Direct online uw eigen 085/088/0800 of 0900 nummers registreren

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Beste VoIP telefooncentrale kopen? VoIP centrales vergelijken

Wat is een VoIP telefooncentrale eigenlijk exact?

Een voice over IP telefooncentrale is een telefoonsysteem die niet gebonden is aan een fysieke kantoorruimte. De callcenter medewerkers kunnen dankzij het gebruik van virtuele callcentersoftware vanop verschillende locaties ondersteuning en service bieden aan klanten. De software verbindt de medewerkers virtueel, terwijl ze zelf bijvoorbeeld vanuit huis of vanuit verschillende kantoren werken. Het enige dat ze nodig hebben is een internetverbinding en een computer, laptop of smartphone.

De klanten die naar het virtuele callcenter bellen, zullen geen verschil merken met een traditioneel callcenter. De bellers worden chronologisch en gelijkmatig verdeeld over de beschikbare medewerkers, waardoor wachttijden geminimaliseerd worden. Doordat er bij VoIP bellen geen vaste locatie meer nodig is en u niet meer afhankelijk bent van analoge netwerken, telefoonkabels en telefoonapparatuur, biedt een virtueel callcenter een flexibele en goedkopere oplossing die ideaal is voor kleine en middelgrote ondernemingen.

Vergelijk aanbieders ook op essentiële functies

Heb ik een virtueel callcenter nodig?

Dit verschilt natuurlijk van bedrijf tot bedrijf. Ben je een eenmanszaak of een kleine onderneming die niet veel inkomende of uitgaande oproepen behandelt, dan is een callcenter misschien niet noodzakelijk. Maar run je een bedrijf waarbij de telefoon een van de belangrijkste communicatiekanalen is voor je klanten, dan is een callcenter zeker een vereiste.

Voor klanten is het natuurlijk van groot belang dat ze een goede service krijgen wanneer ze contact opnemen met jouw klantendienst. Als ze een uitstekende ervaring hebben en tevreden zijn met het contact met de callcenter medewerker, dan zal dit een goede indruk achterlaten. Je krijgt een trouwe klant die niet snel zal overstappen naar de concurrent. Daarom is het belangrijk dat je een geweldige callcenter-ervaring kan aanbieden aan je klanten. Met een virtueel callcenter kan je zowel inkomende als uitgaande gesprekken afhandelen en je klanten van een uitstekende service voorzien.

Alles-in-een totaalpakket

Wat zijn de voordelen van een VoIP telefooncentrale?

Het is ondertussen wel al duidelijk dat er vele voordelen verbonden zijn aan een virtueel callcenter. Hieronder lichten we enkele van de voordelen toe.

Geen hardware vereiste voor telefonie: voor het afhandelen van oproepen heb je niet langer een vast telefoontoestel nodig dat verbonden is met het telefoonnetwerk. Je kan heel eenvoudig gebruik maken van een computer, laptop, tablet of smartphone.

Snelle installatie: je kan binnen enkele minuten een callcenter opzetten en medewerkers toevoegen. Download en installeer de app (door middel van QR-code) en je kan direct aan de slag. 

Neem vanaf overal oproepen aan: je werknemers zijn niet meer gebonden aan een vaste locatie en hebben de flexibiliteit om overal oproepen aan te nemen, of het nu vanop kantoor is of zelfs vanuit huis.

Wijzig de beschikbaarheid: callcenter medewerkers kunnen heel eenvoudig aangeven wanneer ze beschikbaar zijn of niet. Ze kunnen kiezen tussen verschillende statussen: beschikbaar, niet beschikbaar of pauze. Deze status wordt meteen aangepast in het systeem, waardoor binnenkomende gesprekken automatisch naar een beschikbare medewerker worden doorgestuurd.

Onbeperkte schaalbaarheid: met een VoIP telefooncentrale kan je genieten van grenzeloze schaalbaarheid. Werknemers kunnen gemakkelijk worden toegevoegd of verwijderd van het systeem, zodat het volledig mee kan groeien met je bedrijf.

Extra functies: een virtueel callcenter komt ook met vele extra functies zoals een digitaal antwoordapparaat, een wachtrij voor wanneer er geen medewerkers beschikbaar zijn, een welkomstboodschap, een keuzemenu om bellers naar de juiste persoon of afdeling door te verbinden, het opnemen van gesprekken, statistieken en nog veel meer.

Geen noodzaak meer om een extern callcenter in te huren: Omdat het opzetten en het beheren van een eigen callcenter zo eenvoudig is, hoef je als ondernemer niet meer investeren in een extern callcenter. Zo heb je niet alleen meer controle over wat er gebeurt in het callcenter, het levert ook nog eens een grote besparing op.

