Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel ons gratis: phone 0800-235 3227 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17 !

Toon alles

4 tips voor een klantvriendelijk keuzemenu

Geplaatst in Klantcontact

Een keuzemenu is een van de meest-gevraagde applicaties bij de Belfabriek. Wat een keuzemenu is, is inmiddels wel bekend, maar wat maakt nu het verschil tussen een goed en slecht werkend keuzemenu?

 

In de afgelopen jaren hebben wij duizenden keuzemenus voor evenzoveel bedrijven opgezet. Op basis van deze ervaring, geven wij u 4 tips waarmee u een klantvriendelijk keuzemenu kunt opzetten.

Als u met deze eenvoudige tips rekening houdt, is de beller blij dat u een keuzemenu heeft !

Wilt u een perfect keuzemenu voor uw organisatie, bel of mail dan vandaag nog met één van onze specialisten.

  1. Probeer het keuzemenu altijd zo ‘ondiep’ mogelijk te houden. Dus: 1 horizontale laag, met misschien 5 keuzes in plaats van 2 lagen diep met 3 keuzes elk;

  2. Gebruik korte teksten, waardoor klanten sneller op de eindbestemming aankomen. Gebruik liever: “1 voor sales” in plaats van “kies 1 voor de afdeling sales”. De beller begrijpt vaak prima wat de bedoeling is;

  3. Hou rekening met terugbellers en vermijdt teksten die “welkom heten” want dit kan irritatie opleveren. Zorg ook dat de IVR op een keuze van de beller reageert, ook al is niet het hele keuzemenu afgespeeld. Op deze manier zijn uw klanten minder tijd kwijt in het menu;

  4. Laat de tekst inspreken door een professionele stem, dit geeft uw organisatie een perfecte indruk;