Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
5 redenen voor ZZP’ers om een servicenummer te gebruiken (image)

Het belang van een welkomst- en geslotentekst

Gepubliceerd in Telefoonnummers

Het professionele imago van een bedrijf wordt door allerlei factoren beïnvloedt: de kwaliteit van de producten of diensten, de kwaliteit van de klantenservice en de manier waarop met klanten wordt gecommuniceerd. Er zijn factoren die je direct kunt beïnvloeden, waarmee jouw imago bij de doelgroep ook direct verbetert. Eén van deze factoren is de houding van je telefonisch medewerkers.

 

In een tijdperk waarin organisaties alle aspecten van hun bedrijfsvoering optimaliseren, kan het imago het verschil betekenen tussen een succesvol en een falend bedrijf. Tevreden klanten zullen jou met plezier aan vrienden en kennissen aanraden. Het is dan ook belangrijk dat je alle beschikbare 'tools' gebruikt om de klantervaring te verbeteren.

Laat bellers zich welkom voelen

Belfabriek biedt alle klanten de mogelijkheid om een welkomsttekst in te spreken. Dit is eén van de functies die jou in staat stelt om een opgenomen boodschap te uploaden. Je kunt het bericht zelf inspreken, maar het is natuurlijk ook mogelijk om een professionele stemacteur in te huren. Op die manier maak je de best-mogelijke indruk op bellers. Zo’n welkomsttekst kan je ook nog uitbreiden met een gesloten tekst. Op deze manier:

  • heet jij bellers perfect welkom;

  • help je brand awareness bij bellers te vergroten;

  • vertel je wat de openingstijden zijn;

  • spreek je bellers op een persoonlijke manier aan;

  • beweeg je bellers ertoe een keuze in te toetsen of een bericht in te spreken.

De welkomsttekst is in sommige gevallen de eerste indruk die een klant van het bedrijf krijgt. Laat dit daarom een goede indruk zijn. Het activeren van deze functies is uiterst eenvoudig en geheel gratis, dus er is geen enkele reden om daar mee te wachten !

Welke stem te kiezen

Afhankelijk van de grootte en het soort bedrijf dat je runt is het al dan niet verstandig om je eigen stem of die van een collega in te zetten. Een andere optie is het inhuren van een professionele stemacteur. Voor bijvoorbeeld een landelijk werkende organisatie of een bekend merk kan het goed zijn om zo’n professionele en herkenbare stem te gebruiken.

Voor eenmanszaken of kleine bedrijven volstaat de eigen stem vaak, juist doordat het een persoonlijker tint aan het klantcontact geeft.

Wij helpen jou graag!

De boodschap van dit artikel mag duidelijk zijn: met een opgenomen bericht bied je bellers herkenning en heet je hen welkom. Je maakt er meteen een goede indruk mee. Heb je al een telefoonnummer bij Belfabriek, dan kan je deze optie direct activeren in ons klantenportaal. Of bel ons even op 0800-235 3227 !

Gerelateerde artikelen:

Vrouw belt dankzij vast nummer op mobiel ook buiten kantoor zakelijk.