigureerd is, en de internetverbinding snel genoeg is om het te ondersteunen.

Gebruiksgemak

Als u niet zo technisch bent, maakt u dan geen zorgen. Online telefonie systemen zijn ontworpen om makkelijk in gebruik te zijn. In veel gevallen kunnen werknemers binnen een paar minuten aan de slag met een nieuw online telefonie systeem. Aan de andere kant, traditionele vaste telefoon systemen kunnen een uitdaging zijn in gebruik, vooral als u meerdere extensies heeft of internationale gesprekken moet voeren. Het Belfabriek telefoonsysteem biedt niet alleen een enterprise-class bedrijfscommunicatie functie, maar biedt ook technische ondersteuning van hoge kwaliteit, wat uw bedrijfscommunicatie directer en efficiënter kan maken, en ook meer bevorderlijk is voor de uitbreiding en het beheer van bedrijfscommunicatie.

Betrouwbaarder dan een vaste lijn

Online telefonie systemen zijn veel betrouwbaarder dan een traditioneel vast telefoon systeem. Online telefonie systemen hebben minder kans op onderbrekingen in de dienstverlening als gevolg van weersomstandigheden of andere externe factoren. Met een traditioneel vast telefoonsysteem, kan het hele filiaal plat gaan wanneer er een storing is op één locatie. De flexibiliteit en mobiliteit van online telefonie systemenmaken ze ook betrouwbaarder, aangezien werknemers van overal met een internetverbinding kunnen werken.

Geavanceerde functies

Online telefonie wordt geleverd met een breed scala aan functies, waarvan vele niet beschikbaar zijn via traditionele vaste lijnen. Deze functies kunnen bestaan uit bijvoorbeeld, een statistische gegevens dashboard, gespreksopname, en nog veel meer. Dit zijn slechts enkele van de vele geavanceerde functies om u te helpen geld te besparen en tegelijkertijd de productiviteit van uw werknemers te verhogen.

Online telefonie systemen zijn ook ontworpen om gemakkelijk te upgraden wanneer uw bedrijf dit nodig heeft. Indien uw bedrijf snel groeit of indien uw huidig VoIP systeem niet langer voldoet aan al uw wensen, is het niet nodig om het volledige systeem te vervangen; voeg gewoon nieuwe toestellen of componenten toe wanneer dit nodig is.

Onze aanbeveling zou het Kantoor pakket zijn. Deze bevat in principe alle functies die nuttig zijn voor het MKB. Wilt u het eerst op kleinere schaal proberen? Het is ook mogelijk om te beginnen met het Start pakket, en gaandeweg te upgraden naar het Kantoor pakket.

Ja, schaalbaarheid is een van de voordelen van een zakelijk VoIP abonnement.

Omdat een zakelijk telefoonsysteem gehost wordt in de cloud, is upgraden eenvoudig. Er is geen noodzaak voor dure infrastructuur upgrades. In wezen kunt u het telefoonsysteem van uw bedrijf schalen naar een bijna onbeperkt aantal gebruikers of locaties.

Wie een telefoon centrale aankoopt, kan die volledig zelf naar wens instellen, uitbreiden of aanpassen. Maar daarbij komt meestal een aardig kostenplaatje kijken. Niet alleen bent u volledig zelf verantwoordelijk voor de installatie en het onderhoud, u moet daarbij zelf de nodige toestellen voorzien, de configuratie aanmaken en regelmatig de nodige updates uitvoeren.

Tegenwoordig zijn alle functies die u als onderneming nodig kan hebben ook inbegrepen in een telefooncentrale op huurbasis. Het voordeel van dit laatste is, dat u geen instapkosten hoeft te maken, u geen onderhoudskosten heeft en u toch kan genieten van een optimale flexibiliteit.

Het neusje van de zalm is hierbij het huren van een gehoste telefooncentrale. U hoeft geen fysieke server in uw onderneming te plaatsen, alles kan vanop afstand worden ingesteld, uw provider voorziet alle nodige updates en kan binnen afzienbare termijn inspelen op wijzigingen binnen uw onderneming. En u wordt nooit geconfronteerd met onvoorziene kosten.

IP telefoontoestellen dienen aangeschaft te worden. Nieuwe aanvragen ontvangen binnen 2 werkdagen een voor-geconfigureerd VoIP telefoontoestel (model Yealink T-43U) geheel vrijblijvend, op proef om te testen. Met dit toestel t.w.v. 75 Euro kan men kosteloos proefgesprekken maken en ontvangen. En uiteraard dient u beschikking te hebben over een solide internetverbinding op uw kantoor of in de homeoffice.

- Compleet zakelijke telefonie pakket: zakelijke telefoon, online bellen software, webportaal en apps (iPhone, Android). Alles inbegrepen, geen extra kosten voor de verschillende onderdelen van het telefoonsysteem.

- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig

- Alle mogelijke professionele zakelijke telefoonnummers gemakkelijk registreren: 0800, 085, 088, 0900, lokaal (Rotterdam 010, Amsterdam 020, Utrecht 030, Eindhoven 040, Groningen 050, Den Haag 070, enzovoort), internationaal (o.a. Duitsland, België, UK, Verenigde Staten).

- Vast tarief vanaf 22.5 per maand.

- Installeer onze zakelijke telefonie apps eenvoudig d.m.v. QR-code voor zowel Android als iOS

Incl. Yealink T-43U telefoon

En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij uw eerste Yealink zakelijke telefoontoestel, t.w.v. 75 Euro, gratis toesturen. Voor overige bedrijven kan het telefoontoestel vrijblijvend op proef verstrekt worden. Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Een VoIP telefooncentrale installeren wordt daarmee een fluitje van een cent. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de hardphones. Onze experts kennen de telefoon vanbinnen en vanbuiten.

Hoewel de telefoon uitermate gebruiksvriendelijk is, kunt u er van op aan dat onze specialisten u snel kunnen helpen mochten er vragen ontstaan.

De configuratie en verzending van bureautelefoons aan uw werknemers naar de locatie van uw keuze:

Naar het huisadres van de thuiswerker

Naar het hoofdkantoor of verschillende filialen

Naar internationale kantoren

Bestel voor 23:59 uur, en begin morgen met bellen en gebeld worden.

Bestel nu