Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Welke telefooncentrale kopen? Beste telefooncentrale vergelijking

Gepubliceerd in Voice over IP

Inhoudsopgave

  1. Hoe ziet een moderne telefooncentrale er uit?
  2. Wat is een cloud based telefooncentrale?
  3. Hoe faciliteren moderne telefooncentrales thuiswerken?
  4.         Een vooraankondigingstoon instellen
  5.      Statistieken inzien en analyses maken
  6. Welke nummers zijn er beschikbaar voor zakelijke telefonie?
  7. Waarom zou u een Belfabriek telefooncentrale kopen?
  8. Maak uw organisatie flexibel en toekomstbestendig

Hoe ziet een moderne telefooncentrale er uit?


Telefooncentrales waarbij honderden medewerkers op kantoor werken worden langzaamaan verleden tijd. Er is steeds meer behoefte aan flexibiliteit. Medewerkers willen vaker thuiswerken, organisaties willen gemakkelijker kunnen opschalen en de vraag
naar professionele telefonische service wordt groter. Gelukkig moderniseren de
telefooncentrales mee om aan deze nieuwe eisen te voldoen. Met online zakelijke
telefonie heeft men mogelijkheden om de service verder te professionaliseren en
de organisatie toekomstbestendig te maken.

Wat is een cloud
based
telefooncentrale?

Met zakelijke telefonie via VoIP is men niet langer afhankelijk van ingewikkelde hardware en fysieke servers. Online zakelijke telefonie draait volledig in de Cloud. Je kunt dit op drie
manieren inrichten:

1.  Doorschakelen
naar mobiele toestellen

De eerste mogelijkheid is om alle inkomende telefonie door te schakelen naar een
mobiel toestel. Op die manier kunnen medewerkers op hun eigen toestel gebeld
worden.

2. Doorschakelen naar een softphone apparaat

De term softphone is een samentrekking van ‘software’ en ‘phone’. Een softphone is
dus software die u installeert op uw computer, tablet of smartphone. En waarmee
u uit kunt bellen, net zoals u dat gewend bent op een bureautoestel. Een softphone
biedt meer mogelijkheden, zoals gemakkelijk doorverbinden, het beheren van het
adres boek en inzicht in statistieken en service levels.



3. Hardphone toestellen



Tot slot kunt u er ook voor kiezen om een fysiek telefoontoestel te verbinden met
de cloud based telefooncentrale. Bijvoorbeeld een gebruiksvriendelijk Yealink
toestel, als u deze voor 22:00 uur bestelt kunt u hiermee de volgende werkdag
al operationeel zijn (plug-and-play).


Met een cloud based telefooncentrale heeft u dus geen fysieke kantoorruimte
meer nodig waar medewerkers hun werk uitvoeren. Ook is het mogelijk om
bovenstaande opties met elkaar te combineren! Handig als een deel van uw
medewerkers op kantoor werken en een deel thuis. Met een online
telefooncentrale kunnen medewerkers vanaf elke plek ingezet worden, zolang ze toegang
hebben tot een (mobiel) toestel en goede internetverbinding. Daarnaast is het
mogelijk om op afstand real time informatie te krijgen over de service
levels, beschikbaarheid van de medewerkers en kunt u hier direct op sturen.


Hoe faciliteren moderne telefooncentrales thuiswerken?


Nu we steeds meer thuiswerken of zelfs remote werken stijgt de vraag naar moderne zakelijke telefonie oplossingen. Cloud based telefoniecentrales zijn er volledig op ingericht om thuiswerken te faciliteren. Met cloud based zakelijke telefonie kunt u namelijk:

     
Eenvoudig en automatisch doorschakelen



Via vooraf ingestelde routing en keuzemenu’s komen klanten direct bij een beschikbare medewerker van de juiste afdeling terecht.




      
Gemakkelijk opschalen



Doordat medewerkers alleen een mobiel toestel en goede internetverbinding hebben is het veel gemakkelijker om op te schalen op de momenten dat het nodig is. Wanneer uw
organisatie groeit, groeit uw telefooncentrale gemakkelijk mee.