Zelf een virtueel callcenter opzetten

Het opzetten van een eigen virtuele callcenter is helemaal niet zo moeilijk. Met behulp van de juiste software kan je zelf aan de slag. De Belfabriek app voor iPhone, iPad en Android is hier een goede oplossing voor. De app is geschikt voor verschillende soorten organisaties, van MKB, start-ups, grote bedrijven tot overheden. Het is eenvoudig om op te zetten en handig in gebruik, voor zowel de medewerkers als de bedrijfsbeheerders.

Om het virtueel callcenter op te zetten, moeten alle medewerkers de app downloaden en installeren op hun toestel. Iedereen in het team die gebruik maakt van de app, maakt dan deel uit van het virtuele callcenter. De werknemers kunnen vervolgens zelf via de app aanduiden wat hun status is, met een keuze uit drie verschillende opties: beschikbaar, niet beschikbaar of pauze. Het virtuele systeem weet dan precies welke werknemer vrij is om de klanten van dienst te zijn en om binnenkomende gesprekken aan te nemen. Waar deze werknemers zich ook bevinden, op kantoor of thuis, ze maken allemaal deel uit van het systeem en kunnen klanten snel verder helpen.  

Kort samengevat krijg je met een virtueel callcenter een hele reeks handige functies in een telefoonsysteem dat de medewerkers in staat stelt om vanuit verschillende locaties een groot aantal inkomende oproepen te behandelen en een uitstekende klantenservice te bieden aan elke beller. Ideaal dus voor elke organisatie die hun klanten het beste van het beste willen bieden!

Meest complete pakket aan functies

Wij vinden dit belangrijke functies, die standaard bij een nummer horen. Bij ons zijn ze daarom allemaal inbegrepen bij uw vaste abonnementsbedrag:

Andere aanbieders van zakelijke telefoonnummers rekenen allerlei additionele kosten. U betaalt daar bijvoorbeeld extra voor een ingesproken welkomsttekst, een keuzemenu, een wachtrij, enzovoort. Ieder van die functies kan daar zomaar 10 tot 75 euro per maand extra kosten.

FunctiesBelfabriekAndere Aanbieder
BelfilterGratisExtra kosten
Centraal nummer filialenGratisExtra kosten
Digitaal antwoord apparaatGratisExtra kosten
Direct doorverbindenGratisExtra kosten
Eindbestemmingen wijzigenGratisExtra kosten
Gesprekken opnemenGratisExtra kosten
Internationale telefonieGratisExtra kosten
KeuzemenuGratisExtra kosten
Piekverkeer opvangGratisExtra kosten
SMS toolGratisExtra kosten
StatistiekenGratisExtra kosten
Statistieken per e-mailGratisExtra kosten
VIP whitelistGratisExtra kosten
Vooraankondigingstoon GratisExtra kosten
WachtrijGratisExtra kosten
WebhookGratisExtra kosten
WelkomstmeldingGratisExtra kosten
Maatwerk telefonieGratis & uniekExtra kosten
Virtueel callcenterGratis & uniekExtra kosten
Totale abonnementskosten / maand45 €€75 tot €150
Alle bedragen zijn exclusief btw

Waarom steeds meer organisaties kiezen voor Belfabriek

In een notendop de voordelen van Belfabriek

- Compleet alles-in-een telefoonsysteem: zakelijke telefoon, online bellen software, webportaal en apps (iPhone, Android)

- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.

- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig

- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800/0900, 085/088, lokaal (010, 020), internationaal (o.a. Duitsland, België, Verenigde Staten).

- Vast tarief van 45 euro/maand.

- Installeer onze zakelijke telefonie apps eenvoudig d.m.v. QR-code voor zowel Android als iOS

Incl. Yealink T-43U telefoon

En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij uw eerste Yealink zakelijke telefoontoestel, t.w.v. 75 Euro, gratis toesturen. Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de hardphones. Onze experts kennen de telefoon vanbinnen en vanbuiten. Hoewel de telefoon uitermate gebruiksvriendelijk is, kunt u er van op aan dat onze specialisten u snel kunnen helpen mochten er vragen ontstaan.

FAQ VoIP telefooncentrales

Veelgestelde vragen omtrent VoIP telefooncentrales

Een alles-in-1 VoIP telefooncentrale kost 45 Euro per maand.

Het is mogelijk om o.a. een keuzemenu in te stellen, een telefonische wachtrij en wachtmuziek inschakelen wanneer het druk is, en u kunt gesprekken opnemen met uw VoIP telefooncentrale.

Wat zakelijke telefonie betreft begint de telefooncentrale steeds meer achterhaald te worden. De belangrijkste reden hiervoor is dat er geen fysieke lijnen meer nodig zijn. Met andere woorden, alles kan vanuit de cloud geregeld worden. Daarom is er in principe alleen nog maar een internetverbinding nodig. Een voip dienst opent de deuren voor betere functionaliteit en geeft veel meer schaalbaarheid. Alleen dit al is genoeg om veel bedrijven over de streep te trekken.