In de afgelopen jaren hebben wij duizenden keuzemenus voor evenzoveel bedrijven opgezet. Op basis van deze ervaring, geven wij u 4 tips waarmee u een klantvriendelijk keuzemenu kunt opzetten.

Als u met deze eenvoudige tips rekening houdt, is de beller blij dat u een keuzemenu heeft !

Wilt u een perfect keuzemenu voor uw organisatie, bel of mail dan vandaag nog met een van onze specialisten.

  1. Probeer het keuzemenu altijd zo 'ondiep' mogelijk te houden. Dus: 1 horizontale laag, met misschien 5  keuzes in plaats van 2 lagen diep met 3 en 5 keuzes;
  2. Gebruik korte teksten, waardoor klanten sneller op de eindbestemming aankomen. Gebruik liever: “1 voor sales” in plaats van “kies 1 voor de afdeling sales”. De beller begrijpt vaak prima wat de bedoeling is.
  3. Hou rekening met terugbellers en vermijdt teksten die “welkom heten” want dit kan irritatie opleveren. Zorg ook dat de IVR op een keuze van de beller reageert, ook al is niet het hele keuzemenu afgespeeld. Op deze manier zijn uw klanten minder tijd kwijt in het menu;
  4. Laat de tekst inspreken door een professionele stem, dit geeft uw organisatie een perfecte indruk;

11/07/2012 in :

Heeft u vragen?

Kijk in ons overzicht van veel gestelde vragen, of bel ons op 0800-BELFABRIEK (0800-235 3227).