In een tijdperk waarin organisaties alle aspecten van hun bedrijfsvoering optimaliseren, kan het imago het verschil betekenen tussen een succesvol en een falend bedrijf. Tevreden klanten zullen u met plezier aan vrienden en kennissen aanraden. Het is dan ook belangrijk dat u alle beschikbare gereedschappen gebruikt om de klantervaring te verbeteren.

Laat bellers zich welkom voelen

De Belfabriek biedt nummerhouders de mogelijkheid om een welkomsttekst in te spreken. Dit is eén van de gratis functies die u in staat stelt om een opgenomen boodschap te uploaden. U kunt het bericht zelf inspreken, maar het is natuurlijk ook mogelijk om een professionele stemacteur in te huren. Op die manier maakt u de best-mogelijke indruk op bellers. Zo’n welkomsttekst kunt u eventueel uitbreiden met een geslotentekst. Op deze manier:

  • heet u bellers welkom;
  • helpt u de brand awareness bij uw bellers te vergroten;
  • vertelt u wat uw openingstijden en beschikbaarheid zijn;
  • spreekt u uw bellers op een persoonlijke manier aan;
  • beweegt u bellers ertoe een keuze in te toetsen of een bericht in te spreken.

Uw welkomsttekst is in sommige gevallen de eerste indruk die een klant van uw bedrijf krijgt. Laat dit daarom een goede indruk zijn. Het activeren van deze functies is uiterst eenvoudig en geheel gratis, dus er is geen enkele reden om daar nog langer mee te wachten.

Welke stem u dient te kiezen

Afhankelijk van de grootte en het soort bedrijf dat u runt is het al dan niet verstandig om uw eigen stem of die van een werknemer in te zetten. Een andere optie is het inhuren van een professionele stemacteur. Voor bijvoorbeeld schoonheidscentra of sportscholen kan het goed zijn om zo’n professionele en herkenbare stem te gebruiken. Enige voorbeelden van Bekende Nederlanders die stemacteurs worden ingehuurd zijn Hans van der Togt en Patricia Paaij, maar ook de stemmen van het navigatiesysteem TomTom zijn populair. 

Voor eenmanszaken of kleine bedrijven volstaat de stem van een werknemer of de manager vaak, juist doordat het een persoonlijker tint aan uw klantcontact geeft.

Wij helpen u graag

De boodschap van dit artikel mag duidelijk zijn: met een opgenomen bericht biedt u uw bellers herkenning en heet u hen welkom. U maakt er meteen een goede indruk mee. Heeft u een zakelijk nummer bij de Belfabriek, dan kunt u deze optie vrijwel direct activeren in ons klantenportaal. Mocht u nog vragen hebben, dan beantwoorden wij die graag. U bereikt onze klantenservice op 0800-235 3227 (0800-BELFABRIEK).

23/01/2014 in :

Wij helpen u graag

Heeft u vragen of heeft u assistentie nodig bij het beheren van uw servicenummer? De Belfabriek hecht grote waarde aan een goede service. Wij zijn u dan ook graag van dienst met tips of advies. Neem gerust contact op met uw servicenummer-specialist.