Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Hoe u een noodlijn opzet in 5 simpele stappen (image)

Telefonie Thuiswerk Oplossingen i.v.m. Coronavirus

Gepubliceerd in Klantcontact

De uitbraak van Covid-19 (‘Coronavirus’) raakt ons allemaal. En ondernemers recht in het hart. Ook de bereikbaarheid van organisaties staat onder druk. Bijvoorbeeld omdat medewerkers thuis werken. Belfabriek krijgt dan ook veel verzoeken van klanten die eindbestemmingen willen wijzigen naar mobiele nummers. Bovendien kiezen steeds meer organisaties voor virtuele callcenters en sluiten we veel Corona-gerelateerde nood- en informatienummers aan.

Oriënteren op oplossingen

Omdat we jou willen helpen bereikbaar te blijven –  het kan! – lichten we in deze reeks artikelen de (on)mogelijkheden toe. Zo kun je je oriënteren op thuiswerk oplossingen en/of virtuele belteams. Omdat sommige nieuwe klanten wellicht niet (volledig) bekend zijn met virtuele nummers, zoomen we in dit artikel in op de basics. Wat zijn virtuele nummers? Wat is het verschil met ‘normale’ nummers? En waarom hebben virtuele nummers juist nu extra meerwaarde?

Virtuele nummers

Belfabriek zet sinds 2000 virtuele nummers (ook wel ‘servicenummers’ genoemd) in de markt. Wel eens naar een 0800 of 0900 nummer gebeld? Grote kans dat dit gesprek dan via ons liep. Idem voor gesprekken naar 085 en 088 nummers. Ook deze nummers (nationaal aankiesbaar, lokaal tarief) zijn namelijk virtueel en worden door Belfabriek beschikbaar gesteld.

Verdeling belverkeer

Voor alle (0800, 0900, 085 en 088) virtuele nummers geldt dat inkomend belverkeer kan worden verdeeld tussen bijvoorbeeld locaties of medewerkers. Denk aan mensen die op kantoor werken. Of aan collega’s die thuis zitten. Als een collega een mobiele of vaste telefoon heeft, kunnen we doorschakelen. Dit kan ook via een PC. Dus zonder telefoon. Een groot voordeel is dat belverkeer ‘op maat’ wordt verdeeld. Bijvoorbeeld op basis van tijd of drukte.  Bovendien – hierover in latere artikelen meer – beschik je met een virtueel nummer over geavanceerde opties. Denk aan wachtrijen, meldteksten (‘in verband met het Coronavirus is onze winkel gesloten’), enzovoorts. Zonder telefooncentrale.

Recente cases

Hieronder twee voorbeelden van recent door ons gerealiseerde oplossingen:

Thuiswerkoplossing

Een bestaande relatie maakte gebruik van één virtueel nummer met vier toestellen op één locatie. Helaas zagen zij zich gedwongen thuis te werken. Het doorschakelen van het nummer naar ‘een’ medewerker was geen optie. Wat als er meerdere klanten tegelijk bellen? Onze servicedesk bouwde een virtuele belgroep die gesprekken geprioriteerd afhandelt. Twee salesmedewerkers vangen de eerste bellers met hun mobiele telefoon op. Is het drukker, dan gaan gesprekken naar collega’s. Dankzij een vooraankondiging toon horen medewerkers een gong bij zakelijke gesprekken. Ze weten zo dat er een zakelijk binnenkomend gesprek is. ‘Verkeerd’ opnemen, komt dus niet voor. 

Humanitas is bereikbaar!

Stichting Humanitas wilde met spoed een informatielijn voor 35 medewerkers opzetten. En dat gebeurde. Binnen een uur werd een nieuw nummer geactiveerd en een virtueel belteam gerealiseerd. Om de doorlooptijd te minimaliseren, werden bellers eerst met mobiele telefoons van Humanitas medewerkers verbonden. Inmiddels hebben medewerkers een ‘softphone’ op de computer geïnstalleerd. De PC is nu dus een volwaardige telefoon. Is een medewerker niet beschikbaar, bijvoorbeeld om kids te onderwijzen? Dan melden zij zich af via de Belfabriek app.

Helpen deze oplossingen jou verder?

Voor bestaande klanten geldt: wij voeren wijzigingen kosteloos door. Ook in de avond en het weekend. Noodnummers passen wij indien nodig zelfs ’s nachts aan. Geen klant, maar juist op zoek naar een oplossing om in deze moeilijke periode bereikbaar te blijven? Neem even contact op!

 Wij wensen jou veel sterkte en gezondheid. #samensterkerdancorona

Gerelateerde artikelen:

zakelijk telefoneren

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel - thuis of op de zaak !

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug 'n' play ervaring

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Gelukkige Belfabriek klanten: