Direct online uw eigen 085/088/0800 of 0900 nummers registreren

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

VoiP telefooncentrale kopen of huren?

Gepubliceerd in Telefoon centrale

VoIP centrale kopen of huren

VoIP of ook wel ‘Voice over IP’ is het concept waarbij uw telefoongesprekken via een speciaal toestel worden omgezet in datablokken die dan vervolgens over de internetverbinding tot bij uw geadresseerde worden gebracht. En daar worden die blokken data dan weer omgezet in een geluidssignaal. Dat hele proces verloopt uiteraard razendsnel (we spreken hierbij over milliseconden), zodat u zonder problemen een live gesprek kunt voeren.

Zo’n VoIP verbinding brengt heel wat voordelen met zich mee. Slechte verbindingen met ruis op de lijn, behoren tot het verleden en u bent altijd en overal bereikbaar.

Een VoIP centrale kopen

Het principe van deze VoIP is al enkele decennia oud en is ondanks de vele updates en verbeteringen in de voorbije jaren eigenlijk steeds hetzelfde gebleven. Om een verbinding te kunnen maken via VoIP, moet u beschikken over een IP-telefoontoestel die instaat voor het omzetten van spraak naar datapakketten, een IP-telefooncentrale die signalen doorstuurt naar uw geadresseerde, of binnenkomende oproepen aan het juiste toestel koppelt, en ook de correcte infrastructuur (lees: een internetverbinding). Met de hedendaagse mogelijkheden van VoIP, kan u ook telefonie via een laptop of pc voorzien, of kan u zelfs uw oproepen doorsturen naar de smartphone van uw medewerkers.

Een dergelijke installatie brengt natuurlijk heel wat kosten met zich mee. Reken alvast op een paar honderd euro per kwaliteitsvol telefoontoestel en al gauw meer dan duizend euro voor een telefooncentrale. Ook de installatiekosten kunnen best wel hoog oplopen, afhankelijk van de eisen van uw bedrijf. Hebt u daarbij gekozen om de telefonie via uw laptop op te volgen of om extra opties te implementeren, dan moet ook rekening gehouden worden met een passend softwarepakket.

Daarnaast heeft zo’n telefooncentrale natuurlijk ook wat onderhoud nodig, denk maar aan regelmatige software updates, of een extra aansluiting voor een nieuwe collega, het installeren van de gekoppelde toestellen, het opzetten van een keuzemenu of automatisch antwoordapparaat enzovoort. Beschikt u over een in-house informaticadienst die hiermee overweg kan? Prima, dan kan u met een éénmalige kost voor de aankoop van deze toestellen helemaal aan de slag en bent u klaar voor een optimale bereikbaarheid. Een softwarepakket kan u kopen of huren en neemt u een extra werknemer in dienst, dan kan u een extra toestel aankopen en de telefooncentrale zo instellen dat deze ook in uw VoIP-werk wordt opgenomen.

Een VoIP centrale huren

U kan begrijpen dat het zelf beheren van zo’n telefooncentrale best wel een hachelijke en vooral dure en tijdrovende bezigheid kan worden. Als ondernemer wil u uw tijd namelijk liefst besteden aan het runnen van uw zaak, aan het verkopen van uw producten of diensten, en natuurlijk aan uw klantencontacten. En net daarom is het vaak interessanter om te kiezen voor een gehuurde VoIP centrale.

Wie een VoIP centrale huurt, kan meteen een groot deel van de kostenposten van een aankoop van zijn of haar lijstje schrappen. U hoeft niet in te staan voor de installatie van de centrale, de toestellen en aansluitingen worden vooraf geconfigureerd en hebt u extra toestellen nodig, dan kan uw provider die vanuit voorraad leveren. Uw leverancier zorgt ervoor dat de juiste software wordt geïnstalleerd en dat die te allen tijde van de nodige updates wordt voorzien, zo hoeft u zich nooit zorgen te maken om de veiligheid van uw netwerk of bedrijf.

Terwijl een VoIP centrale die u koopt steeds een fysieke centrale is die bij u in de onderneming wordt geïnstalleerd, kan u bij een huur centrale gebruik maken van een hosted aanbod. Zo kan uw provider uw volledige centrale in de cloud aanbieden en kunnen alle instellingen online worden aangepast indien nodig. Voor de updates moet men niet langer ter plaatse komen en een extra nummer of dienst kan in no-time geïmplementeerd worden. Hebt u nood aan een verbinding met mobiele toestellen als een tablet of smartphone? Wenst u de VoIP centrale te koppelen aan uw andere softwarepakketten? Moet de telefonie via telewerken worden opgevolgd op een laptop? Ook dat kan zonder problemen.

VoIP centrale kopen of huren verdict

U ziet dat het gebruik van een VoIP centrale in huurformule, heel wat voordelen met zich meebrengt ten opzichte van een fysieke installatie. Geen zorgen om software updates, geen installatie-beslommeringen en u behoudt steeds het overzicht op uw uitgaven. En wenst u de allernieuwste snufjes toe te passen in uw VoIP centrale, dan kan dat zonder oponthoud en zonder bijkomende kosten.

In een notendop de voordelen van een Belfabriek VoIP telefooncentrale:

- Compleet alles-in-een telefoonsysteem: zakelijke telefoon, online bellen software, webportaal en apps (iPhone, Android)

- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.

- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig

- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800/0900, 085/088, lokaal (010, 020), internationaal (o.a. Duitsland, België, Verenigde Staten).

- Vast tarief van 45 euro/maand.

- Installeer onze zakelijke telefonie apps eenvoudig d.m.v. QR-code voor zowel Android als iOS

Incl. Yealink T-43U telefoon

En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij uw eerste Yealink zakelijke telefoontoestel, t.w.v. 75 Euro, gratis toesturen. Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de hardphones. Onze experts kennen de telefoon vanbinnen en vanbuiten. Hoewel de telefoon uitermate gebruiksvriendelijk is, kunt u er van op aan dat onze specialisten u snel kunnen helpen mochten er vragen ontstaan.

Gerelateerde artikelen: