Hoe vertrouwd en toegankelijk de Deense markt ook lijkt, het aanboren van een nieuwe markt is makkelijker gezegd dan gedaan. En wanneer ontwikkelingen in communicatietechnologie het mogelijk maken om virtueel een vestiging te openen, is dat een logische opmaat naar een fysieke aanwezigheid.

Deens nummer zonder Deens filiaal

De Belfabriek is uw partner als het gaat om Deense telefoonnummers. Deze virtuele nummers vereisen geen Deens kantoor of vaste telefoonaansluiting in het land.

In plaats daarvan verbinden virtuele nummers uw bellers in een oogwenk door naar het telefoonnummer dat u opgeeft: uw Nederlandse kantoor of uw smartphone, bijvoorbeeld. Maar doorverbinden naar een ander Deens nummer kan natuurlijk ook.

Uw Deense klanten zullen het waarderen als u een telefoonnummer in hun land gebruikt. Het toont uw interesse en betrokkenheid en brengt u net een stukje dichter bij uw nieuwe afzetmarkt.

Landelijke vs. lokale nummers

Maar wat voor nummer dient u te kiezen? Net als in vele andere landen heeft u in Denemarken de keuze uit geografische nummers en landelijke telefoonnummers. Het imago, de belkosten en de beldrempel zijn bij elk van deze nummers weer iets anders. Wij stippen die verschillen hieronder aan, zodat u een eerste idee krijgt van nummers die wel en niet bij uw organisatie passen.

Geografische nummers: lokale uitstraling
Wilt u zich beperken tot een lokale of regionale markt, dan laat u met een geografisch nummer zien waar u (al dan niet virtueel) gevestigd bent. Bij de Belfabriek legt u bijvoorbeeld lokale nummers in Kopenhagen, Aarhus of Odense vast.

In sommige gevallen spreekt een geografisch nummer een lokaal publiek méér aan dan een landelijk nummer, afhankelijk van het type product of dienst. Ook prettig voor de Denen is dat lokale nummers goedkoop zijn om te bellen, en in steeds meer belpakketten compleet gratis.

Gratis voor bellers: 80-nummers
De toll-free nummers in Denemarken hebben netnummer 80, ongeacht waar het (virtuele) bedrijf zich bevindt. Met andere woorden: deze telefoonnummers hebben een landelijke uitstraling.

Wanneer uw afzetmarkt geheel Denemarken beslaat, is dit type nummer dus één van uw opties. De belkosten voor uw rekening nemen is vooral interessant wanneer u uit veel gesprekken een transactie verwacht; bijvoorbeeld wanneer u een ticket- of reserveringslijn heeft. Voorbeelden van lokale bedrijven die graag met deze nummers werken zijn pizzeria’s en taxibedrijven.

Betaalde servicenummers: 90-nummers
De andere optie voor wie een landelijk Deens telefoonnummer wil, is het 90-nummer. Voor dit servicenummer dienen bellers wél te betalen. Dit is dan ook de beste oplossing voor organisaties die een professionele, nationale uitstraling willen hebben tegen een lage investering.

Royaal pakket aan handige extra’s

Welke van deze drie soorten Deense telefoonnummers u ook kiest, bij elk geniet u de voordelen van ons Interactive Voice Response-platform. Dit (afgekort) IVR biedt vele mogelijkheden; het verbindt bellers bliksemsnel door naar het eindbestemmingsnummer dat u heeft opgegeven, maar het speelt ook berichten af en het registreert toetsaanslagen.

Het IVR van de Belfabriek staat tot uw volledige beschikking, ongeacht welk Deense nummer u registreert. Zonder meerkosten geniet u van functies waar andere providers u schaamteloos tientallen euro's extra voor rekenen. Per maand.

  • Real-time belstatistieken
    Het 'zenuwcentrum' van uw Deense telefoonnummer is Mijn Belfabriek. Dit online dashboard stelt u in staat allerlei instellingen te wijzigen – onbeperkt en gratis. U ziet er ook in real-time uw belstatistieken, zodat u op basis van de drukte beslissingen over uw bezetting of over meldteksten kunt nemen. Naar keuze ontvangt u dagelijks, wekelijks of maandelijks een overzicht van de statistieken.
     
  • Wachtrij
    Krijgt u meer telefoontjes binnen dan uw medewerkers aankunnen? Deze functie plaats bellers in volgorde van binnenkomst in een virtuele wachtrij. Ondertussen speelt een rustgevend muziekje of een stembericht van uw keuze (eventueel zelf opgenomen) af.
     
  • Digitaal antwoordapparaat 
    Staan mensen wel heel lang in de rij, of bellen ze na sluitingstijd, dan is deze functie onmisbaar. Het digitaal antwoordapparaat laat bellers een bericht inspreken en geeft hen het idee dat er ondanks uw tijdelijke onbereikbaarheid tóch actie wordt ondernomen. Tip: vertel in de bijbehorende meldtekst wat u doet na het beluisteren van deze voicemail. Wilt u de klant terugbellen, vergeet dan niet om het telefoonnummer te vragen!
     
  • Keuzemenu 
    Een belmenu stelt bellers in staat om zichzelf door te verbinden naar de juiste medewerker of afdeling. U bent zo'n menu vast wel eens tegengekomen: "Voor het plaatsen van een bestelling, toets 1. Voor onderhoud en reparaties, toets 2. Voor vragen over uw factuur, toets 3."
     
    Dit is maar een voorbeeld, want u bepaalt zelf wat de structuur is van uw keuzemenu en hoeveel niveaus het eventueel telt. De meldteksten voor dit keuzemenu kunt u zelf inspreken, maar voor maximale effectiviteit huurt u een Deense stemacteur of -actrice in.

Dit is slechts een greep uit de functies, opties en instellingen die u bij uw Deense nummer krijgt. Samengevat willen wij u maximale controle over uw telefoonnummer bieden, zodat u uw klanten de prettigste telefonische ervaring geeft. Dat alles tegen heldere tarieven zonder onaangename verrassingen.

Leg uw Deense telefoonnummer hier vast

Met het juiste Deense telefoonnummer creëert u de perfecte uitstraling en bent u voor uw klanten in Denemarken goed bereikbaar. Tegelijkertijd is het (nog) niet nodig dat u een vestiging in het land heeft. Tel die voordelen op bij ons royale pakket aan extra functies, en uw keuze voor de Belfabriek is een no-brainer.

Wacht dus niet langer, maar profiteer nu van uw bezoek aan deze website. Het registreren van een Deens nummer is eenvoudig en in mum van tijd gebeurd. Kies zelf het mooiste telefoonnummer uit onze verzameling lokale nummers, 80-nummers en 90-nummers. Voor antwoord op uw vragen zijn wij gratis bereikbaar op 0800–BELFABRIEK (0800–235 3227).