       
Een vooraankondigingstoon instellen


Met online zakelijke telefonie kan er voor verschillende inkomende gesprekken
verschillende beltonen ingesteld worden. Zo kunnen medewerkers gemakkelijk
onderscheiden wie er belt en op passende wijze de telefoon aannemen.

       
Uw adresboek gemakkelijk updaten



Gemakkelijk interne en externe adressen opslaan die direct toegankelijk zijn voor iedereen.
Doordat het adresboek online is opgeslagen wordt deze gelijk gesynchroniseerd
en heeft elke medewerker een up-to-date adresboek beschikbaar.

     
Een bereikbaarheidsschema instellen



Dankzij het slimme systeem kunnen medewerkers aangeven wanneer ze beschikbaar zijn en wanneer niet, bijvoorbeeld tijdens pauzes. Binnenkomende oproepen worden
efficiënt behandeld en doorgeschakeld naar beschikbare medewerkers.


    
Statistieken inzien en analyses maken

Doordat alles online geregistreerd wordt kunt u gemakkelijk statistieken aflezen over
wat de piekmomenten zijn, hoelang bellers gemiddeld in de wacht staan en hoelang
de gesprekken duren. De belangrijkste gegevens krijgt u in een handig dashboard
aangeboden.

Welke nummers zijn er beschikbaar voor zakelijke telefonie?

Er zijn voor online zakelijke telefonie verschillende extensies mogelijk.
Afhankelijk van uw wensen heeft u verschillende mogelijkheden:

0800-nummer:

Een 0800-nummer is voor klanten gratis bereikbaar. Dit is een goede keuze als u uw
bellers een gratis service wilt bieden en klantvriendelijkheid wilt uitstralen.

085-nummer:

Een 085-extensie is een nationaal nummer en niet gebonden aan één regio. Klanten
bellen tegen lokaal tarief. 

0900-nummer:

Met een 0900-nummer bent u in staat om uit uw telefoondienst inkomsten te genereren
of tenminste kostendekkend te maken. Binnen een limiet kunt u uw eigen beltarief instellen.

Lokaal telefoonnummer:

U kunt ook kiezen uit een of meerdere lokale extensies in te stellen. Dit is vooral handig als uw bedrijf zich richt op een specifieke regio.

Internationaal nummer:

Als u ook voor buitenlandse klanten toegankelijk wilt zijn kunt u een
internationale extensie instellen. Op die manier kunt u zonder in dat land een
kantoor te hebben toch bereikbaar zijn voor buitenlandse klanten.

Waarom zou u een Belfabriek telefooncentrale kopen?

Een cloud based telefooncentrale is een maatwerk oplossing die zich volledig
voegt naar de wensen van uw bedrijf. Met het alles-in-1-telefoonsysteem van
Belfabriek krijgt u voor elke medewerker een bureautoestel, softphone,
webinterface en mobiele app die geschikt is voor iPhones en Android toestellen.
En als u de voorkeur geeft aan fysieke toestellen kunt u gebruik maken van de
plug-and-play optie, als u vóór 22:00 besteld is het toestel de volgende werkdag
ingesteld en wel geleverd en operationeel. Voor (kleine) zelfstandigen en organisaties
die Covid-19 omzetverlies hebben geleden zendt Belfabriek het eerste Yealink
T-43U toestel gratis toe. Daarnaast biedt Belfabriek iedereen 5 jaar garantie
op de Yealink toestellen, welke eenvoudig in te stellen zijn en toegang hebben
tot een centraal adresboek dat automatisch synchroniseert met alle aangesloten
toestellen en apps.

Maak uw organisatie flexibel en toekomstbestendig

Een VoIP telefooncentrale kopen is noodzakelijk als u mee wilt gaan met de tijd, flexibel wilt op- of afschalen en uw service verder wilt professionaliseren en optimaliseren. Het virtuele callcenter is een maatwerk oplossing om uw klanten zo efficiënt mogelijk te bedienen zonder in te leveren aan klantvriendelijkheid en service.  

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel - thuis of op de zaak !

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug 'n' play ervaring

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Gelukkige Belfabriek klanten: