Gevolg is dan ook dat bellers vaker het verkeerde nummer bellen en niet direct bij de juiste persoon binnen de organisatie terecht komen, of zelfs besluiten helemaal maar niet te bellen. 

Het is een probleem waar nogal wat bedrijven mee te maken hebben. Toch is dit eenvoudig op te lossen of zelfs te voorkomen.

Eén reeks voor al uw nummers

Stelt u zich eens voor dat alle telefoonnummers voor uw hele organisatie, zowel vast als mobiel, uit één en dezelfde reeks zouden komen, waarbij alleen de laatste twee cijfers anders zijn.

Dit is mogelijk zelfs wanneer de vestigingen van uw organisatie over het hele land verspreidt zijn of zich in het buitenland bevinden.

De uniformiteit van zo'n reeks straalt direct een professionele aanpak uit. De beller ziet in één oogopslag dat u uw zaken goed aanpakt en zal vol zelfvertrouwen het gesprek met u beginnen.

Ga nog een stap verder

Stelt u zich eens voor dat u de beschikking heeft over een reeks van 100 nummers, van 00 t/m 99. Laten we aannemen dat u elk willekeurig nummer in deze reeks kunt laten aansluiten, en u sluit alleen de nummers aan die u nodig heeft.

U kunt deze reeks in zo'n geval gebruiken om nòg meer structuur aan uw toegangsnummers te geven.

U kunt bijvoorbeeld het nummer dat eindigt op 00 inzetten als algemeen toegangsnummer voor de receptie, het nummer eindigend op 10 voor klantenservice, 20 voor de administratie, enzovoort. 

Voor grotere afdelingen zou het 0-nummer daarbij het algemene nummer voor de afdeling kunnen zijn, en kunnen de opvolgende nummers aan individuele medewerkers worden toegewezen.

Zo eindigt het nummer voor de administratieve afdeling op 20, maar het directe nummer voor uw hoofdaccountant bijvoorbeeld op 21.

Elke afdeling en elke medewerker kan zijn of haar eigen nummer krijgen.

Een ander deel van de reeks, laten we als voorbeeld 60 t/m 69 nemen, zou dan bijvoorbeeld naar uw mobiele teams kunnen gaan. Zo laten ook deze nummers duidelijk zien dat ze onderdeel van uw organisatie zijn, terwijl het voor de beller helemaal niet uitmaakt dat uw medewerker het gesprek via een mobiele telefoon beantwoordt.

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld. U kunt zelf een passende structuur voor uw organisatie maken.

Het uiteindelijke resultaat is een heldere structuur die ook voor de beller overzichtelijk en begrijpelijk is. 

Zo'n structuur straalt nèt dat beetje extra professionaliteit uit, waardoor u zich van de concurrentie onderscheidt.

De oplossing

Bovenstaande structuur is heel simpel op te zetten met een reeks 088-nummers.

U vraagt deze nummers in blokken van 100 aan, beginnend met 00 en eindigend met 99.

De lengte en structuur van 088-nummers is gelijk aan die van lokale nummers, en bellers betalen dan ook niet meer dan de gewone gesprekskosten.

Bij de Belfabriek bepaalt u welke nummers uit uw reeks worden geactiveerd en aangesloten. U betaalt alleen voor de nummers die u laat aansluiten. Zo heeft u de kosten perfect in de hand.

Geen investeringen in telefoons of lijnen nodig

Omdat 088-nummers virtuele nummers zijn, worden zij doorverbonden naar uw bestaande telefoon, zowel vast als mobiel.

Al uw 088-nummers werken met uw bestaande telefoons.

U hoeft dus geen investeringen in dure telefoons, telefoon centrales of lijnen te doen.

Extra voordelen

Wanneer u uw 088-reeks bij de Belfabriek onderbrengt, krijgt u ook toegang tot ons unieke pakket aan extra diensten, inclusief vele diensten die geen andere aanbieder kan leveren.

Met onze mobiele applicaties voor iOS en Android kunt u eenvoudig voor elk nummer in uw reeks instellen waar gesprekken beantwoord moeten worden. U kunt elk willekeurig nummer direct schakelen tussen bijvoorbeeld de vaste telefoon op het kantoor, of de mobiele telefoon wanneer uw medewerkers op pad zijn.

Zo zijn uw medewerkers dus altijd op het zelfde nummer bereikbaar, zelfs buiten de deur.

Nieuwsgierig?

Wilt u weten welke nummerreeksen op dit moment beschikbaar zijn? Kijkt u dan eens in onze 088-nummershop.

Daar vindt u een volledig overzicht van alle reeksen die op dit moment beschikbaar zijn.

Een reeks aanvragen doet u bij de Belfabriek ook direct online.

Meer weten?

Heeft u vragen of wilt u meer weten over de inzet van 088-nummers voor uw organisatie, neemt u dan gerust contact met ons op. Onze specialisten vertellen u graag alles over de mogelijkheden van 088-nummerreeksen en de voordelen voor uw organisatie.

Nog één tip

Wist u dat u ook met 088-nummers gebruik kunt maken van naamnummers?

Zo kunt u het onvergetelijke 088-UWBEDRIJF inzetten als uw algemene toegangsnummer.

In onze 088-nummershop kunt u ook op naam zoeken naar beschikbare nummers. Kijkt u vandaag nog of uw bedrijfsnaam of slogan als 088-naamnummer beschikbaar is.

28/01/2016 in :