De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588
vastnummeropmobiel

Meten klantervaring makkelijk gemaakt

Gepubliceerd in Telefoonnummers Klantcontact

U heeft verschilende redenen voor het aanvragen van een 0800-nummer of 0900-nummer. Zo ziet u de waarde in van telefonische leads, wenst u efficiënter te werken en wilt u uw klanten een prettige ervaring met uw onderneming bieden. Maar wat is die klantervaring eigenlijk? Als er een manier zou zijn om die te meten, kunt u de tekortkomingen blootleggen. En wanneer u die onvolkomenheden aan het licht brengt, ziet u hoe u de klantervaring kan verbeteren. Met andere woorden: meten is weten.

 

In dit artikel ziet u welke gegevens andere bedrijven als waardevol beschouwen bij het analyseren en meten van de klantervaring. Zoals u hieronder zult ontdekken, kunt u bij de Belfabriek vrijwel al deze informatie vinden in uw online dashboard of door middel van geautomatiseerde enquêtes blootleggen.

Belstatistieken als uitgangspunt

De Belfabriek biedt u niet alleen een servicenummer, maar geeft u ook gratis de beschikking over allerlei handige tools. Neem bijvoorbeeld onze realtime belstatistieken. Hiermee krijgt u in één oogopslag een overzicht van de drukste uren en dagen. Ook ziet u vanaf welke locatie u het vaakst wordt gebeld.

Afhankelijk van de dienst die u verleent, het beltarief en uw Service Level Agreements (SLA’s) heeft u goed idee wat de minimum- en maximumduur van de telefoongesprekken dienen te zijn. Via de link Gespreksanalyse ziet u of de praktijk aansluit bij uw theorie. De verdeling van gespreksduur laat zien of uw dienstverlening voor verbetering vatbaar is, waarna u hier passende maatregelen bij kunt bedenken.

Ook ziet u in dit gedeelte welke tijdstippen de meeste bellers aantrekken. Op basis hiervan kunt u de bezetting op de drukste uren vergroten, wat de wachttijd verkort en de klantervaring verbetert.

Interessant is het menu met de top van eindbestemmingen. Eén van de items hierin heet IVR en staat voor het aantal gesprekken dat niet bij één van uw medewerkers terecht kwam. Dit zijn dus bellers die vonden dat ze te lang moesten wachten of de menu-structuur te ingewikkeld vonden. Door verschillende periodes met elkaar te vergelijken, kunt u meteen zien wat het effect is van wijzigingen die u op de afdeling of in het keuzemenu doorvoert.

Vraag het de bellers

Een alternatieve manier om de klantervaring te meten is door het direct aan de bellers te vragen. Dit kan met behulp van een menu na afloop van het gesprek, waarin u uw klanten vraagt om uw service te waarderen met één van de meerkeuze-opties. In combinatie met onze voicemail-functie kunnen klanten in dit geautomatiseerde systeem een aantal vragen beantwoorden. Zo stelt u hen in staat in eigen woorden te vertellen hoe zij de verleende service ervoeren en welke verbeterpunten er in hun optiek zijn.

Activeer Direct een Demo Telefoonnummer.
Maak Je Telefoonteam.
En Ontvang Gesprekken binnen 10 Minuten!

Geen Betaalgegevens nodig - Geen Verplichtingen.

Tevreden Belfabriek Klanten: