De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588
telefooncentrale doorschakelen naar mobiel

Telefooncentrale doorschakelen naar mobiel

Gepubliceerd in Telefoon centrale

Telefooncentrale doorschakelen naar mobiel [How to]

In onze vorige artikels bleven we al uitvoerig stilstaan bij de vele voordelen die een VoIP centrale u kan bieden. Omdat u niet langer afhankelijk bent van een vaste lijn en
bovendien van een vast telefoonnummer, is de bereikbaarheid van uw onderneming
niet meer strikt beperkt tot de fysieke locatie van uw onderneming. U kan dus
niet alleen uw mobiel of tablet met u meenemen wanneer u het kantoor verlaat, u
neemt voortaan ook uw telefoonnummer met u mee.



Het virtuele nummer



Bij een VoIP centrale worden telefoonnummers niet meer gelinkt aan een vast toestel, maar worden die virtueel toegekend aan een gebruiker of login. Deze kan vervolgens oproepen beantwoorden via een apparaat naar keuze. Dit kan nog steeds via een VoIP
telefoontoestel, maar ook via een laptop met headset of gewoon via uw smartphone.



Bij gebruik van het analoge telefoonnetwerk, kreeg elke bekabelde telefoonverbinding een apart nummer toegekend. Wanneer u dan het oproepnummer op uw telefoon intoetste, werd de oproep vervolgens door de centrale naar de juiste lijn doorverwezen en belde
het toestel op dat nummer.



Met VoIP verloopt het proces wat gelijkaardig en wordt een oproep steeds gekoppeld aan een IP-adres in plaats van een telefoonnummer. En aangezien een IP-adres steeds via internet wordt aangeroepen, hoeft dit niet op een vaste locatie of een zelfde toestel te zijn. Overal waar u wifi, een bekabeld netwerk of een mobiele verbinding heeft, kan u uw oproepen beantwoorden. Wenst u dus uw bedrijfsnummer door te verbinden met uw smartphone, maar wil u graag kiezen wanneer u bereikbaar bent, zonder dit te koppelen aan een vaste planning? Dan kan dit eenvoudig met een mobiele app. U logt in wanneer u bereikbaar bent en u logt eenvoudig weer uit wanneer u die belangrijke vergadering wenst bij te wonen.



Voordelen telefooncentrale laten doorschakelen


De voordelen van deze techniek zijn legio.



U bent niet meer afhankelijk van een netnummer en kan dus vrij uw eigen telefoonnummer met professionele uitstraling kiezen. Waar of op welk toestel de beller
uiteindelijk terechtkomt, kan u zelf kiezen. Door online zelf de instellingen
aan te passen kan u trouwens heel flexibel inspelen op allerlei voorziene en
onvoorziene omstandigheden. Dit betekent ook dat u bij een eventuele verhuizing,
uw eigen nummer kan behouden.



Een cascadesysteem waarbij verschillende toestellen worden afgelopen tot er eentje de oproep beantwoordt? Dat kan! Bij afwezigheid, een toestel dat niet is aangemeld, overslaan zodat uw klanten niet nodeloos aan de lijn moeten blijven? Dat is mogelijk! Of
een groep ontvangers die tegelijkertijd worden opgebeld bij een binnenkomende
oproep? Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Zo zorgt u ervoor dat uw klanten
meteen bij de juiste contactpersoon terecht komen.



Doorschakelen hoeft trouwens niet steeds naar een andere ontvanger te zijn. Buiten de contacturen kan u de oproepen omleiden naar een antwoordapparaat of keuzemenu met
informatiemogelijkheden zoals openingsuren, of u kiest ervoor om een aantal
geautomatiseerde diensten aan te bieden.



Onder het motto “meten is weten”, is het voor een onderneming erg belangrijk om steeds het overzicht te bewaren over het aantal oproepen, hoeveel klanten je konden bereiken, welke gesprekken werden doorverbonden en nog veel meer. Met een VoIP centrale kunnen al deze gegevens in real time statistieken worden bekeken.

Activeer Direct een Demo Telefoonnummer.
Maak Je Telefoonteam.
En Ontvang Gesprekken binnen 10 Minuten!

Geen Betaalgegevens nodig - Geen Verplichtingen.

Tevreden Belfabriek Klanten:

isInitialized: False