De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588
3 manieren waarop Call-recording uw klantenservice verbetert (image)

3 manieren waarop Call-recording uw klantenservice verbetert

Gepubliceerd in Klantcontact IVR

Er is veel te doen om klantcontact via nieuwe kanalen zoals social media. Maar wat blijkt? De meeste consumenten geven nog steeds de voorkeur aan persoonlijk contact, wat er in de praktijk op neerkomt dat zij naar de telefoon grijpen. Dat 60% van de bedrijven hun telefonische zaakjes nog niet op orde hebben, is dan ook een gemiste kans.

 

Gelukkig biedt de Belfabriek u als nummerhouder allerlei tools waarmee u uw telefonische dienstverlening kunt verbetering. Eén van deze functies is Call-recording.

Grote bedrijven en organisaties nemen al langer gesprekken op met het doel de kwaliteit ervan te controleren en waar mogelijk te verbeteren. Dankzij onze grootschalige aanpak kunnen nu ook organisaties met een kleiner budget de voordelen van opgenomen gesprekken ervaren.

In dit artikel geven wij u een overzicht van 3 manieren waarop organisaties succesvol Call-recording gebruiken om een positieve bijdrage te leveren aan hun klantenservice.

1. Kwaliteitscontrole en voortgangsgesprekken

Uw klantenservice of telefonische verkoopdienst staat of valt met uw medewerkers. Daarom geeft u hen een goede basistraining en zorgt u ervoor dat zij op de hoogte zijn van alle ontwikkelingen binnen uw organisatie. Maar hoe doen ze het nu werkelijk aan de lijn? Door de functie Call-recording te activeren kunt u samen met uw medewerkers de knelpunten in gesprekken terugluisteren en verbeterpunten opstellen. Ook hoort u met welke onverwachte situaties uw medewerkers te maken krijgen, zodat u hen hierop kunt trainen. Tot slot vormen de geluidsopnames een waardevol gereedschap bij voortgangsgesprekken.

2. Train nieuwe en huidige medewerkers

Gespreksopnames zijn ook onmisbaar bij het opstellen van groeps- en persoonlijke trainingen. Daarnaast mag u –in samenspraak met de medewerkers in kwestie– best fragmenten van de gesprekken tijdens een training afspelen. Zo horen uw nieuwe medewerkers hoe het niet moet, of juist hoe ervaren medewerkers met moeilijke situaties of stiltes omgaan. Ook kunnen ze horen wanneer er moet worden doorverbonden.

3. Toetsen en groeien

Een derde manier om uw klantenservice te verbeteren door gesprekken te beluisteren is wanneer u de opnames gebruikt om te controleren of alles volgens de regels gaat. Dit kunnen bedrijfsrichtlijnen zijn, bijvoorbeeld als de identiteit van de beller moet worden gecontroleerd voor het uitgeven van een toegangscode, maar ook (inter)nationale wetten.

Activeer Call-recording vandaag nog

U ziet het: Call-recording is het geheim achter de revolutionaire service van veel bedrijven. Deze techniek is echter niet langer voor de grote jongens weggelegd. Dankzij de aantrekkelijke prijzen van de Belfabriek kan elke organisatie nu de gevoerde telefoongesprekken opnemen. U activeert deze dienst via uw online dashboard Mijn Belfabriek.

Wij zijn er om u te helpen. Heeft u vragen, twijfels of opmerkingen over Call-recording, dan zitten onze specialisten klaar met antwoorden en oplossingen. U bereikt ons tijdens kantooruren op 0800–BELFABRIEK (0800–235 3227).

Activeer Direct een Demo Telefoonnummer.
Maak Je Telefoonteam.
En Ontvang Gesprekken binnen 10 Minuten!

Geen Betaalgegevens nodig - Geen Verplichtingen.

Tevreden Belfabriek Klanten:

isInitialized: False