Direct online uw eigen 085/088/0800 of 0900 nummers registreren

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Welke telefooncentrale kopen? Beste telefooncentrale vergelijking

Gepubliceerd in Voice over IP

Hoe ziet een moderne telefooncentrale er uit?

Telefooncentrales waarbij honderden medewerkers op kantoor werken worden langzaamaan verleden tijd. Er is steeds meer behoefte aan flexibiliteit. Medewerkers willen vaker thuiswerken, organisaties willen gemakkelijker kunnen opschalen en de vraag naar professionele telefonische service wordt groter. Gelukkig moderniseren de telefooncentrales mee om aan deze nieuwe eisen te voldoen. Met online zakelijke telefonie heeft men mogelijkheden om de service verder te professionaliseren en de organisatie toekomstbestendig te maken.

Wat is een cloud based telefooncentrale?

Met zakelijke telefonie via VoIP is men niet langer afhankelijk van ingewikkelde hardware en fysieke servers. Online zakelijke telefonie draait volledig in de Cloud. Je kunt dit op drie manieren inrichten:

1.  Doorschakelen naar mobiele toestellen

De eerste mogelijkheid is om alle inkomende telefonie door te schakelen naar een mobiel toestel. Op die manier kunnen medewerkers op hun eigen toestel gebeld worden.

2. Doorschakelen naar een softphone apparaat

De term softphone is een samentrekking van ‘software’ en ‘phone’. Een softphone is dus software die u installeert op uw computer, tablet of smartphone. En waarmee u uit kunt bellen, net zoals u dat gewend bent op een bureautoestel. Een softphone biedt meer mogelijkheden, zoals gemakkelijk doorverbinden, het beheren van het adres boek en inzicht in statistieken en service levels.

3. Hardphone toestellen

Tot slot kunt u er ook voor kiezen om een fysiek telefoontoestel te verbinden met de cloud based telefooncentrale. Bijvoorbeeld een gebruiksvriendelijk Yealink toestel, als u deze voor 22:00 uur bestelt kunt u hiermee de volgende werkdag al operationeel zijn (plug-and-play).

Met een cloud based telefooncentrale heeft u dus geen fysieke kantoorruimte meer nodig waar medewerkers hun werk uitvoeren. Ook is het mogelijk om bovenstaande opties met elkaar te combineren! Handig als een deel van uw medewerkers op kantoor werken en een deel thuis. Met een online telefooncentrale kunnen medewerkers vanaf elke plek ingezet worden, zolang ze toegang hebben tot een (mobiel) toestel en goede internetverbinding. Daarnaast is het mogelijk om op afstand real time informatie te krijgen over de service levels, beschikbaarheid van de medewerkers en kunt u hier direct op sturen.

Hoe faciliteren moderne telefooncentrales thuiswerken?

Nu we steeds meer thuiswerken of zelfs remote werken stijgt de vraag naar moderne zakelijke telefonie oplossingen. Cloud based telefoniecentrales zijn er volledig op ingericht om thuiswerken te faciliteren. Met cloud based zakelijke telefonie kunt u namelijk:

      Eenvoudig en automatisch doorschakelen

Via vooraf ingestelde routing en keuzemenu’s komen klanten direct bij een beschikbare medewerker van de juiste afdeling terecht.

       Gemakkelijk opschalen

Doordat medewerkers alleen een mobiel toestel en goede internetverbinding hebben is het veel gemakkelijker om op te schalen op de momenten dat het nodig is. Wanneer uw organisatie groeit, groeit uw telefooncentrale gemakkelijk mee.

        Een vooraankondigingstoon instellen

Met online zakelijke telefonie kan er voor verschillende inkomende gesprekken verschillende beltonen ingesteld worden. Zo kunnen medewerkers gemakkelijk onderscheiden wie er belt en op passende wijze de telefoon aannemen.

        Uw adresboek gemakkelijk updaten

Gemakkelijk interne en externe adressen opslaan die direct toegankelijk zijn voor iedereen. Doordat het adresboek online is opgeslagen wordt deze gelijk gesynchroniseerd en heeft elke medewerker een up-to-date adresboek beschikbaar.

      Een bereikbaarheidsschema instellen

Dankzij het slimme systeem kunnen medewerkers aangeven wanneer ze beschikbaar zijn en wanneer niet, bijvoorbeeld tijdens pauzes. Binnenkomende oproepen worden efficiënt behandeld en doorgeschakeld naar beschikbare medewerkers.

     Statistieken inzien en analyses maken

Doordat alles online geregistreerd wordt kunt u gemakkelijk statistieken aflezen over wat de piekmomenten zijn, hoelang bellers gemiddeld in de wacht staan en hoelang de gesprekken duren. De belangrijkste gegevens krijgt u in een handig dashboard aangeboden.

Welke nummers zijn er beschikbaar voor zakelijke telefonie?

Er zijn voor online zakelijke telefonie verschillende extensies mogelijk. Afhankelijk van uw wensen heeft u verschillende mogelijkheden:

0800-nummer:

Een 0800-nummer is voor klanten gratis bereikbaar. Dit is een goede keuze als u uw bellers een gratis service wilt bieden en klantvriendelijkheid wilt uitstralen.

085-nummer:

Een 085-extensie is een nationaal nummer en niet gebonden aan één regio. Klanten bellen tegen lokaal tarief. 

0900-nummer:

Met een 0900-nummer bent u in staat om uit uw telefoondienst inkomsten te genereren of tenminste kostendekkend te maken. Binnen een limiet kunt u uw eigen beltarief instellen.

Lokaal telefoonnummer:

U kunt ook kiezen uit een of meerdere lokale extensies in te stellen. Dit is vooral handig als uw bedrijf zich richt op een specifieke regio.

Internationaal nummer:

Als u ook voor buitenlandse klanten toegankelijk wilt zijn kunt u een internationale extensie instellen. Op die manier kunt u zonder in dat land een kantoor te hebben toch bereikbaar zijn voor buitenlandse klanten.

Waarom zou u een Belfabriek telefooncentrale kopen?

Een cloud based telefooncentrale is een maatwerk oplossing die zich volledig voegt naar de wensen van uw bedrijf. Met het alles-in-1-telefoonsysteem van Belfabriek krijgt u voor elke medewerker een bureautoestel, softphone, webinterface en mobiele app die geschikt is voor iPhones en Android toestellen. En als u de voorkeur geeft aan fysieke toestellen kunt u gebruik maken van de plug-and-play optie, als u vóór 22:00 besteld is het toestel de volgende werkdag ingesteld en wel geleverd en operationeel. Voor (kleine) zelfstandigen en organisaties die Covid-19 omzetverlies hebben geleden zendt Belfabriek het eerste Yealink T-43U toestel gratis toe. Daarnaast biedt Belfabriek iedereen 5 jaar garantie op de Yealink toestellen, welke eenvoudig in te stellen zijn en toegang hebben tot een centraal adresboek dat automatisch synchroniseert met alle aangesloten toestellen en apps.

Maak uw organisatie flexibel en toekomstbestendig

Een VoIP telefooncentrale kopen is noodzakelijk als u mee wilt gaan met de tijd, flexibel wilt op- of afschalen en uw service verder wilt professionaliseren en optimaliseren. Het virtuele callcenter is een maatwerk oplossing om uw klanten zo efficiënt mogelijk te bedienen zonder in te leveren aan klantvriendelijkheid en service.  

Gerelateerde artikelen: